10 ההתרסקויות הגדולות בהיסטוריה של הוליווד

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
10 סרטים שכוכבי הוליווד רוצים לשכוח
שתף:

הוליווד הגדירה סטנדרטים גבוהים במיוחד בשנים האחרונות. התקציבים התנפחו, מסעות יחסי הציבור גדולים מאי פעם ושוברי הקופות כוללים את השמות הגדולים והנוצצים ביותר. אלא שלא תמיד יש קשר בין גובה התקציב וחברי הקאסט לבין הצלחת הסרט. למעשה, לצד הצלחות גדולות ומפתיעות כמו "ג'ומנג'י" או "וונדר וומן" יש גם כמה סרטים שציפו מהם לעשות הרבה יותר רק כדי לגלות שהם מפסידים כסף – והרבה ממנו.

 

פוסטמן

ב-1997 יצא לאקרנים הסרט בכיכובו של קווין קוסטנר, רק 5 שנים אחרי "שומר הראש" שהעלה אותו לתהילה. אלא שגם קוסטנר עצמו לא תרם יותר מדי לסרט עתיר התקציב שהפסיד בקופות 63 מיליון דולר.

 

פוסטמן
גם קווין קוסטנר לא תרם למצב הסרט בקופות

 

מבול של צרות

ב-2007 יצא הסרט "מבול של צרות" והוא שווק בתור סרט המשך ללהיט הגדול של ג'ים קארי וג'ניפר אניסטון: "ברוס הגדול מכולם". אלא שמה שעבד עם ג'ים קארי ממש לא עבד עם סטיב קארל, וגם מורגן פרימן בתפקיד אלוהים לא עשה את העבודה. הסרט קיבל ביקורות קשות מאוד והפסיד 88 מיליון דולר.

 

 

Cutthroat Island

הסרט הרומנטי בכיכובה של ג'ינה דייויס מעולם לא הגיע לישראל, ובצדק. גם השחקנים הטובים שהרכיבו את הקאסט לא הצליחו לשכנע את הצופים ובסופו של דבר נאלץ הסרט להיגנז עם הפסד של 88 מיליון דולר.

 

גרין לנטרן

הרבה לפני שריאן ריינולדס הצטרף ליקום הקולנועי של מארוול בתור דדפול, הוא ניסה את מזלו ביקום של DC בתור גרין לנטרן. ההחלטה הזו התבררה כשגויה למדי כשהביקורות הגיעו והן היו קטלניות למדי. עם הפסד של 90 מיליון דולר אפשר להבין מה גרם לדדפול לחזור בזמן, לירות בריאן ריינולדס כשקיבל לידו את התסריט לסרט, ולהציל את העולם כולו.

 

ריאן ריינולדס בתור גרין לנטרן
אולי דדפול יצליח לתקן את העוול ולחסוך מריאן ריינולדס את המבוכה הגדולה?

 

ג'ון קרטר

סרט ההרפתקאות מבוסס על ספר של אדגר רייס בורוז והציפיות ממנו היו בהתאם. אפשר לראות עד כמה הייתה גדולה האמונה בו – התקציב שהושקע בסרט היה קצת יותר מ-250 מיליון דולר, ובסופו של דבר הסרט הפסיד 108 מיליון.

 

סהרה

כשבוחנים את חברי הקאסט של "סהרה" הוא דווקא נשמע מבטיח: מתיו מקונוהיי ופנלופה קרוז מככבים בסרט שנחשב על ידי רבים כחיקוי לא מאוד מוצלח לסרטי אינדיאנה ג'ונס. ואולי המדבר הצחיח היה סמל לבאות משום שהסרט הזה הפסיד 100 מיליון דולר.

 

 

הפרש הבודד

ג'וני דפ הכניס המון כסף לאולפנים (ולחשבון שלו עצמו) בסרטי "שודדי הקריביים" אבל גם לו מותר לטעות, כנראה. "הפרש הבודד" היה בהחלט רעיון מעניין והיו בו גם כמה נקודות אור, אבל הכישלון הגדול מדבר בעד עצמו: הסרט הפסיד לא פחות מ-119 מיליון דולר.

 

ג'וני דפ - הפרש הבודד
במקרה של "הפרש הבודד" ג'וני דפ לא הצליח לספק את הסחורה

 

הלוחם ה-13

בשנות ה-90 אנטוניו בנדרס היה כוכב קולנוע מצליח אבל זה לא ממש עזר לו לקדם את "הלוחם ה-13". המבקרים קטלו את כישורי המשחק של הקאסט, את התסריט הגרוע ואת העלילה חסרת ההיגיון, וכך הפך הסרט לכישלון גדול שיצר חור של 129 מיליון דולר בחשבון הבנק של חברת ההפקות.

 

דרושות אימהות במאדים

אמנם מדובר בסרט שקהל היעד המרכזי שלו הוא ילדים אבל הכותרת הצליחה לעצבן כמה אבות, ללא ספק. עם עלילה ילדותית וללא שמות מוכרים במיוחד אפשר להבין כנראה מה הוביל לנפילה ולהפסד של 130 מיליון דולר.

 

47 רונין

הלקח המרכזי מהסרט הזה הוא שגם קיאנו ריבס לא יכול להציל עלילה רעועה וחוסר היגיון מוחלט. מחיר הבימוי הלקוי והתסריט האפל? הפסד של 149 מיליון דולר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme