5 טיפים שכדאי לאמץ כבר עכשיו כדי למצוא עבודה אחרי החגים

טל שגיא5 דקות קריאה
חגים וחופש גדול? עדיין אפשר למצוא עבודה
שתף:

במדינתנו הקטנה בתקופה הזו, הרבה פעמים יש תחושת קיפאון או תקיעות בקרב מחפשי העבודה. זה מתחיל בערך עם תחילת החופש הגדול ונמשך עד לאחר החגים. אלו 3 חודשים (לפעמים יותר) במהלכם כולם סביבך זקוקים לימי חופש מהעבודה ויש אווירה כללית של חופש, בזמן שאתה מרגיש תקוע בחיפוש עבודה שלא מביא לך תוצאות. אז יש נסיבות שאי אפשר לבטל או לשנות אותן, כמו הסמיכות של החופשות, בעלי תפקידים שטסים לחו"ל, הפניות שלך ללכת לראיונות פוחתת כי אתה עם הילדים בחופש ועוד, אבל אם תתכונן מראש ותצא לרגע מהקופסא, תבין שאתה יכול לנצל את הזמן הזה כדי להתכונן ליום שאחרי החופש, לתחילת "אחרי החגים" ולקדם את עצמך בכל ערוץ שניתן כדי למצוא עבודה בהקדם.

 

 

ריכזתי כאן 5 דברים שאפשר לעשות כדי לקבל תוצאות אחרות ולקדם את מציאת התפקיד הבא שלך.

 

1 – זה הזמן להיערך מחדש: תנצל את החופש לכתיבה מחודשת של קורות החיים שלך, תיצור לעצמך כמה קבצים שכל קובץ מתאים למשרה אחרת שאתה מחפש או שמתאימה לך. למשל אם אתה מחפש תפקיד של מנהל רכש או מנהל לוגיסטיקה- תיצור קורות חיים שונים, שכל אחד מהם ידגיש את הניסיון הרלוונטי שלך לכל תפקיד. אם את מחפשת תפקיד אדמיניסטרטיבי או תפקיד מעולמות משאבי אנוש, צרי לעצמך 2 קבצים נפרדים שבכל אחד מהם הדגש הוא על התפקיד הרלוונטי. אתרי הדרושים מאפשרים היום להעלות כמה גרסאות של קורות חיים לפרופיל שלנו, תשתמש בזה! זה יכול להקל עליך את החיפוש וליצור פניות ממוקדות יותר.

 

2 – מפגשים מהסוג האישי: בג'ימבורי, בבריכה, בארוחת החג או בכל מקום שאתה נמצא בו ויש סביבך אנשים, תספר שאתה מחפש עבודה, תרחיב קצת על הניסיון שלך ומה אתה מחפש, תבקש לקבל את כתובת המייל של מנהל/ת משאבי אנוש, או תבקש שיעבירו עבורך את קורות החיים, פשוט תפיץ את העובדה שאתה מחפש עבודה לכל עבר, תתפלא כמה אנשים ישמחו לעזור לך.

 

3 – לינקדאין: כן כן, הרשת העסקית הזו שכולם מדברים עליה, זו שפתחת בה פרופיל אבל אתה לא ממש נוכח בה, יכולה לפתוח לך דלתות! נמצאים שם עמיתים שלך, קולגות מחברות מתחרות, מנהלי גיוס ועוד, כל האנשים האלו יכולים לפתוח לך אפשרויות חדשות. תנסח מכתב פניה יפה ומכובד בצירוף קורות החיים שלך, ותיצור לך רשימה של בעלי תפקידים אליהם אתה רוצה לשלוח אותו. החיפוש בלינקדאין הוא די קל, וזו גם הזדמנות, על הדרך, להרחיב את רשת הקשרים שלך.

 

למצוא עבודה אפשר גם בלינקדאין
אם אתם רוצים למצוא עבודה נצלו את הזמן כדי למצות את כל הערוצים הקיימים

 

4 – שיתוף ושיטוט: תשתף את החברים הוירטואלים שלך, ותפרסם בפייסבוק שאתה מחפש עבודה. וזה גם הזמן להתחבר לכל הקבוצות הרלוונטיות עבורך כדי לאתר שם משרות ואפילו בעלי תפקידים לפנות אליהם ולהפנות אליהם את אותו מכתב שכתבת כבר מהסעיף הקודם.

 

5 – חברות השמה, אלא מה?! יש כאלו שחושבים שחברות השמה זה פאסה, אני אומרת שזה ממש תלוי איזה תפקיד אתה מחפש. יש חברות השמה ייעודיות למגוון רחב של מקצועות. במקום להרוג את הזמן, תנצל אותו כדי ליצור קשר עם רכזי ההשמה בסניפים השונים, ללכת לראיונות כדי שיכירו אותך, ולהכנס לתודעה שלהם ובכך להגדיל את הסיכויים שכשתיפתח משרה רלוונטית, יזכרו אותך ויפנו אותך מיד לחברה, לראיון עבודה.

 

נכון, חיפוש עבודה זו עבודה בפני עצמה, זו לא קלישאה, אלא אמת לאמיתה. אני מאמינה שבתהליך הזה חשוב להיות אקטיבי כמה שיותר ולא לחכות שהצעת העבודה תגיע אליך. האקטיביות מייצרת בתוכנו אנרגיה חיובית שמקדמת אותנו, משחררת אותנו מתחושת התקיעות ומביאה לחיינו את חדוות העשייה.  אל תחכה, תתחיל לעשות, ואני בטוחה שתוכל להגיע ל"אחרי החגים" ולשנה החדשה עם חיוך על הפנים ומשרה חדשה לפניך.

 

המאמר נכתב על ידי טל שגיא – ייעוץ לקריירה בעולם משתנה

 

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme