מניית אפל ממשיכה לעלות לכיוון שווי של טריליון דולר – מה קרה בשנת 2017?

מערכת5 דקות קריאה
מניית אפל בעלייה - איך זה קרה?
שתף:

השנה עדיין לא הסתיימה אבל כבר עכשיו אפשר לקבוע: זו הייתה שנה מעולה לחברת אפל בכלל, ובפרט – מניית אפל נמצאת במצב מצוין. עם שווי שוק שחצה לראשונה את הרף של 900 מיליארד דולר, ורגע לפני שהחברה נושקת לטריליון, קשה למצוא אנשים שלא מאמינים שזה עומד לקרות ממש בקרוב. רק בשנה האחרונה זינק מחיר המניות של החברה ב-50%. אפשר למנות לא מעט לסיבות להצלחה של מניית אפל בשוק, והנה רק כמה מהדוגמאות הבולטות ביותר.

 

ממשיכים קדימה עם מציאות מדומה

מנכ"ל אפל טים קוק ממשיך לדבר על המציאות המדומה בכל הזדמנות, והוא גם אוהב לדבר על הפוטנציאל הטמון בעולם הזה. הטכנולוגיה הייחודית אמורה לספק לנו דמויות דיגיטליות שמשתלבות בעולם האמיתי שבו אנחנו חיים, וחברת אפל עשתה צעד גדול בכיוון הזה. בגרסה העדכנית של מערכת ההפעלה iOS אפשר למצוא כלים שמאפשרים למפתחים לבנות אפליקציות המבוססות על מציאות מדומה, וזה צעד חשוב בכיוון הנכון.

 

עדיין מוקדם לקבוע היום מה צופן העתיד בכל הקשור לטכנולוגיה הזו, אבל מומחים נוטים להאמין שבקרוב נקבל משקפיים (או כיסוי עיניים אחר) שיחליף את הטלפון החכם. החברה עצמה כבר עובדת על הפיתוח הזה בדיוק, דרך אגב. עם חידושים מהסוג הזה ועבודה מרובה במחלקת הפיתוח, אפשר להבין איך מניית אפל עלתה ולמה היא צפויה להמשיך בקצב הזה גם בשנה הבאה.

 

מה בין מניית אפל למאק בוק?
מניית אפל בעלייה גם בזכות חידושים בתחום המק בוק, המציאות המדומה והבינה המלאכותית

 

החידושים של אפל לאנשי המקצוע

מעצבים גרפיים, עורכי וידאו ולא מעט אמנים אחרים גילו בשנים האחרונות שאפל קצת נטשה אותם. בהיעדר חידושים משמעותיים במחשבי מק חלקם שקלו לזנוח את החברה לאנחות. אלא שהחברה התעשתה והחלה להציע פיתוחים וחידושים לקהל היעד הזה בדיוק, ובחודש יוני האחרון הודיעה על מחשבים מקצועיים חדשים שיושקו בקרוב. המחשב הראשון בסדרה הזו צפוי להגיע לחנויות עוד לפני שנקבל את 2018.

 

הקשר בין מניית אפל לבין הבינה המלאכותית

יחד עם אייפון 4S (זוכרים אותו?) חברת אפל השיקה את סירי, העוזרת החביבה ואחד הסמלים המרכזיים להשקעה של החברה בתחום הבינה המלאכותית. מצד שני, מאז חלפו כמה שנים טובות ולשוק נכנסה גם אלכסה, המתחרה של סירי מבית אמזון. מאחר וגם גוגל השיקה במכשירים שלה עוזרת קולית נוספת, אפל מצאה את עצמה בשוק תחרותי גם בתחום הזה. מצד שלישי, את החברה הזו די קשה להפחיד, וכבר בשנת 2017 בוצעו שיפורים בשירות של סירי. בקרוב יושק גם מסייע קולי שאמור לעשות הרבה יותר מאשר העוזרים של גוגל או אמזון, לרבות דיווחים על מזג האוויר, עדכון על תוצאות הספורט ואפשרות להשמעה מוזיקה לפי בקשה. זהו סימן מרכזי לכך שהחברה חוזרת להתמקד בבינה מלאכותית, וגם הסבר טוב לעלייה שאנחנו רואים בשיעורי מניית אפל.

 

חיים חדשים גם בתחום האייפד

חברת אפל היא אולי יצרנית משמעותית בכל הקשור למחשבי לוח אבל בשנים האחרונות היא נראתה מעט תקועה גם בתחום הזה. היא המשיכה להשיק דגמים חדשים עם כמה חידושים קטנים, אבל באופן כללי לא ראינו פיתוח דרמטי ומרשים במיוחד. הגרסאות החדשות של אייפד הזכירו מאוד את הדגמים הישנים יותר, אבל המגמה הזו משתנה כמובן. האייפדים החדשים כוללים כמה תכונות חדשות שהופכות אותו לתחליף ראוי למחשב הנייד. הצעדים הללו משתלמים: מכירות האייפד עלו במהלך שני הרבעונים הראשונים של 2017, לצד מניית אפל שממשיכה לטפס כמובן.

 

אייפון X משפיע גם על מניית אפל
איך אייפון X משפיע על מניית אפל?

 

מה צופן העתיד לאייפון?

אייפון X יצא סופסוף לשוק אבל היו לא מעט חששות ותהיות בנוגע למכשיר הזה קודם להשקתו. רבים תהו אם המכשיר בכלל יעבוד, אם החברה תעמוד בלוחות הזמנים שלה והאם הצרכנים באמת יסכימו לשלם כ-1,000 דולר על המכשיר החדש. באופן לא מאוד מפתיע, כל התהיות הללו נעלמו כלא היו כשהמכשיר יצא לשוק, והיום אייפון X מוכתר כמכשיר הדגל של החברה וכמוצר מוצלח במיוחד. הביקורות חיוביות, המכירות טובות וביום שבו הטלפון הגיע לראשונה לחנויות התורים הארוכים הוכיחו שגם הקהל היה מוכן לרכישה הזו. כמובן שלהצלחה הזו יש גם השפעה אדירה על העתיד, שכן מדובר בשינוי משמעותי במכשירים, כזה שישפיע על פיתוחים עתידיים של אפל.

 

היו גם החטאות שראוי לציין

אז נכון, מניית אפל עולה והחברה במצב מצוין, אבל זה לא אומר שלא היו גם כמה פספוסים לצד ההצלחות הגדולות. אחת ההחטאות המרכזיות היא הניסיון של אפל להיכנס גם לשוק הסטרימינג, עם כמה סדרות שלא הצליחו לייצר עניין של ממש. גם שעון אפל החדש קיבל ביקורות פושרות, ומערכת ההפעלה iOS11 שהושקה בספטמבר כללה כמה באגים משמעותיים שהשפיעו על אורך חיי הסוללה. עדכון שבוצע לאחר מכן יצר באגים חדשים – בעיקר במקלדת (שהחליפה בין אותיות). אז אפל תיקנה את הליקויים ומבטיחה להמשיך עם חידושים ופיתוחים, כאלה שאמורים להוביל את מניית אפל מעלה, גבוה יותר, כי אחרי שנה מוצלחת כל כך התיאבון רק נפתח.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme