ההיסטוריה והתחזיות של מניית אפל – עד כמה כדאי להשקיע בה כעת?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
מניית אפל
שתף:

מאז שנת 2007 ועד היום, מניית אפל הכפילה את ערכה כמעט פי עשרה. בחצי השנה האחרונה, מניית אפל בולטת בין מניות נאסד"ק בטיפוס מתמיד בערך שלה, והיא היום המנייה השנייה בכמותה בתיק ההשקעות של המיליונר וגורו ההשקעות וורן באפט. האם להשקיע במניית אפל? כל המידע, הפרטים והנתונים – בסקירה שלפניכם.

 

 

מניית אפל – אז והיום

חברת אפל נוסדה על ידי היזם האגדי סטיב ג'ובס, שנפטר בשנת 2011. זה התחיל משלושה חבר'ה צעירים, בלי הרבה גב כלכלי אבל עם רעיון מזהיר, שהם האמינו בו – וזה עבד. היזם סטיב ג'ובס הפתיע את העולם עם המקינטוש מבית אפל, ולאחר מכן עם האייפון והאייפד המבוססים שניהם מעל מערכת ההפעלה IoS, אשר היוו חידוש מסעיר וכבשו את השוק הלאומי כמעט בין לילה. משלושה חברים במוסך ביתו של סטיב – הפכה חברת אפל לחברת ענק בשווי של מאות מיליוני דולרים.

 

בפברואר של שנת 2010 עקפה חברת אפל את חברת Wal-Mart מבחינת שווי השוק שלה, והפכה בכך להיות החברה השלישית בגודלה מבחינת שווי שוק בארה"ב. שלושה חודשים לאחר מכן, בחודש מאי של אותה שנה, עקפה אפל גם את חברת מייקרוסופט והפכה השנייה בגודלה במדינה.

 

בפברואר של שנת 2013 נסחרה מניית אפל במחיר הנמוך ביותר שלה מאז שנת 2003, אחרי נפילה של שליש (33%) בשווי השוק של החברה. גם אז, מרבית האנליסטים המליצו לרכוש את המנייה.

 

מאז יוני של שנת 2013, אנחנו רואים עליות שערים כמעט רציפות בשווי המניה, עם ירידות שערים נקודתיות בלבד. אנליסטים רבים מספרים כי הם מאמינים שעליית הערך של מניית אפל עוד לא הסתיימה, ואנשי השקעות רבים מדרגים את המניה כקניה חזקה.

 

כיום, אגב, מנכ"ל החברה הוא טים קוק, ומעניין לציין כי בשנת 2015 לווה קוק, שכבר כיהן כמנכ"ל חברת אפל, סכום כסף גדול על מנת להשקיע אותו במניות אפל.

 

מסחר במניית אפל
מניית אפל אשר ערכה עולה בהתמדה מאז שנת 2013, מדורגת על ידי אנליסטים רבים כקניה חזקה

 

הפרטים הטכניים של החברה והמנייה

חברת אפל נסחרת כיום סביב שווי שוק של מעל 800 מיליוני דולרים – אם להיות ספציפיים, נכון למאי 2017 שווי השוק של החברה הוא 806,037,830 דולרים. הכנסות החברה – קצת יותר מ – 220 ביליוני דולרים בשנה. התחזית של חברת ההשקעות Drexel Hamilton  היא כי שווי השוק של החברה יעפיל אל מעל טריליון דולרים וכי מניית החברה תיסחר בתוך פחות משנה בשווי של מעל 200 דולרים למניה. בריאן וויט, אחד האנליסטים בחברת ההשקעות המפורסמת, טען כי מניית אפל עדיין נסחרת על פי תמחור המשקף הערכת חסר.

 

המנייה נסחרת גם כחלק מסל המניות במדדים מובילים, ביניהם: מדד דאו 30, הנאסד"ק, מדד S&P 500, מדד ארצות הברית 50, ואחרים.

 

מניית אפל נסחרת
מניית אפל נסחרת כחלק ממדדים רבים – מעל 20 מדדים שונים בעולם, ביניהם כמה מן המדדים החזקים והפופולאריים בבורסה בישראל

 

מניית אפל בשנה האחרונה

במאי של שנת 2016, היה שווי השוק של מניית אפל 99.86 דולרים. היום, בסוף מאי של 2017, שווי השוק של המניה הוא 153.61 דולרים. פרט לחודש שבין אמצע אוקטובר לאמצע נובמבר של שנת 2016, המניה עלתה בערכה באופן רציף לאורך השנה. התשואה של מניית אפל בשנה זו – 32.6%.

 

מניית אפל קפצה – וורן באפט שילש את שווי האחזקות שלו במנייה

בתחילת מאי השנה (8.5.17) חשף המיליונר וגורו ההשקעות וורן באפט כי שילש את השקעתו במניות חברת אפל. בסוף שנת 2016 היו בידי חברת ברקשייר האת'ווי של באפט מניות של חברת אפל בשווי 7.1 מיליארדי דולרים – ובמאי 2017 שווי המניות של אפל אשר ברשות החברה עמד על 19.2 מיליארדי דולרים. באפט הוא המשקיע הרביעי בגודלו בחברת אפל, והוא מחזיק כיום כ – 2.6% ממניות החברה. בתיק ההשקעות של ברקשייר האת'ווי, מניית אפל היא כעת הרכיב השני הגדול ביותר, אחרי השקעה של 27.8 מיליארדי דולרים בבנק וולס פארגו. ההשקעה באפל עקפה בתיק ההשקעות של באפט את ההשקעות בחברת קוקה קולה (16.6 מיליארדי דולרים), חברת המחשוב IBM (13.5 מיליארדי דולרים), וחברת האשראי אמריקן אקספרס (11.2 מיליארדי דולרים). וורן באפט, הידוע כמשקיע שמעדיף השקעות לטווח ארוך המייצרות הכנסה יציבה, מעיד על בחירתו להגדיל משמעותית את ההחזקות במניות אפל, כי "האייפון הינו מוצר בעל ערך גדול".

 

מניית אפל – לקנות או למכור?

בתיקי השקעות מנוהלים, מרבית האנליסטים מדרגים את מניית אפל כקנייה חזקה. עם זאת, ישנם משקיעים אשר מניחים שהאופוריה במשרדי חברת אפל ימיה ספורים, ובקרוב ניראה ירידות שערים במניות החברה. סיכום האינדיקטורים הטכניים של המניה מצביעים על פוטנציאל לרווח בעתיד וההמלצה היא להשקיע במניה – אם כי מומלץ לשמור על ערנות, מפני שסביר להניח שהעלייה המטאורית בשווי מניית אפל, אשר נמשכת מזה זמן רב, לא תימשך לנצח.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme