deletefacebook – המפורסמים שהצטרפו לתנועת המחאה

מערכת5 דקות קריאה
עוד ועוד מפורסמים בתנועת deletefacebook
שתף:

בשנה האחרונה ראינו כמה וכמה תנועות חדשות, המפורסמת שבהן היא כמובן תנועת #Metoo אבל יש עוד טרנד שתופס תאוצה בקצב מסחרר, וזהו הטרנד שקורא לכם למחוק את פייסבוק. אם במקרה פספסתם את הסיבות שהובילו להמצאת הטרנד deletefacebook, הכל התחיל כשהרשת החברתית ספגה ביקורת קשה, בעיקר בעקבות העובדה שהמידע האישי של מיליוני משתמשים דלף ללא ידיעתם. מבחינתם של לא מעט אנשים זה היה הקש ששבר את גב הגמל, ומי שעוד היסס כשהתגלה שהרוסים השתמשו בפייסבוק כדי להפיץ פרופגנדה פוליטית במטרה לקדם את בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות – כבר לא עומד מהצד. אז מי כבר הצטרף לטרנד הזה? הנה כמה מפורסמים שאתם בטח מכירים, אותם כבר לא תראו בפייסבוק.

 

תנועת deletefacebook מתחזקת
תנועת deletefacebook צוברת תאוצה ויש כמה מפורסמים שמחקו את החשבונות שלהם במחאה על דליפת המידע ועל השימוש של רוסיה ברשת החברתית במהלך הבחירות בארה"ב

 

וויל פארל: "מוטרד מהחשיפה"

השחקן והבדרן וויל פארל הודיע כבר בחודש על מרץ על כוונתו למחוק את חשבון הפייסבוק שלו בתוך 72 שעות, והוא עמד בהבטחה שלו. בפוסט ההתרעה שלו הסביר שהוא מוטרד מהדוח שחשף את דליפת המידע האישי של הגולשים, דליפה שמאחוריה ניסיון לפגוע בדמוקרטיה ובפרטיותם של המשתמשים. הוא גם הוסיף והבהיר שהוא מזועזע מתגובתה של פייסבוק למצב. בפוסט שכלל את ההאשטג המפורסם deletefacebook הוא הכריז שהוא מתנתק מפייסבוק ומהרשת שאפשרה הפצת מסרים פוליטיים באופן ישיר. החשבון שלו אכן לא קיים יותר בפייסבוק.

 

שר: נוטשת למרות הקושי

שר הצטרפה לתנועת deletefacebook והסבירה באמצעות טוויטר שהיא עושה את זה בלב כבד. הסיבה לקושי הייתה השימוש שלה בפלטפורמה של מארק צוקרברג כדי לקדם את פעילויות הצדקה שלה, ובכל זאת יש דברים בעלי ערך משמעותי הרבה יותר מכסף, כפי שהסבירה כשהודיעה על מחיקת החשבון בפייסבוק. באותה הזדמנות היא הכריזה על מחיקת אפליקציות נוספות.

 

גם שר בתנועת deletefacebook
למרות שפייסבוק סייעה לה לקדם את פעילויות הצדקה שלה, גם שם הצטרפה לתנועת המחאה deletefacebook

 

ג'ים קארי ותנועת deletefacebook

ג'ים קארי הוא אחד השחקנים הקומיים המוכרים ביותר בהוליווד, והוא ניצל את המעמד שלו כדי לעודד את המעריצים לנטוש את פייסבוק ולהצטרף לתנועת deletefacebook. ההחלטה הזו התקבלה בעקבות חשיפת המידע האישי של הגולשים, ולאחר שמיליוני אנשים ראו את הפרסומים שנועדו להשפיע על תוצאות הבחירות בארה"ב. בציוץ שלו בטוויטר הכריז קארי שהוא מוחק את החשבון שלו בפייסבוק ונפרד לשלום מהמניה שלו בחברה בשל התרומה של הרשת החברתית לקידום פרופגנדה רוסית במהלך הבחירות.

 

אלון מאסק פעל בתוך 20 דקות

תנועת #deletefacebook צברה תאוצה בקצב מהיר, ואחד האנשים שהצטרפו אליה בראשית היה אלון מאסק. הוא למעשה התבקש לעשות את זה כשנשאל על ידי גולשים בטוויטר האם ימחק את הדף העסקי של Space X. לטענתו של מאסק הוא כלל לא היה מודע לקיומו של פרופיל עסקי, אבל הוא מיהר למחוק אותו בתוך עשרים דקות. אם תהיתם, גם Tesla כבר לא קיימת בפייסבוק.

 

deletefacebook וטסלה
גם חברת טסלה של אלון מאסק מצטרפת לטרנד deletefacebook והיום כבר לא תראו אותה ברשת החברתית וגם לא את Space X

 

פרהאן אחטר הודיע על מחיקת החשבון דרך טוויטר

ציוצים בטוויטר הם כלי משמעותי בתנועת המחאה הזו, וגם פרהאן אחטר ניצל את התווים המוגבלים שקיבל כדי להודיע ל-11 מיליון העוקבים שלו שהוא כבר לא חלק מפייסבוק. עם זאת הפרופיל הפרטי שלו הוא זה שנמחק, אבל דף המעריצים שלו עדיין קיים, לפחות נכון למועד כתיבת שורות אלו. דרך אגב, הוא אמנם הודיע על מחיקת החשבון, אבל הוא לא סיפק הסבר למה הוא עושה את זה. אפשר רק להניח שתנועת המחאה היא שעודדה אותו לעשות את זה.

 

רוזי אודונל פעלה בלי להסס

הקומיקאית המפורסם הכריזה גם היא בטוויטר על סיום הקשר בינה לבין פייסבוק, והיא מהרה לעמוד במילתה. בציוץ שלה בטוויטר פרסמה כפתור אדום מהבהב עם הכיתוב I Quit Now (אני פורשת עכשיו) כשהיא מעודדת אחרים ללכת בעקבותיה. החשבון הרשמי שלה אכן כבר לא קיים.

 

סטיב ווזניאק התנער מחוסר האחריות של פייסבוק

אחד המייסדים הבולטים של חברת אפל הוא סטיב ווזניאק, אחד המצטרפים האחרונים לתנועת deletefacebook. הוא בישר על ההחלטה שלו באמצעות העיתון USA Today והסביר שהסיבה למחיקת החשבון שלו היא חוסר האחריות שהפגינה פייסבוק תוך שהיא מאיימת על פרטיות המשתמשים: "הגולשים סיפקו כל פרט אפשרי ביחס לחיים שלהם לפייסבוק, ופייסבוק עשתה מזה הרבה כסף. הרווחים מבוססים כולם על המידע של הגולשים, אבל הגולשים לא מקבלים את הרווחים האלה בחזרה."

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme