אתרי צילום אייקוניים של הסרטים הגדולים שבהם תוכלו לבקר

רונן פדרבאום3 דקות קריאה
כמה אתרי צילום של סדרות וסרטים
שתף:

יש סרטים שנשארים איתנו הרבה אחרי שהכתוביות עלו. יכול להיות שהם ריגשו, עוררו השראה או פשוט הצחיקו אותנו בצורה באמת בלתי רגילה. חוץ מצפייה חוזרת בסרטים האלה יש לנו גם הזדמנות לבקר בכמה אתרי צילום ולראות מקרוב איפה התרחש הקסם. מסיפור האהבה של יו גרנט וג'וליה רוברטס ועד למקום שבו דיאנה פרינס וסטיב טרוור נפגשו לראשונה – הנה כמה אתרים אייקוניים שכדאי לכם להוסיף לחופשה הבאה שלכם.

 

 

אישה יפה

נתחיל מאחת הקלאסיקות האהובות, זו שהכניסה לחיינו את ג'וליה רוברטס וריצ'רד גיר ונחשבה לאחת האגדות הרומנטיות של שנות ה-90. אם אתם מגיעים ללוס אנג'לס יש לכם הזדמנות להציץ בכמה מהמקומות שראיתם בסרט, מהדירה הקטנה של ויויאן (מלון Las Palmas עם חדרים במחיר של 185 דולר ללילה) ועד לסוויטה המפוארת של אדוארד במלון Regent Beverly Wilshire (שם המחיר כבר מזנק ל-38,500 דולר). אם כבר הגעתם עד הלום ממש כדאי לכם לעצור בחנות Boulmiche ברודיאו דרייב, המקום שבו אמרה ויויאן את המשפט האלמותי: "Big Mistake. Big. Huge."

 

הארי פוטר

זה לא מאוד מפתיע לדעת שרוב אתרי הצילום של הארי פוטר ממוקמים באזור אדינבורו, בסקוטלנד. בכל זאת, זה המקום שבו נמצאת דירתה הקטנה של ג'יי קיי רולינג, זו שממנה נכתבה הסיפור הקלאסי שכבש את העולם. המפל השני בגובהו בעולם נמצא כאן, והוא גם היה חלק בלתי נפרד מהסרט. בגלן קו (Glen Coe) התרחשה גם הסצנה שבמהלכה הרמיוני מכה את מאלפוי.

 

 

נדודי שינה בסיאטל

עוד סרט חובה (שכדאי לראות אם משום מה לא יצא לכם עדיין) הוא הסרט בכיכובם של מג ריאן וטום הנקס. הוא מתרחש, כמובן, בסיאטל, ואם תרצו תוכלו לסייר בדירתו של סאם, זו שנמכרה ב-2014 תמורת סכום "צנוע" של 2 מיליון דולר. היא נמצאת לא רחוק מאוניברסיטת וושינגטון, ואם אתם דווקא באזור ניו יורק יש לכם כמה אתרים מוכרים היטב לבקר בהם, כמו מרכז רוקפלר, החנות של טיפני'ז בשדרה החמישית וכמובן, האמפייר סטייט בילדינג.

 

החוף

יכול מאוד להיות שכבר ביקרתם באתרי הצילום, גם אם לא ממש הייתם מודעים לעובדה שבמקום הזה ממש צולם הסרט של ליאונרדו דיקפריו. זהו כמובן החוף בקופיפי, בתאילנד. רק סביר להניח ששקט לא באמת יהיה לכם כאן, כי מדובר באחד היעדים התיירותיים המבוקשים ביותר, בוודאי בקרב הישראלים.

 

 

הנוקמים

חובבי מארוול, ויש כנראה הרבה מהם לפי ביצועי "הנוקמים" בקולנוע, משתוקקים להגיע לכמה מאתרי הצילום שבהם ביצעו קפטן אמריקה ואיירון מן את הפעלולים שלהם. הקרב של קפטן אמריקה עם החוצנים התנהל בבניין Ameritrust בקליבלנד, ומה שנראה בסרט כרחוב 42 בניו יורק היה למעשה רחוב 9 (גם כן בקליבלנד). אם אתם במנהטן אתם יכולים לבקר בגרנד סנטרל טרמינל, כמובן, אבל הסרט ממש לא צולם במקום אלא בכניסה ל-Trust Tower בקליבלנד, שעבר הסבה ועוצב בהתאם לתחנה המרכזית של מנהטן.

 

וונדר וומן

ממארוול אנחנו עוברים ל-DC ולסרט היחיד שקיבל ביקורות אוהדות (גם מהמבקרים וגם מהקהל) לפחות בשנים האחרונות. אז אולי אתם עדיין מקווים לתפוס את גל גדות בביקור מולדת בישראל אבל עד שזה יקרה אתם יכולים לכל הפחות לבקר באתרי הצילום של הסרט בכיכובה. האי תמסקירה שבו גדלה דיאנה עם דודה רובין רייט נמצא בכלל באיטליה, ואם תגיעו לחוף האמאלפיטאני בצפון מערב המדינה תוכלו לבקר בגן העדן הזה ובחוף שבו צולמה סצנת הקרב הגדולה בין האמזונות לחיילים הגרמנים.

 

מאיטליה תמשיכו לאנגליה, למקום אליו נוסעים דיאנה (גל גדות) וסטיב (כריס פיין) בדרך לעצירת המלחמה. הם מגיעים לתחנת פדינגטון אבל הצילומים דווקא התקיימו ב-King’s Cross פשוט מקום שתחנת פדינגטון שופצה ונראתה מודרנית מדי יחסית לסרט שמתמקד במלחמת העולם הראשונה ב-1917. המעבדה של ד"ר מארו שממנה גנב סטיב את המחברת נמצאת למעשה בפורט טילבורי, והחנות שאליה מגיעים סטיב ודיאנה כדי למצוא לה משהו הולם ללבוש היא Selfridges – חנות שעדיין נמצאת במקומה אבל הצוות נאלץ לוותר על הצילומים בה בגלל התנועה הערה והרחוב העמוס. במקום זאת בחרה פטי ג'נקינס לסדר מחדש את בית ויקטוריה לקראת צילומי הסצנה המשעשעת.

 

נוטינג היל

עוד סרט של ג'וליה רוברטס, וגם זו קלאסיקה נפלאה, הפעם עם יו גרנט. כדי להרגיש בתוך קומדיה רומנטית שבמרכזה חנות ספרים קטנה וכוכבת הוליוודית, אתם רק צריכים להגיע לשוק פורטובלו בלונדון. הדלת הכחולה בכניסה לדירתו של יו גרנט כבר לא נמצאת שם פשוט משום שהיא נמכרה (והסכום הועבר לצדקה) אבל יש עוד כמה יעדים באזור: מלון הריץ, למשל, וגם פינת נוטינג היל שבה נפגשו הזוג לראשונה. חנות הספרים נמצאת בכתובת הזו: 13-15 Blenheim Crescent.

 

בדרך לחתונה עוצרים בווגאס

הקומדיה המצוינת הזו, הראשונה בטרילוגיה משעשעת למדי, צולמה בלאס וגאס – ובעיקר במלון סיזר פאלאס. מסיבת הרווקים ההוללת של בראדלי קופר, זאק גלפנקיס ואד הלמס (עם החתן ג'ייסון ברתה) החלה על גג המלון, וגם המעליות, הבריכה והלובי צולמו בבית המלון. הסוויטה המפוארת שבה החבורה ישנה (ואותה היא מחריבה) דווקא לא צולמה במלון, אלא באולפן של וורנר בראדרס.

 

חליפות (Suits)

מהקולנוע אל הטלוויזיה – ואל סדרה שעדיין לא הסתיימה אבל לפחות דמות אחת בה קיבלה סיום מהאגדות. הסדרה Suits זכתה לפופולריות אדירה עוד לפני שמייגן מארקל הפך לדוכסית ולרעייתו של הנסיך הארי, ובחתונה המלכותית נכחו גם כל חבריה לקאסט (כולל בעלה בסדרה). על פי העלילה משרד עורכי הדין של הארווי ספקטר וג'סיקה פירסון נמצא במנהטן, אבל האמת היא שהצילומים מתקיימים בכלל בטורונטו, בקנדה. גם המקום שבו נישאו רייצ'ל (מייגן מארקל) ומייק (פטריק ג'יי אדמס) בסוף עונה 7 נמצא בטורונטו, במלון Omni King Edward.

 

משחקי הכס

כדי להספיק לראות את כל האתרים ששימשו לצילומי אחת הסדרות המדוברות ביותר תצטרכו הרבה זמן פנוי (ולא מעט כסף). למעשה האתרים מפוזרים על פני שבע מדינות: צפון אירלנד, קרואטיה, איסלנד, ספרד, מלטה, מרוקו וקנדה. המהלכים הלבנים התהלכו בעיקר באיסלנד תחת ההרים המושלגים של ואטניוקול. החתונה הסגולה שבמהלכה מצא המלך ג'ופרי את מותו התקיימה ב- Gradac Park. יש עוד עשרות יעדים נהדרים, כמובן, אלה הם רק שניים בולטים.

 

סקס והעיר הגדולה

קארי ברדשואו ניהלה את הבלוג שלה במנהטן אבל הכתובת שלה (רחוב 73) היא ממש לא הכתובת האמיתית. את הבית תוכלו למצוא בכל זאת בעיר, ברחוב 66 Perry בגרינץ' וילאג', ואתם יכולים להיות בטוחים ששכר הדירה שם הוא לא 700 דולר לחודש כפי ששמענו בסדרה – אלא 3,000 דולר לחודש.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme