מחקר חדש מוכיח: ויטמינים מיותרים אבל אלה היחידים שעדיין כדאי לקחת

יובל פוגל5 דקות קריאה
אילו ויטמינים אתם באמת צריכים?
שתף:

לבטח לא תופתעו לשמוע, כי תעשיית הויטמינים ותוספי התזונה מגלגלת בשנה אחת סכום אסטרונומי של כ-37 מיליארד דולר. יחד עם זאת, למרות המספר המרשים שציינו זה עתה, מחקרים חדשים בתחום מצביעים על כך שרבים מהם חסרי תועלת ואף עשויים לפגוע בגופכם! הפעם הופתעתם, נכון? דעו, כי עשרות שנים של מחקרים מדעיים לא הוכיחו את יעילותם של חלק מהויטמינים ותוספי התזונה אותם רבים מכם צורכים. זאת ועוד, חלק מהמחקרים דווקא הוכיחו בדיוק את ההיפך: הגברת הסיכון לחולי בסרטן, פיתוח אבנים בכליות ועוד. אז במטרה לעשות לכם קצת סדר, הכנו עבורכם כתבה תמציתית ומועילה.

 

מולטי ויטמינים: הימנעו מהם, הסתפקו בדיאטה מאוזנת

בהתבסס על מסקנותיהם של מחקרים עדכניים שפורסמו במהלך החודש האחרון, נטילת מולטי ויטמינים אינה משפרת את תפקוד הלב. המחקר הצדיק את הביקורות בכתב העת האמריקאי Journal of American College of Cardiology, בדבר העובדה שאין מספיק ראיות חותכות לכך שמולטי ויטמינים קשורים לסיכון מופחת למחלות לב, התקפי לב או שבץ. יתרה מכך, מחקרים רבים מצביעים על כך שצריכת מולטי ויטמינים אף עלולה להסב נזק לגופכם.

 

ויטמינים או תזונה בריאה?
יש ויטמינים שאתם לא באמת צריכים – אתם רק צריכים לאכול טוב יותר

 

ויטמין D  – מצויין, קחו אותו למען בריאות עצמותיכם

ויטמין D הוא קריטי לשמירה על חוזק העצמות שלכם כיוון שהוא מסייע לגופכם בספיגת הסידן. יתרה מכך, ויטמין זה חסר מאוד ברבים מהמאכלים אותם אנו נוהגים לצרוך מדי יום, ולכן תוספת שלו עשויה בהחלט להיות רעיון טוב. ואם בכל זאת אתם לא מקפידים לצרוך מספיק מהויטמין, דעו כי חשיפה מספקת לאור השמש תסייע לגופכם לייצרו באופן טבעי. ובכל זאת, כדי לאזן קצת את משוואת האובייקטיביות, לאלו מכם הסבורים כי הויטמין מסייע להפחתת סיכון לאלצהיימר, פרקינסון, טרשת נפוצה או צורות אחרות של דמנציה – דעו כי אין כל תמיכה מדעית לטענה זו.

 

 

נוגדי חמצון: דלגו עליהם! עודף שלהם יגביר את הסיכוי לחלות בסרטן, ויש גם תחליף טבעי…

לבטח הדבר הראשון שבא לכם לדעת עכשיו הוא מהו התחליף הטבעי. אז… לא נמתח אתכם, ונגלה לכם כי מדובר בפירות, בדגש על פירות היער. הויטמינים A, C ו-E הם חומרים נוגדי חמצון הנמצאים בפירות ובירקות רבים – בעיקר בגרגרי יער. יחד עם זאת, מחקרים מצביעים על כך שחומרים נוגדי חמצון עשויים להזיק לגופכם, לפחות אם הם ניטלים על ידכם במינונים גבוהים בהתאם ל"המלצות" הספקים (הייתכן שמדובר באינטרס כספי? לא שמעתם את זה מאיתנו…). ואם כך הם פני הדברים, מהם הנזקים הפוטנציאליים? התשובה היא סיכון גבוה יותר למחלות: מחקר שנעשה על פני תקופה ארוכה, מצא כי בקרב גברים מעשנים, אלו אשר נטלו באופן קבוע ויטמין A נמצאו בסיכון גבוה יותר לחלות בסרטן הריאות מאשר אלו שלא נטלו את הויטמינים הללו באופן קבוע.

 

ויטמין C: לא יעזור לכם להתגבר על הצינון, וגם לו יש תחליף טבעי…

גם הפעם לא נמתח אתכם יותר מדי, ונאמר שהתחליף הוא לא אחר מאשר פירות ההדר – בדגש על התותים. מחקרים מדעיים לא מצאו השפעה עקבית של ויטמין C על משך או על חומרת ההצטננות. מה שכן, ויטמין זה עשוי להועיל לספורטאים בענפים רבים כדוגמת רצי מרתון. יש לשים לב, כי מינון גדול של הויטמין עשוי להזיק לכם בכך שיגביר את הסיכון ליצירת אבנים בכליות. ולפני שנשכח, המשיכו לקרוא, אנו מבטיחים לכם פיתרון מצויין להחלמה מהירה מההצטננות החורפית שלכם.

 

ויטמין סי הוא חשוב
ויטמין סי חשוב אבל יש לו תחליף טבעי

 

ויטמין B3: גם עליו תוכלו לוותר, במקומו אכלו סלמון, טונה או סלק

המחקרים האחרונים מצאו קשר בין ויטמין B3 (ניאצין), לבין עלייה בסיכון למקרי מוות. מחקר בו השתתפו כ-25 אלף איש, מצא כי ויטמין B3 לא מצמצם בקרב חולי לב את התרחשות אירועי הלב, השבץ, או את מקרי המוות באופן כללי. זאת ועוד, במחקר נמצא כי אלו אשר נטלו את הויטמין באופן קבוע היו בסיכון גבוה יותר לפיתוח זיהומים, בעיות בכבד ודימום פנימי, ביחס לאלו אשר אינם נטלו את הויטמין באופן קבוע.

 

 

מזון ותוספים פרוביוטיים: ותרו עליהם והוסיפו יוגורט מותסס לתזונה שלכם

המדע עדיין לא הוכיח כי תעשיית המיליארדים של הפרוביוטיקה אכן מסייעת למעיים שלנו באמצעות החיידקים הידידותיים. למרבה המזל, תוכלו למצוא באופן טבעי את המרכיבים לטיפוח החיידקים הידידותיים ביוגורט ובמזונות מותססים אחרים.

 

וכפי שהבטחנו, המלצה חמה למקרי התקררות: אבץ

בניגוד לויטמין C, אשר לא נמצא כל קשר בינו לבין החלמה מהצטננות, האבץ מהווה פתרון יעיל. הסיבה לכך היא שהוא פשוט נלחם בגורמים להצטננות שלכם. מחקרים בתחום בחנו אנשים שנטלו אבץ מול אלו שלא, ומצאו כי בקרב אלו שנטלו, הסימפטומים של ההצטננות היו חמורים פחות והחלמתם ממנה הייתה מהירה יותר.

 

ויטמינים נגד התקררות
יש גם ויטמינים שיעזרו לכם להתמודד טוב יותר עם התקררות

 

ויטמין E: גם עליו תוכלו לדלג – הוא עשוי להגביר את הסיכון לחלות בסרטן

נוגד החמצון ויטמין E היה פופולרי מאוד בשנים עברו. אנשים רבים האמינו כי הוא עשוי להקטין את הסיכון לחלות בסרטן. למרות זאת, מחקר שנעשה בקרב 36 אלף גברים מצא את ההיפך, וגילה כי הסיכון לסרטן הערמונית גדל עם נטילתו. כמו כן, מחקר משנת 2005 קבע שבאופן כללי, הויטמין קשור לסיכון גבוה יותר למקרי מוות. אז במקרה ואתם מרגישים שאתם זקוקים לויטמין E, הכינו לעצמכם סלט תרד טרי ירוק וכהה – זה תחליף טבעי וראוי ביותר.

 

עצה חשובה מאוד לנשים: חומצה פולית – למקרה של היריון, רצון להרות, ושמירה על בריאות העובר

חומצה פולית היא ויטמין מסיס במים מקבוצת B, המשמש ליצירת תאים חדשים. מכונים לאומיים לבריאות ממליצים לנשים הרות או לכאלו הרוצות להרות, לצרוך מדי יום כ-400 מיקרוגרם של חומצה פולית. זאת, כיוון שבאופן טבעי, גופכן דורש מכן להזין אותו יותר מהנורמה בתקופה בה אתן נושאות עובר ההולך וגדל. נוסף על כך, מספר מחקרים מצאו קשר בין תוספי חומצה פולית לפני ובמהלך ההיריון לבין ירידה בפגמים בצינור העצבי, וזה חשוב מאוד לשמירה על בריאותו ותקינותו של העובר (מניעת פגמים מולדים וכדומה). אז אתן יכולות להיות רגועות, ולא לחשוש להשתמש בחומצות פוליות מחשש שיפגע בהיריונכן. ולסיום, עצה פשוטה וברורה לגברים ולנשים גם יחד: אכלו ירקות ופירות, שלבו פעילות גופנית, וכהשלמה – קחו את הויטמינים עליהם המלצנו לכם, ואל תשכחו לעשות הכל בצורה מאוזנת… זה לבטח ישפר את בריאותכם ותפקודכם היומי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme