מנכ"ל של חברה בשווי 700 מיליון דולר חושף: כך יוצרים מוטיבציה גם אצל העובד העצלן ביותר

רונן פדרבאום2 דקות קריאה
איך מחדירים מוטיבציה אצל עובד עצלן?
שתף:

מנהלים מתמודדים עם המון אתגרים מדי יום, אבל יש אתגר אחד שנתפס כגדול במיוחד. כשהם נתקלים בעובד עצלן או חסר מוטיבציה הם לרוב מוצאים את עצמם חסרי אונים.

 

אלא שלמנכ"ל דואולינגו, השירות המקוון ללימוד שפות, יש פתרון לבעיה הזו. לואיס פון אהן, מי שייסד את האפליקציה ששווה כ-700 מיליון דולר לפי ההערכות, העלה את מצוקת המנהלים ביחס לעובדים העצלנים ממש לאחרונה. זה קרה במסגרת ראיון שקיים עם מגזין ה-Financial Times ואת השיעור שלו מנהלים בהחלט צריכים להכיר.

 

 

אפשר להפוך את האדם העצלן ביותר – למחויב ביותר

הטענה של מנכ"ל דואולינגו ברורה: "אפשר להפוך את האדם העצלן ביותר לאדם המחויב ביותר אם הוא באמת מאמין שהחברה ואתה, כמנהיג, רואים בעבודתו כחשובה." הוא גם הוסיף ואמר שזה "מדהים עד כמה זה מעורר מוטיבציה לשבת עם מישהו ולומר לו 'מה שאתה עושה באמת חשוב'. אני משתמש בזה הרבה."

 

השיטה הזו מקבלת תמיכה גם בסקר שביצעה רשת לינקדאין ב-2016, דרך אגב. בסקר הזה, בו השתתפו למעלה מ-26,000 גולשים, נשאלה שאלה אחת מרכזית: עד כמה אנשים עושים את המיטב כשהעבודה שהם מבצעים חשובה להם". הממצאים היו ברורים. כ-73 אחוזים מהמשיבים אמרו שהם מסופקים בעבודה שלתחושתם באמת חשובה, ושיעור נמוך משמעותית, כ-64 אחוזים, העידו על סיפוק בעבודה שאין לה מטרה "חשובה".

 

מוטיבציה אצל עובדים עם מטרה
עובדים עם מטרה חשובה הם עובדים שיש להם הרבה יותר מוטיבציה

 

המטרה: למצוא אנשים מכווני מטרה

אז אם יש לכם עובדים חסרי מוטיבציה הטיפ של פון אהן יכול להיות רלוונטי, אבל אפשר להסיק עוד מסקנה אחת חשובה מהדברים שהוא אומר. למעשה הוא מציע לנו להתמקד בראש באיתור אנשים שפועלים למען מטרה מסוימת. באותו ראיון הוא הסביר שהוא לא מאמין שאלה תלושי השכר המנופחים שמושכים מועמדים טובים, אלא המטרה שעומדת מאחורי התפקיד אליו הם מגישים מועמדות.

 

"אם עובד מגיע לעבודה רק בשביל השכר אני לא מאמין שהוא יהיה מחויב לה," הוא מסביר. "אנחנו מעדיפים מיסיונרים על פני שכירי חרב". זה לא אומר שהמשכורות בחברה נמוכות, דרך אגב. למעשה, מנהלי המוצר בחברה מרוויחים בין 83,000 ל-115,000 דולר מדי שנה, בעוד מעצבים בכירים מרוויחים כמעט 100,000 דולר ומהנדסי תוכנה מרוויחים למעלה מ-110,000 דולר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme