מגייסת בחברת הייטק מגלה: כך לינקדאין יעזור לכם למצוא עבודה

אירנה נוזה5 דקות קריאה
שתף:

סיימתם לימודים וכעת מעוניינים להשתלב בשוק העבודה? רוצים להחליף מקום עבודה ולמצוא משרה אטרקטיבית יותר? לצד פנייתכם לחברות השמה ושליחת קורות חיים דרך אתרי דרושים למיניהם, חשוב שלא תזניחו את הפרופיל האישי שלכם ברשת החברתית-מקצועית לינקדאין – ואם טרם יש לכם פרופיל כדאי מאוד שתפתחו. בכתבה זו שיתפנו מספר טיפים לשימוש נכון בפלטפורמה זו. עצות, אשר בהחלט עשויות להגדיל את סיכויי ההצלחה באיתור של משרת החלומות שלכם וגם לענות על השאלה: האם רשת לינקדאין באמת תעזור לכם למצוא עבודה?

 

 

מהי רשת לינקדאין?

לינקדאין הינה רשת חברתית-מקצועית הגדולה והפופולארית בעולם. הפלטפורמה הוקמה בשנת 2003 על ידי ג'ף ווינר ומונה נכון להיום (2018) 562 מיליון משתמשים, כאשר 40% מתוכם פעילים ברשת באופן יומיומי. למרות שמדובר ברשת חברתית, אל לכם להתבלבל עם רשתות חברתיות כדמות פייסבוק וטוויטר: לינקדאין היא רשת מקצועית – מעין זירה עסקית המשמשת לניהול קשרי עבודה, איתור משרות, גיוס עובדים, פיתוח קריירה ועוד.

 

לינקדאין וחיפושי עבודה
לינקדאין שונה מפייסבוק או טוויטר – וכדאי להכיר את ההבדלים הללו

 

פותחים פרופיל בלינקדאין

לפני שניגש לדבר על התנהלות שוטפת ברשת לינקדאין, חשוב להבהיר מספר נקודות בנוגע לפתיחת הפרופיל האישי שלכם היות וכבר בשלב זה מומלץ להקפיד על מספר כללים. כידוע, מגייסים רבים נעזרים בלינקדאין לצורכי איתור ופניה למועמדים מתאימים. מכאן, שככל שהפרופיל שלכם יהיה 'איכותי' יותר, כך גובר הסיכוי שמגייסים יפנו אליכם או שתזומנו לראיון עבודה בעקבות העברת קורות חיים למשרות שפורסמו ברשת.

 

יוליה – מגייסת מטעם חברת הייטק משתפת: 'כאשר אני עוברת על פרופילים של מועמדים פוטנציאליים ברשת לינקדאין יש מספר דברים שימנעו ממני לפנות לאותם אנשים. למשל, תמונה לא מקצועית – תמונה בלינקדאין היא לא תמונה בפייסבוק. מי שמחפש מקום עבודה לא צריך לנסות להרשים אותנו עם תמונה שלו ממסיבה, חתונה או תמונה עם מחשוף, קוביות בבטן או תמונה בבגד ים. ולצערי, נתקלתי בכאלה – מעיד על היעדר של הגיון בריא. דבר נוסף, שמומלץ להיזהר איתו הוא שימוש בתארים מנופחים – מדובר בפרופילים של אנשים ללא ניסיון תעסוקתי המגדירים את עצמם כ-CEO או VP: מהתרשמותי, לרוב מדובר במייסדי סטארטאפים כושלים שמעולם לא עבדו בחברה גדולה."

 

"בדומה לכך, כדאי להימנע בפרופיל מאזכור של ניסיון תעסוקתי בחברות בעלות מוניטין רע בשוק. מנגד, כן אעדיף לפנות למועמדים פוטנציאליים בעלי פרופילים הכוללים פירוט של ניסיון תעסוקתי רלוונטי: תיאור של החברות בהן עבדו, פירוט מוצרים וטכנולוגיות אותם פיתחו, מידע אודות משרות העבר ותחומי האחריות שלהם. מיותר לציין גם, כי אנגלית טובה ללא שגיאות מהווה אחד מתנאיי היסוד לפרופיל איכותי – בדקו היטב את הניסוח וההגהה לפני שאתם מפרסמים את הפרטים שלכם בלינקדאין. צירוף של המלצות רלוונטיות ממעסיקים קודמים, קישור לפרוייקטי צד, אזכור של מקומות בהם התנדבתם – כל אלו יוסיפו לכם כמה נקודות בונוס בעייני המגייסים וחברות ההשמה," מסכמת יוליה.

 

 

ניהול פרופיל לינקדאין

אחרי שפתחתם חשבון משתמש ועדכנתם את פרטי הפרופיל שלכם (תהליך שצריך לגזול מזמנכם לכל היותר חצי שעה-שעה), כדאי גם שתשקיעו עוד קצת זמן בניהול שוטף של חשבון המשתמש שלכם. שלחו בקשות חברים למכרים חדשים מסביבתכם העסקית, הצטרפו לקבוצות רלוונטיות, עקבו אחר משרות, אירועי חברה וכנסים שמתפרסמים ברשת. בנוסף, התמידו להוסיף ולעדכן תגיות עם הכישורים, המיומנויות והניסיון שלכם – תגיות אלו נסרקות באמצעות בוט ייעודי המוטמע במערכת. כך תוכלו להגדיל את הסיכוי שהפרופיל שלכם יימצא על ידי המגייסים.

 

ובחזרה לשאלתנו: 'האם לינקדאין באמת עוזר למצוא עבודה בישראל?' התשובה היא חד משמעית – כן. זאת, כמובן, אם תעשו בזירה חברתית זו שימוש נבון וחכם תוך היצמדות לקווים המנחים שפורטו לעיל. בנוסף לכך, רשת לינקדאין מאפשרת לעבות ולפתח את מערך הקשרים העסקיים שלכם, לעקוב אחר חדשות, עדכונים ושינויים החלים בזירה העסקית. תוכלו אף לשדרג את החשבון שלכם לתכנית פרימיום בתשלום על מנת ליהנות מאופציות נוספות שמציעה הרשת החברתית-מקצועית, למשל, גישה לקורסים אונליין, צפייה בטבלאות שכר ועוד.

 

בהצלחה!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme