התיקון לחוק פיצויי פיטורין שישפיע על הכסף שמגיע לכם

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
אל תעבדו קשה בשביל פיצויי פיטורין
שתף:

הקיץ הנוכחי הביא עמו בשורה של ממש לעובדים בישראל. לראשונה נקבע בחוק כי עובדים יהיו רשאים למשוך כספי פיצויי פיטורין שנצברו עבורם גם ללא אישור בכתב מהמעסיק. מבחינת העובדים מדובר על חדשה משמחת, כמובן. במקום להתמודד עם ניירת ועיכובים מיותרים, התיקון לחוק מתיר להם לקבל את הכספים בקלות רבה יותר. לפחות על הנייר.

 

 

האם יש מגבלות לחוק פיצויי פיטורין?

בחודש שעבר פורסם בכלכליסט מקרה לפיו חברת ביטוח התנגדה להעברת הכספים לעובד שביקש לממש את זכותו החוקית. לטענת חברת הביטוח הסיבה לאי העברת הכספים נעוצה במגבלה שקבע המעסיק מבעוד מועד. על פי מגבלה זו הכספים יועברו לעובד רק באחד משלושה מצבים: פרישה לגמלאות, נכות או מוות. בסופו של דבר קיבל העובד המדובר את כספו, וברשות שוק ההון דרשו הבהרה לתיקון, הבהרה שמטרתה למנוע את ההתחמקות של חברות הביטוח משחרור הכספים.

 

היתרון של חוק פיצויי פיטורין
חוק פיצויי פיטורין יחסוך לכם המון אנרגיות

 

כמה כסף מגיע לכם?

באופן כללי קובע החוק שכל עובד שפוטר מעבודתו יקבל פיצויים שנצברו עבורו במשך תקופת ההעסקה. גובה הפיצוי תלוי בוותק של העובד, כאשר מדי חודש מופקדים לקופה 8.33 אחוזים, הפקדה שמצטברת לכדי שכר חודשי מלא במשך שנה שלמה. עם זאת נראה כי למעלה משבעה מיליארד שקלים נותרו בקופות הפיצויים ולא הגיעו לעובדים לאחר שסיימו את תקופת העסקתם. הסיבה? סירובם של המעסיקים לשחרר את כספים. זאת למרות שעובדים רבים חותמים על תיקון 14 לחוק, זה שמעניק את הזכות לקבל את מענק הפיצויים גם במקרה של התפטרות, ולא רק במקרה של פיטורין. על פי החוק החדש ישוחררו הכספים בתוך 4 חודשים לכל היותר, וזה גם פרק הזמן שעומד לרשות המעסיק אם ברצונו להגיש בקשה למניעת שחרור הכספים.

 

התיקון לחוק ללא ספק מספק מענה גם לעובדים שפוטרו או התפטרו ממקום עבודה, אבל המעסיק אינו בנמצא כדי לאשר את שחרור הכספים. במצב הזה, כספי הפיצויים משוחררים ממילא לידי העובד, והוא אינו תלוי באישור בכתב מהמעסיק כדי לקבל את הכספים שנצברו עבורו במהלך תקופת העסקתו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme