לא ידעתי עד כמה אני תלוי ב-Gmail עד שהוא חסם לי פיצ'ר

אור קורץ5 דקות קריאה
הפיצ'ר הנעלם של Gmail
שתף:

הכל התחיל לפני כמה חודשים כשפתחתי חשבון Google חדש המאפשר לי גם תיבת Gmail. למי שמרים גבה, אין פה טעות; אני לא פותח חשבון Gmail, אלא חשבון Google, כזה שיכול לתת לי גישה למכשירי אנדרואיד, תמונות, אחסון בענן ועוד. בכל מקרה, פתחתי חשבון Google חדש שאיתו קיבלתי גם Gmail.

 

 

הדבר הראשון שצריך לעשות בחשבון Gmail חדש הוא…

לפני שנגיע לפיצ'ר המדובר, הייתי צריך לעבור מספר פיצ'רים אחרים. הדבר הראשון שצריך לעשות, הרבה אולי לא יסכימו איתי, הוא לאפשר דחייה של שליחת מייל ב-20 שניות. למה זה הדבר הראשון ולמה בכלל זה חשוב? זאת כבר שאלה אחרת. בגדול אם לא תאפשרו את זה, אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיות כששלחתם את המייל לאדם הלא נכון. אפשר לחשוב על הרבה סיטואציות לא נעימות, אבל מספיק מייל שרציתם לשלוח לחבר בעבודה והגיע בטעות לבוס הגדול רק כי השמות שלהם דומים, מבאס. הפיצ'ר הזה נותן לנו כפתור "חזרה בזמן", טוב לא באמת חזרה בזמן, אבל הוא מאפשר "למשוך" את המייל בחזרה לשרת והוא יעלם מהתיבה של הנמען. מה זה אומר? שלחנו בטעות "הבוס ממש מעצבן אותי היום" לבוס, לחיצה קטנה על Undo, בתוך חלון הזמן של 30 שניות והבוס לא ידע לעולם את הטעות.

 

חשוב לציין שאם הבוס, או הנמען, יושבים מול התיבה שלהם, הם כן יראו את המייל והם עשויים גם להספיק ללחוץ עליו אבל לרוב זה לא קורה.

 

Gmail update feature
הכפתור הנעלם (צילום מסך)

Gmail ו-Google מאוד אוהבים בטא

למי שמכיר את Google, היא מאוד אוהבת בטאות. בכלל, Gmail עצמו היה סוג של בלון ניסוי של גוגל בעולם הדיוור האלקטרוני. מיותר לציין שהוא הצליח הרבה מעבר למצופה, אבל זה לא מפריע לגוגל להמשיך לבדוק פיצ'רים לפני שהם משוחררים באופן רשמי לקהל הרחב.

 

אפליקציות שפחות הצליחו וזכורות לשמצה היו:

  • Google Buzz – גוגל החליטה להשתעשע עם רשתות חברתיות, היא רק שכחה לומר לנו שהיא מצרפת את כל האנשים שאי פעם דיברנו איתם לחשבון שלנו, סתם כי היא יכולה.
  • Google Wave – שירות ה"בוא נקבע פגישה, אחי", של גוגל שהיה לא רע אבל פחות הצליח. נתן לאנשים לקבוע מיקומים, לפתוח צ'אט על פגישה ספציפית ועוד. מצחיק לראות שממש עכשיו פייסבוק בודקת פיצ'ר דומה עם הקבוצות שלה.
  • Send to mobile – הוותיקים מביננו יזכרו את הכפתור הנחמד בדפדפן כרום המאפשר לשלוח לינקים לנייד. גוגל הרגה אותו, למה? כובע.

היו כאלו שהצליחו וכאלו שפחות, אבל זה לא מפריע לגוגל להמשיך לבדוק ולשים אותנו בכסא הנסיין.

מה קשור בטאות ל-Gmail

מסתבר שגוגל אוהבת לבדוק פיצ'רים גם בתוך ג'ימייל עצמה. יש תחת חלון Labs בהגדרות, אפשרות להוסיף פי'צרים שלא קיימים באופן דיפולטיבי. פיצ'ר אחד, שאהוב עלי במיוחד הוא הוספת כפתור "Mark as read". זה לא נשמע כל כך מלהיב אבל באמצעות כפתור פשוט גוגל מאפשרת לתת לנו להפוך כל מייל ל"נקרא", רק מסמנים אותו וזהו. מה קרה? מה שקרה הוא שבאותו חשבון לא הופיע האופציה לכפתור המדובר. כאילו נגמר הטסט ונכשל. אבל מה מוזר פה? שבשאר חשבונות הג'ימייל שלי הכפתור כן הופיע. מבולבלים? גם אני הייתי.

 

 

סוף טוב כפתור טוב

פניתי לרשתות החברתיות וגם הן לא ידעו לעזור לי. הפתרון הגיע בסופו של דבר, איך לא, מגוגל עצמה. היא החזירה את הכפתור לאחר מספר ימים. מה קרה? לגוגל הפתרונים, רק אוכל לומר שזה הלחיץ מאוד כי חשבתי שהכפתור אבוד לעד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme