הקץ לסחבת: בקרוב תקבלו תשלום על ימי מילואים ללא בירוקרטיה

עומר גלעדי5 דקות קריאה
כך תקבלו תשלום על ימי מילואים
שתף:

אומרים על הצבא הישראלי שהוא מהחזקים והחכמים בעולם – והפטריוטיות כאן בארץ היא מודל לקנאה עבור מדינות רבות אחרות. בין הדרכים לגלות הערכה ברמה הלאומית לחיילים השומרים על הבית, ובפרט לחיילי המילואים, המוסד לביטוח לאומי מקצה תגמול יומי לתשלום, עבור כל יום מילואים של חיילי מילואים. עבור שכירים, התהליך המאשר קבלת קצבת מילואים מהביטוח הלאומי היא פשוטה ובאחריות המעביד או חטיבת הנהלת החשבונות של הארגון. אולם קהל הסטודנטים, העצמאים והמובטלים מצאו עצמם לא אחת מכתתים רגליים, ממלאים טפסים על גבי טפסים ולעיתים לא צולחים את הבירוקרטיה הנדרשת לקבלת אותו תגמול בעד ימי המילואים שלהם. תכנית חדשה (ומבורכת) של המוסד לביטוח לאומי, מאפשרת קבלת תשלום בגין ימי מילואים בקלות ובמהירות, לכל חייל (גם אם הוא עצמאי, סטודנט או מובטל), וללא צורך במילוי סיזיפי של טפסים. ויש עוד חדשות מרעישות – הכל, במאמר שלפניכם.

 

חיילים זכאיים לקבל תשלום על ימי מילואים
לכל חייל מילואים בישראל מגיע תגמול כספי עבור ימי מילואים מטעם המוסד לביטוח לאומי – רק שלא תמיד קל להשיג את אותו תשלום. תכנית עבודה חדשה תאפשר העברה נוחה של הכספים, גם עבור סטודנטים, עצמאים ומובטלים

 

התשלום על ימי מילואים – כמה זה שווה לכם, בדיוק?

הסכום לתשלום עבור כל יום מילואים נקבע על פי ממוצע השכר היומי של כל עובד (שכיר או עצמאי) ב – 90 הימים שקדמו ליום המילואים, כאשר דמי מחלה וכדומה נלקחים בחשבון. חיילי מילואים שאינם עובדים או כאלה שעובדים אולם שכרם מתחת לשכר המינימום, יזכו לתשלום לפי סכום מינימאלי לחישוב התשלום היומי לימי מילואים, הוא 196.61 ש"ח. חשוב לדעת, כי גם חישוב מספר ימי המילואים הוא מורכב – לדוגמה, מי שנקרא לשירות מילואים למשך ארבעה ימים, יקבל תשלום עבור 5.6 ימים.

 

 

המעביד מגיש תביעה לקבלת תשלום בגין ימי מילואים בשם העובד

אצל שכירים, תהליך קבלת התשלום בגין ימי מילואים מן המוסד לביטוח לאומי, מתבצע על ידי הארגון בהגשת המסמכים הנדרשים בתהליך שנקרא "תביעת מעסיק להחזרת תגמולי מילואים". זהו הליך שגרתי שהארגון מבצע עבור כל עובד כאשר זה יוצא לשירות מילואים. במקרה של עצמאים, מובטלים, אטו סטודנטים – הגשת המסמכים מתבצעת באופן אישי, אם בתווך שלושה שבועות לא התקבל התשלום באופן אוטומטי (כלומר, יש להמתין בערך חודש טרם הגשת התביעה לתשלום תגמול מילואים). בשל הצורך לטפל עצמאית בהגשת התביעה לתשלום תגמול מילואים, במקרה של משרתי מילואים שאינם שכירים אנחנו רואים מקרים רבים בהם הכספים אינם מועברים, ומי שאמורים לקבלם בוחרים שלא להתחיל בתהליך לקבלתם, תהליך שעשוי להיות ארוך, בירוקרטי ומייגע.

 

 

תכנית עבודה חדשה – מיליוני שקלים יועברו לחשבונותיהם של משרתי מילואים שלא קיבלו תגמול מילואים

לאחרונה (יולי 2018) התפרסמה תכנית עבודה חדשה של הביטוח הלאומי, המכילה שני שינויים עיקריים בעניין תשלום תגמול מילואים ביחס למצב כיום. השינוי הראשון הוא, הפקדה אוטומטית ומיידית של תגמול המילואים לכל המשרתים במילואים, בין אם שכירים ובין אם לאו. שינוי נוסף ומשמעותי, הוא תשלום רטרואקטיבי לאוכלוסיית החיילים במילואים שהם מובטלים, סטודנטים או עצמאיים, ואשר לא דרשו תשלום בגין ימי המילואים שלהם מאז שנת 2013. מדובר בכ – 170,000 אנשי מילואים, ובסכום מצטבר של מעל 55 מיליוני שקלים.

 

ימיל מילואים - כמה הם שווים?
תשלום על ימי מילואים יוענק למי שלא קיבל תגמול

 

שלוש פעימות של תשלומים רטרואקטיביים

התשלום הרטרואקטיבי של 55 מיליוני השקלים, יועבר כאמור באופן אוטומטי למשרתי מילואים שלא קיבלו תשלום עבור ימי מילואים מאז שנת 2013. העברת התשלומים תיעשה בשלוש פעימות – האחת תתבצע כבר ביולי השנה, עבור מי שהיו מובטלים במהלך ימי המילואים שלהם. בפעימה השנייה, במהלך חודש אוגוסט, יחולקו מעל שישה מיליוני שקלים לחיילי מילואים שהם גם שכירים וגם עצמאיים, אולם תגמול המילואים שלהם בוצע רק על פי השכר שלהם כשכירים. בפעימה השלישית, שתבוצע עד סוף שנת 2018, יחולקו על פי ההערכה מעל 20 מיליוני שקלים, לחיילי מילואים שכירים, עצמאיים או מובטלים, שכלל לא הגישו תביעה לתשלום תגמול מילואים בגין ימי השירות שלהם בין השנים המדוברות. מעל 5,000 משרתי מילואים שפרטי חשבון הבנק שלהם אינם מעודכנים במערכת הביטוח הלאומי, יתבקשו באמצעות מסרון לעדכן פרטי בנק באופן מקוון.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme