יש לכם חשבון ג'ימייל? המפתחים של גוגל קוראים את המיילים שלכם

מערכת5 דקות קריאה
בעלי חשבון ג'ימייל - האח הגדול צופה בכם
שתף:

סביר להניח שיש לכם חשבון ג'ימייל או לכל הפחות, סביר להניח שאתם שולחים לא מעט מיילים לנמענים בשירות הדואר האלקטרוני של גוגל. אם אתם שייכים לאחת הקבוצות הללו הנה בשורה שעשויה לגרום לכם להזיע קצת: המיילים שלכם לא בהכרח פרטיים, ובהחלט ייתכן שיש אוזניים לכותל, גם אם הוא וירטואלי ומלווה במדיניות פרטיות.

 

 

מפתחי תוכנה חיצוניים קיבלו גישה למיילים

לפי פרסום של וול סטריט ג'ורנל, מאות מפתחי תוכנה חיצוניים שעובדים עם חברת גוגל קיבלו גישה למיליוני תיבות דואר של משתמשים. ההרשאות הללו נועדו לצרכים מקצועיים בלבד, אבל בפועל מסתבר שסריקת התיבות לא מתבצעת רק באופן אוטומטי כדי למקד את הפרסומים שאנחנו מקבלים. למעשה המפתחים יכולים לסרוק בעצמם כל תיבת דואר נתונה, בכל נקודת זמן. גוגל טוענת בתגובה כי המפתחים שלה מקבלים גישה אבל רק לאחר שהם מספקים הסבר ברור בנוגע לאופן השימוש שלהם במידע אליו הם נחשפים. בנוסף אומרים בחברה כי הם "ממליצים לקרוא בעיון את מסך ההרשאות לפני שמעניקים גישה לאפליקציה שאיננה אפליקציה של גוגל".

 

מפתחים עם גישה לחשבונות ג'ימייל
אם יש לכם חשבון ג'ימייל כדאי שתדעו שלמפתחים החיצוניים יש גישה לחשבון שלכם

 

משתמשי ג'ימייל הוותיקים לא באמת מופתעים

על פניו זו נשמעת כמו בשורה מפתיעה ומדאיגה למדי אבל האמת היא שהמשתמשים הוותיקים של ג'ימייל לא מאוד מופתעים. כשהשירות של גוגל הושק לראשונה לפני למעלה מעשור, כבר אז היו לא מעט טענות לפיהן קיימת אפשרות לסרוק הודעות במטרה לאפשר למשווקים לפרסם באופן יעיל וממוקד יותר. אחרי שהוגשו נגד גוגל כמה תביעות בנושא לאורך השנים היא גם החליטה להפסיק את סריקת התיבות עוד בשנה שעברה. בחברה גם ממהרים להבהיר: "אף אחד בגוגל לא קורא את המיילים שלכם, למעט במקרים ספציפיים שבהם אתם מבקשים ומעניקים לנו הרשאה, או לצורכי אבטחה, למשל בעת חקירת באג או שימוש לרעה".

 

 

התזמון הבעייתי – בסמוך לפרשת קיימברידג' אנליטיקה

הבעיה הגדולה של גוגל קשורה בעיקר לתזמון שבו התפרסמה הידיעה של וול סטריט ג'ורנל. רק לפני כמה חודשים התעוררה סערה סביב פייסבוק, לאחר שהתגלה כי מידע של כ-87 מיליון משתמשים הועבר לצד שלישי. האירוע הזה יצר מבחינת פייסבוק יחסי ציבור שליליים מאוד וזמן לא רב לאחר שפורסמו הידיעות על הדליפה החלה מחאת #deletefacebook שקראה למשתמשים למחוק את החשבונות שלהם ברשת החברתית הגדולה בעולם. השאלה הגדולה היא איך החשיפה הזו תשפיע גם על גוגל, חברה שלטענת הוול סטריט ג'ורנל "לא עושה מספיק כדי לפקח אחר המפתחים".

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme