איך להשתמש בלינקדאין כדי למצוא עבודה?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
שתף:

לינקדאין היא רשת חברתית בעלת מיקוד בעסקים ובעלי מקצוע, ויש לה מעל 420 מיליוני משתמשים בעולם. הרשת מאפשרת מפגשים וירטואליים של נטוורקינג, הוספה של אנשי מקצוע בתחומים רלוונטיים או בתחומים המשיקים לאלה שלכם אל מעגל החברים שלכם – וכמובן, שיווק, פרסום, וקידום של העסק שלכם כמו גם זיהוי חשבונות מתאימים כשאתם מחפשים אדם או עסק כלשהוא. כאשר אתם מחפשים עבודה – נוכחות מתאימה ברשת העסקית לינקדאין עשויה לקצר טווחי זיהוי העבודה המושלמת עבורכם, הפעלת קשרים למציאת משרת החלומות – ואפילו התקשרות עם ארגון וזימון לראיון עבודה בו. איך משתמשים בלינקדאין על מנת להתקדם אל המשרה הבאה שלכם?

 

טיפ ראשון: החזיקו פרופיל מרשים

על מנת להפעיל את הפרופיל המקוון שלכם במציאת עבודה חדשה – חשוב שהפרופיל שלכם יהיה אינפורמטיבי ומזמין. לשם כך, השלימו את כל המידע הנדרש בחשבון שלכם, הישמעו מהימנים וספקו נתונים שיהיו רלוונטיים עבור מעסיקים פוטנציאליים לזהות את ההתאמה שלכם למשרה  שהם מחפשים לאייש. מלאו באופן שלם את הנסיון התעסוקתי שלכם, ההשכלה שלכם ואפילו את התחביבים – והוסיפו קבצי מדיה ומולטימדיה, אם זה משרת את המטרה.

 

טיפ שני – ביטויי מפתח, גם בחשבון שלכם בלינקדאין

"ביטויי מפתח"  הוא משהו שאנחנו מכירים מתחומי החיפוש ברשת – אבל לא רק. גם ברשת החברתית, חשוב להכיל ביטויי מפתח בתיאורים שלכם בפרופיל העסקי. תארו את הכישורים, ההשכלה, היכולות והניסיון שלכם תוך שימוש בביטויי מפתח מתחום העיסוק שלכם. כך – כאשר המעסיקים יסננו פרופילים ברשת לפי תחום העיסוק שהם מחפשים לאייש – הפרופיל שלכם יעלה גבוה בתוצאות הסינון שלכם – ואתם תהיו מן הראשונים לקבל פניות רלוונטיות.

 

התייחסו לתיאור שלכם כאל טקסט שיווקי

תכננו היטב את מה שתכתבו בתקציר הפרופיל שלכם, והתייחסו לכל המידע שאתם מפרסמים בפרופיל האישי שלכם כאל מידע שאמור "לסגור את העסקה". תארו במילים ברורות את הכישורים, היכולות והחוזקות שלכם – וודאו שהמסר ברור מאוד בשורה התחתונה – אתם הבחירה הנכונה עבור המעסיק בעל המישרה המתאימה לכם.

 

יש לכם פרופיל בלינקדאין? דאגו להיות פעילים ברשת

אנחנו ממליצים על יצירת מעגת חברים בתחומי עיסוק רלוונטיים, ובקשת Endorsement (המלצות) מכל מי שמכיר אתכם ויכול להעיד על יכולותיכם בחיוב בלינקדאין. דאגו להשיג מעל 100 פרופילים עסקיים שיהיו מקושרים לפרופיל שלכם, והשתדלו "לאסוף" המלצות ממי שיכול להמליץ עליכם.

 

הצטרפו לקבוצות המקצועיות שלכם בלינקדאין

לינקדאין מאפשרת יצירה של קבוצות, בדרך כלל על פי תחומי עיסוק או עניין, ופעילות בתוך הקבוצה (די בדומה לקבוצות של פייסבוק). הצטרפות לקבוצות אלה עשויה להיות הבחירה שתחבר אתכם עם הבוסים הבאים שלכם.

 

אל תשכחו לעדכן פרטי התקשרות בחשבון שלכם

אם אתם כבר נמצאים במעגלים הנכונים, הפרופיל שלכם שיווקי ואתם משכנעים ומקצועיים – אל תשכחו לאפשר יצירת קשר עמכם, לא רק דרך הפלטפורמה אלא גם במייל ו/או באופן טלפוני. עדכנו פרטי התקשרות, על מנת לקבל פניות.

 

שמרו על הפרופיל שלכם "חי"

הטיפ האחרון שנמליץ לכם לשקול הוא שמירה על פעילות רצופה ברשת העסקית, יצירת חברויות וקשרים חדשים ופרסום תכנים באופן קבוע. קחו זמן פעם או פעמיים בשבוע, ועדכנו את הפרופיל שלכם על מנת לשמור על חשבון פעיל, נוכחות גבוהה, אטרקטיביות ומהימנות ברשת. זה עשוי להשתלם לכם!

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme