הולכים לים? אולי כדאי שתיקחו קודם הלוואה

עומר גלעדי5 דקות קריאה
המחיר שתשלמו כשאתם הולכים לים
שתף:

אם פעם, יכולנו לארוז שמשיה ומגבת ולצאת לשחק מטקות על חוף הים – היום, כמעט בכל החופים בארץ, מוטב שלא נשכח את הארנק. בילוי בחוף הים, בלי ארוחה או פינוק יקר במיוחד, עשוי להגיע למאות שקלים למשפחה, רק על מנת להגיע אל החוף ולשהות בו. צוות ריאלי יצא לבדוק – כמה עולה לנו יום של כיף בחוף הים, ואילו חופים באמת ידרשו מכם לקחת הלוואה בפעם הבאה שאתם הולכים לים?

 

 

הולכים לים ומשלמים ביוקר

"חוק הסדרת מקומות רחצה" קובע כי בעוד על שירותים בסיסיים בחוף (כגון שירותי הצלה או ברזי מי שתייה) לא ניתן לגבות תשלום בעד הכניסה – בעד שירותים נוספים, כמו חניה מוסדרת או שירותי מלתחות, מותר ועוד איך. וכך, מתוך כ-190 הקילומטרים של חוף הים התיכון הנושקים לגבולות מדינתנו הקטנטונת, מעל 140 חופי רחצה מאפשרים כניסה (ברכב או רגלית) – בתשלום בלבד. התשלום הוא לחברה להגנת הטבע או למועצה המקומית באזור, והוא נע בין 20 ל – 60 ש"ח לרכב פרטי, ללא הגבלת זמן במרבית החופים. אולם החנייה בצמוד לחוף אינה היחידה שתעלה לנו כסף ביום הבילוי שלנו בים. בחופים רבים ברחבי הארץ, נמצא עצמנו משלמים גם עבור כיסאות ישיבה או מיטות שיזוף (בין 5 ל – 20 ש"ח), וגם עבור שמשיות (עד 10 ש"ח במרבית החופים שנבדקו). 

 

הולכים לים ומשלמים ביוקר
כשאתם הולכים לים זכרו שתצטרכו לשלם גם על השכרת כיסא או מיטת שיזוף ועוד לא אמרנו מילה על אוכל ושתיה

 

מחירים גבוהים במיוחד על מוצרי מזון ושתייה

אז עד כה, כבר נפרדנו מכ-100 שקלים חדשים טבין ותקילין, לעיתים יותר, אם אנחנו מגיעים בקבוצה גדולה לחוף שדמי הכניסה בו אינן עבור רכב אלא לפי אדם. ואם חלילה הבילוי בים מעורר בכם חשק לארטיק מתוק או לבקבוק שתייה קלה? ניראה כי גם מחירי הקיוסקים וה"פיצוציות" בסמוך לחופים הם יקרים, יקרים מאוד. לדוגמה – בחוף ירושלים בתל אביב תתבקשו להיפרד מ-13 שקלים לטובת בקבוק קולה אישי (500 מ"ל), ומ-16 שקלים אם תרצו להתפנק בזלילת ארטיק "מגנום". חופים אחרים מציעים מחירים נמוכים יותר, והממוצע הוא בין 12 ל-15 ש"ח לארטיק מסוג "מגנום" (ארטיק קרח פשוט תוכלו להשיג במרבית הקיוסקים תמורת חמישה שקלים, לעיתים אף פחות), וכ – 13 ש"ח עבור בקבוק קולה.

 

בשורה התחתונה, אם אתם יוצאים ליום בילוי בחוף הים בישראל, משפחה של שני מבוגרים ושני ילדים, נהנים מהשכרה של כיסאות למבוגרים ושמשיה, וקונים לילדים ארטיק ושתייה – תמצאו את עצמכם נפרדים ממעל 220 ש"ח רק עבור הבילוי בחוף – עוד לפני שדיברנו על ארוחת צהריים או על עלות קרם השיזוף בישראל.

 

 

מיהו החוף הכי זול?

הנה מספר חופים שבהם המחירים נמוכים יחסית, מצפון לדרום:

 

  • במרבית החופים בעיר אשקלון, הנחשבים מהיפים בארץ, הכניסה חינם. תוכלו להגיע לחוף גם בתחבורה ציבורית, אולם לא בכל החופים תוכלו להשכיר כיסא או שמשיה – הביאו איתכם מהבית מה שתצטרכו. בחופים תמצאו קיוסק, המחירים בהם לא גבוהים (5-7 ש"ח לבקבוק מים מינרלים, למשל)
  • בבת ים, חוף "תאיו" בעיר מציע כניסה ללא תשלום, ללא השכרת ציוד נלווה. מחירי המוצרים בקיוסק ממוצעים
  • החוף הזול ביותר שמצאנו בתל אביב, הוא חוף "אביב", הממוקם בחלקה הדרומי של הטיילת בעיר. לא תמצאו חניה בקרבת מקום, על כן תוכלו או להחנות את רכבכם ברחובות הסמוכים או להגיע אל החוף בעזרת תחבורה ציבורית. בחוף, תמצאו כיסאות, מיטות שיזוף ושמשיות להשכרה, במחירים הוגנים (כשישה שקלים עבור כיסא או שמשיה, כ – 12 שקלים עבור מיטת שיזוף), ומחירי המוצרים בקיוסק המקומי מהנמוכים שראינו בתל אביב
  • בצפון, נזכיר את חוף "כפר הים" של אולגה, שם תמצאו שפע של חניה ללא תשלום, מחירים הוגנים בקיוסק המקומי, ושפע של כיסאות, מיטות ושמשיות להשכרה (10-20 ש"ח)

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme