חסרה לך מוטיבציה? 5 טריקים פשוטים שיפתרו את הבעיה

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
איך מייצרים מוטיבציה
שתף:

קשה לגרום לגוף לשתף פעולה כשאין לכם את החשק לעשות משהו, בין אם מדובר בשיחת טלפון שאתם דוחים שוב ושוב, ובין אם מדובר במשימה אחת שמחכה לכם כבר כמה ימים (או שבועות). כשחסרה לכם מוטיבציה, זו בהחלט בעיה. מצד שני, יש כמה טריקים די פשוטים שיכולים לגרום לגוף שלכם להתחיל לשתף פעולה, ולהניע אתכם להשלמת המשימות שנדמה שלא תשלימו לעולם.

 

 

1 – חוק עשר הדקות

כשאתם מנסים לגרום לעצמכם לעשות משהו שאתם יודעים שאתם פשוט חייבים לעשות, מניקיון הבית ועד לריקון תיבת המייל שלכם, כדאי שתכירו (ותיישמו) את חוק עשר הדקות. במילים אחרות, הגדירו לעצמכם עשר דקות שבהן תתמקדו במשימה הזו. אם אתם מרגישים צורך, וסביר להניח שתרגישו, שימו לעצמכם טיימר כדי שיתריע בפניכם כשעשר דקות יחלפו. אם בתום הזמן תרגישו שמיציתם ואתם יכולים לעצור, הרשו לעצמכם לעשות את זה. ברוב המקרים תגלו שאתם כבר בתוך זה, ואולי עדיף לסיים את המשימה במקום לדחות אותה (שוב).

 

מוטיבציה ב-10 דקות
נתחיל מ-10 דקות ונמשיך משם

 

2 – הכינו רשימת סיבות

אם יש משהו שיכול לגרום לנו לא לעשות משהו, זה הרגש שלנו, אבל הוא גם זה שיכול לגרום לנו כן לעשות. כדי להתמודד עמו קצת יותר טוב, הכינו לעצמכם רשימה של סיבות למה לא לעשות את המשימה שלפניכם, למשל משום שאתם עייפים או משום שיום העבודה ממש עוד רגע מסתיים. כעת ערכו רשימה והגדירו למה אתם כן צריכים לעשות את זה, והזכירו לעצמכם כל הזמן את הסיבות ההגיוניות ברשימה החיובית. אולי הן יעודדו אתכם להשלים משימות כבר עכשיו.

 

 

3 – עזרו לעצמכם להצליח

אתם ממש רוצים להתאמן אבל אין לכם זמן או כוח, ובאופן כללי מדובר במטלה שדורשת תכנון ומשאבים כמו זמן או אנרגיות. דרך טובה להתמודד עם האתגרים האלה היא להקל על עצמכם קצת יותר. למשל, אם תכינו מראש את בגדי הספורט ואת נעלי האימון ליד הדלת, אולי יהיה לכם קל יותר לאסוף אותם בדרך החוצה. מי שרוצה לעשות את האימון בבוקר, מיד כשהוא מתעורר, עשוי לישון עם בגדי האימון מלכתחילה – ולו רק כדי לגבור על תירוץ העייפות. חוץ מזה, לכו לישון קצת יותר מוקדם והכינו את עצמכם למטרה. בקיצור, אם אתם יודעים מה התירוצים שלכם, פשוט נקו אותם מהדרך.

 

4 – דמיינו את עצמכם עושים את זה

הרבה אנשים נוטים לדמיין את עצמם כובשים מטרות. הם חושבים על האופן שבו ייראו או ינהגו כשיגיעו אל היעד, למשל לאחר שיתמידו בשגרת האימונים או ישלימו את המשימות שמחכות להם במשרד. החזון הזה יכול לדרבן ולעודד אותם, והיכולת שלכם לראות את קו הסיום ולזהות איך תרגישו כשתהיו שם – היא שתניע אתכם לפעולה. כשאתם יודעים כמה טוב תרגישו בסוף המסלול זה רק יכול לעזור לכם לעבוד קשה יותר כדי להגיע לשם.

 

מוטיבציה בסוף הדרך
דמיינו את הרגע שתגיעו לסוף המסלול

 

5 – הגדירו יעדים קצרי מועד

רוב האנשים מסווגים משימות לפי "עכשיו" או "אחר כך", וכל מה שנכלל בקטגוריה השניה דינו להידחות עד למועד לא ידוע. נניח שאתם אמורים להגיש דוח ללקוח ביום שלישי, שהוא במקרה גם היום האחרון של החודש. קל לכם (ולמוח) לסווג את המשימה הזו כמשימה של "עכשיו", אבל מספיק שלוח השנה יראה שמדובר בתחילתו של החודש העוקב, והמוח שלכם כבר מחליט עבורכם שמדובר במשימה של "אחר כך". אז במקום להגדיר לעצמכם שיש דוח של 10 עמודים שתצטרכו להגיש עד לרביעי ביולי, הגדירו לעצמכם יעדים קטנים של "עכשיו", למשל כתיבת 2 עמודים מדי יום, ואף קבעו זמן מוגדר שבו תעבדו על הדוח בכל יום – למשל מהשעה תשע בבוקר למשך חצי שעה בכל יום. תתפלאו, אבל זה יעד שהמוח שלכם מסוגל לעבד, ואיתו הוא כנראה יחיה בשלום.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme