הגורואים של המסחר במניות – אילו מניות תמצאו בתיקי ההשקעות?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
מסחר במניות
שתף:

מסחר במניות אינו עניין של מה בכך, ואחת הטקטיקות המוכרות היא למצוא גורו להשקעות ולהעתיק את המהלכים שלו. אלה שלוקחים את אותה הטקטיקה קצת יותר רחוק, מתעניינים בהלך המחשבה של המשקיע, במקום להתעניין בפעולות המסחר שלו במניות. ואכן, כאשר אנחנו חוקרים את הלך המחשבה של המשקיעים הגדולים והרווחיים המוכרים כיום, אנחנו מגלים כי אותן המניות מופיעות במרבית תיקי ההשקעה. אילו מניות מככבות בתיקי ההשקעה של המשקיעים בישראל? ואילו מניות הן המניות החזקות בתיקי ההשקעות בחו"ל? אם הטקטיקה של "לעשות כמו הגדולים" או "להשקיע כמו הרוב" מדברת אליכם – המאמר הזה הוא בדיוק מה שאתם צריכים, על מנת לבנות את תיק ההשקעות ולהחליט על הפעולות הבאות בתחום המסחר במניות שלכם!

 

מסחר במניות בישראל – מפתיע, או שלא, טבע עדיין בראש

הידעתם? כ – 80% ממניות ענקית התרופות הישראלית, מוחזקות בידי משקיעים פרטיים. בישראל, נדיר למצוא משקיע העוסק במסחר במניות אשר אינו מחזיק ב"מניית העם" – המנייה של טבע. לאחר תקופה מטלטלת, לא רק לחברת טבע (לאחר רצף של השקעות כושלות, כמו גם הסתבכויות משפטיות בעקבות רישום הפטנט של תרופת הדגל קופקסון) אלא לכל ענף היצרניות של תרופות ובעיקר של תרופות גנריות, אנחנו מגלים להפתעתינו שטבע עדיין צועדת בראש המניות האהובות על הסוחרים במניות הישראלים, ובבחינה של 30 המניות הפופולאריות ביותר, אנחנו מגלים שעדיין, המסחר במניות של חברות התרופות מוביל בפופולאריות, עם 33% מן המניות הנרכשות.

 

אגב, מניית טבע ישראל היא פופולארית יותר בקרב המשקיעים הישראלים, ביחס למניית טבע האמריקאית. מניית טבע האמריקאית מגיעה למקום השני והמכובד במצעד עשרת המניות הפופולאריות במסחר במניות בישראל.

 

מסחר במניות - טבע המנייה של העם
"טבע, הידועה גם בכינויה "המנייה של העם", מככבת בראש הרשימה של המניות האהובות על ידי המשקיעים בישראל, מזה שנים רבות.

 

 

במקום השלישי נמצא את מניית פרוטליקס, גם היא חברת תרופות ישראלית, אשר צברה את הפופולאריות שלה במסחר במניות בעיקר לאחר שפיתחה תרופה לטיפול במחלת גושה. מניית פרוטליקס נסחרת בבורסות בתל אביב ובניו יורק ונכללת במדד ת"א טק-עילית.

 

במקום הרביעי – מניית מזור (רובוטיקה). חברה הממוקמת בקיסריה ומייצרת מכשור רפואי המייצרת מערכת הנחייה רובוטית המתמחה בניתוחים של עמוד השידרה.

 

המניות האהובות על הישראלים במסחר במניות, במקומות הבאים: מניית אפל, מניית DryShips, מניית Tesla Motors, מניית אופקו.

 

מסחר במניות בעולם – המניות הפופולאריות בתיקי ההשקעות הגלובליים

מעניין לציין, שבתחום המסחר במניות בעולם, תחום התרופות הציוד הרפואי בכלל אינו מופיע ברשימת חמשת התחומים הפופולאריים למניות (שהם, לפי סדר פופולאריות יורד: טכנולוגיה, פיננסים, שירותים, מוצרי הון, הובלה, וצרכנות). המניה הפופולארית ביותר בתיקי ההשקעות של סוחרים במניות מחו"ל היא מניית חברת המחשוב אפל, אשר נמצאת בסימן עליה מאז תחילת שנת 2017, ואף קפצה משמעותית בערכה באפריל השנה. המניה מדורגת כ"קניה חזקה" על ידי כמעט כל הגורמים והאנליסטים המפרסמים טורי דעות כיום, ובתחום המסחר במניות, היא נראית כהשקעה בטוחה ויציבה.

 

מסחר במניות - מניית אפל
אפל, תאגיד האלקטרוניקה והמחשוב שנכון לספטמבר 2016 היתה החברה בעלת שווי השוק הגבוה בעולם, היא המנייה האהובה על סוחרי מניות בחו"ל

 

 

המנייה השנייה הכי אהובה על סוחרי מניות בחו"ל היא מניית Tesla Motors, חברתו של איל ההון אילון מאסק, העוסקת בייצור רכבים חשמליים. המנייה, אשר נסחרה בתחילת 2013 לפי שער של 34.83, נסחרת כיום על פי שווי גבוה פי עשרה (308.20).

 

מסחר במניות - מניית טסלה
רכב חשמלי של חברת טסלה

 

במקום השלישי ממוקמת מניית אמזון, ענקית המכירות הבין לאומית. במקום הרביעי נמצא את מניית Ocean Power Tech, המייצרת חשמל מאנרגיית גלי הים. במקומות הבאים ברשימת המניות הפופולאריות למסחר במניות בקרב משקיעים מחו"ל: מניית בנק אוף אמריקה, מניית פייסבוק, מניית UniCredit, מניית Globus Maritime, מניית אנבידיה, מניית מייקרוסופט, מניית גולדמן זאקס, ומניית אלפבית.

 

מסחר במניות – לעשות כמו כולם או להמציא את הגלגל מחדש?

הכלי של פופולאריות המניות להשקעה מסייע לעוסקים החדשים במסחר במניות להבין, מיהן המניות הפופולאריות בתיקי השקעות קטנים כגדולים. כנראה, שהמסחר המדוייק ביותר במניות הינו מסחר על פי אסטרטגיית השקעות אישית של המשקיע, המתחשבת גם בהעדפות הכלל ובפופולאריות המניות, כמו גם בהעדפות ואמונות אישיות – וככל ששיטת המסחר שלכם היא אישית, כך תוכלו לשחזר הצלחות, להגיע לרווחים גבוהים וליצור תיק השקעות בעל רווחים יציבים לטווח ארוך. לקריאה נוספת בתחום – ראו את המאמר בנושא מסחר עצמאי בבורסה – הדרך לשגשוג כלכלי.

 

תוכלו לבחור לנהל תיק השקעות מגוון, הכולל בתוכו גם מסחר במניות אבל גם השקעה בכלים נוספים של שוק ההון, כמו למשל מסחר באופציות, מסחר במט"ח, או אחרים. בכל מקרה, ניהול אקטיבי ויום יומי של תיק ההשקעות שלכם, קביעת אסטרטגיית השקעות ביחד עם לימוד שוק המניות כמו גם בחינת המניות הפופולאריות על ידי מרבית המשקיעים או על ידי משקיעים המהווים עבורכם דוגמה, והימנעות מהשקעות ספקולטיביות בסכומים גבוהים (לפחות בתקופה הראשונה של מסחר במניות, בה אתם לומדים את שוק המניות וגם את הגבולות שלכם, כמשקיעים) – יובילו למסחר מוצלח במניות, והשקעות רווחיות לאורך זמן.

 

קיראו מאמר השוואה מקיף על פתרונות למסחר בשוק ההון בזירת ההשוואות של ריאלי

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme