15 הבמאים הגדולים בהוליווד שווים מיליארדים – והם כולם גברים

מערכת5 דקות קריאה
אלה הבמאים העשירים והחזקים בבירת הסרטים
שתף:

הכוכבים הגדולים ביותר בהוליווד נהנים משכר לא רע בכלל. במקרים רבים הם מקבלים צ'ק עם 7 או 8 ספרות לפחות, וגם בונוסים על הצלחה בקופות. אלא שטבלאות השכר בבירת הסרטים מוכיחות שגם מאחורי הקלעים מרוויחים משכורות מרשימות מאוד. רשימת הבמאים שלפניכם תוכיח לכם בדיוק עד כמה, אבל יש גם נתון אחד מדאיג שעולה ממנה: כל המשתתפים ברשימה הזו הם גברים. במילים אחרות, אם בטקסי הפרסים נשמעות ביקורות על היעדרן של הבמאיות מרשימת המועמדים בשנים האחרונות – נראה שגם בכל הקשור לשכר יש להן עוד דרך ארוכה לעבור.

 

15 – גיא ריצ'י – 150 מיליון דולר

הבמאי הבריטי התפרסם בזכות כמה להיטי ענק, ביניהם "לוק, סטוק ושני קנים מעשנים", "סנאץ'" ו"שרלוק הולמס", וההצלחות מורגשות היטב גם בחשבון הבנק שלו. בשנה הבאה הוא כנראה ינפח את החשבון עוד קצת עם הסרט "אלאדין" שצפוי לצאת לאקרנים ב-2019.

 

גיא ריצ'י
גיא ריצ'י

 

15 – בארי לוינסון – 150 מיליון דולר

מי שחולק עם גיא ריצ'י את המקום האחרון ברשימה הוא במאי ותיק עם רזומה עשיר למדי. לוינסון היה מועמד לאוסקר ועמד מאחורי סרטים קלאסיים כמו "בוקר טוב וייטנאם", "איש הגשם" ו"באגסי". עד היום הוא עדיין פעיל בתעשייה, דרך אגב.

 

 

13 – רון הווארד – 160 מיליון דולר

ההון המכובד של רון הווארד הגיע בזכות שורה ארוכה של סרטים, בחלקם שיחק וברבים אחרים ישב על כיסא הבמאי. סביר להניח שיצא לכם לראות כמה מהסרטים הבולטים שלו, כולל "אפולו 13" או "כופר", והוא גם הבמאי של "צופן דה וינצ'י" ו"מלאכים שדים", הגרסאות הקולנועיות של רבי המכר.

 

12 – כריסטופר נולן – 180 מיליון דולר

רשימת הסרטים של כריסטופר נולן מרשימה מאוד, והוא נחשב לאחד הכשרונות הגדולים בהוליווד. בין היתר הוא ביים את "באטמן מתחיל" ואת "עלייתו של האביר האפל", ובפילומגרפיה המרשימה שלו נמצאים גם סרטים מצוינים אחרים כמו "ממנטו", "התחלה" ו"דאנקירק". שבעה סרטים בבימויו הכניסו יותר מ-100 מיליון דולר בקופות, מה שמסביר למה הוא במקום ה-12 ברשימה.

 

כריסטופר נולאן
כריסטופר נולן

 

11 – רונלד אמריך – 200 מיליון דולר

יכול להיות שהשם קצת פחות מוכר לכם, אבל את הסרטים שלו סביר להניח שאתם מכירים היטב: "סטארגייט", "היום השלישי", "גודזילה" ו-"2012" הם רק חלק מהסרטים הבולטים ביותר. למעשה שניים מתוך הסרטים הללו (סטארגייט והיום השלישי) צפויים לצאת בגרסאות חדשות בקרוב, מה שינפח את חשבון הבנק של אמריך עוד יותר.

 

11 – רידלי סקוט – 200 מיליון דולר

גם כאן יש לנו תיקו, וגם רידלי סקוט יכול ליהנות מהון מצטבר של כ-200 מיליון דולר. אחרי שורה של הצלחות כמו "תלמה ולואיז", "רובין הוד", "הנוסע השמיני", "בלייד ראנר" או "חניבעל" הוא זוכה למעמד של כבוד בהוליווד, ובצדק.

 

9 – האחיות וצ'אוסקי – 250 מיליון דולר

לפני שהפכו לאחיות וצ'אוסקי, לורנס ואנדי היו האחים וצ'אוסקי. בעקבות שינוי מין הם נקראים היום לאנה ולילי, והן עובדות היטב יחד. רשימת הסרטים של האחיות כוללת את טרילוגיית "מטריקס" ואת סדרת הטלוויזיה "סנס 8" של נטפליקס, ויחד הן נהנות מהון של 250 מיליון דולר.

 

8 – פרנסיס פורד קופולה – 300 מיליון דולר

עוד במאי אגדי הוא זה שעומר מאחורי סרטי "הסנדק", וגם מאחורי להיטים קלאסיים אחרים כמו "אפוקליפסה עכשיו", "דרקולה", "סליפי הולו" ו"אבודים בטוקיו". הוא זכה בשורה של פרסים, כולל פרסי האוסקר וגלובוס הזהב, ועם ההון הרב שצבר בתעשייה הוא נכנס גם לעולם העסקים: יש לו יקב פרטי, מוצרי פסטה ורטבים, ומתחמי נופש יוקרתיים בכל העולם.

 

7 – קלינט איסטווד – 375 מיליון דולר

הוא מוכר לנו בעיקר כשחקן אגדי מהמערבונים הגדולים אבל איסטווד הוא בעיקר במאי עסוק מאוד. למעשה, למרות שתי מועמדויות לאוסקר על משחק, את הפסלון הראשון הוא קיבל דווקא על בימוי הסרט "מיליון דולר בייבי". הוא ביים גם את "בלתי נסלח" (שהעניק לו אוסקר נוסף) ואת "צלף אמריקאי", וגם בגיל 88 הוא עדיין עובד קשה. המקום השביעי ברשימה בטח עשה לו את היום, לא?

 

קלינט איסטווד
קלינט איסטווד

 

6 – מייקל ביי – 430 מיליון דולר

בשני העשורים האחרונים מייקל ביי הוא שם נרדף לשוברי קופות. אם במקרה פספסתם את הלהיטים הגדולים שלו כדאי להתחיל להשלים פערים, והנה רשימה חלקית: "ארמגדון", "פרל הארבור", "חופשיות על הבר", "בחורים רעים", "איילנד", "רובוטריקים" ו"סיוט ברחוב אלם".

 

 

5 – פיטר ג'קסון – 500 מיליון דולר

אם אתם לא לגמרי בטוחים מי הוא פיטר ג'קסון או איך הוא צבר הון של חצי מיליארד דולר יש לנו רק שתי מילים בשבילכם: "שר הטבעות". הבמאי שאחראי להצלחת הטרילוגיה, וגם עומד מאחורי סרטי "ההוביט", ראוי בהחלט למקום החמישי ברשימה הזו.

 

4 – טיילר פרי – 600 מיליון דולר

אולי אין ברשימה הזו נשים, אבל גבר שחור דווקא יש והוא אחד הבמאים העסוקים ביותר בתעשייה. הוא כותב, מביים ומשחק, גם אם קשה לנו להצביע על להיט אחד גדול במיוחד. המבקרים שלו גם טוענים שהוא לא סמל ומופת מבחינת הקהילה האפרו-אמריקאית, שכן גם הסרטים הפופולריים ביותר שלו רק מדגישים את הסטריאוטיפים הקיימים.

 

3 – ג'יימס קמרון – 700 מיליון דולר

בשנה שעברה הוא עלה לכותרות כשהביע ביקורת נוקבת על ההצלחה של "וונדר וומן" והרשת רעשה וגעשה. מצד שני, כשקוראים לך ג'יימס קמרון אתה לא באמת מודאג מביקורת. בכל זאת מדובר בבמאי שחתום על הצלחות כמו "שליחות קטלנית", "רמבו", "שקרים אמיתיים" וכמובן "טיטניק" ו"אווטר". לאחרון צפויים גם כמה סרטי המשך שרק ישכיחו מקמרון את הביקורת הפמיניסטית.

 

ג'יימס קמרון
ג'יימס קמרון

 

2 – סטיבן ספילברג – 3.7 מיליארד דולר

יש במאים שמועמדים לאוסקר עוד לפני שמישהו בכלל צפה בסרט החדש שלהם, וספילברג הוא אחד מהם. קצת קשה לבחור כמה סרטים נבחרים מתוך רשימה אדירה של להיטים וקלאסיקות, אבל גם אי אפשר להתעלם מטרילוגיית "בחזרה לעתיד", סרטי "אינדיאנה ג'ונס" וגם הצלחות כמו "רשימת שינדלר", "להציל את טוראי ריאן", "תפוס אותי אם תוכל", "מינכן" ו"העיתון", שיצא בשנה שעברה, רגע אחרי שטראמפ המציא את המושג "פייק ניוז".

 

1 – ג'ורג' לוקאס – 5.1 מיליארד דולר

ג'ורג' לוקאס יכול (וצריך) להודות לסרטי "מלחמת הכוכבים" שבזכותם הוא אדם עשיר מאוד. אם נדייק, אלה גם הסרטים היחידים שהוא ביים בשני העשורים האחרונים. הוא מכר את הזכויות על המותג לדיסני תמורת 4 מיליארד דולר, והעסקה הזו הפכה אותו למיליארדר – בעוד דיסני החזירה את ההשקעה בתוך שלושה סרטים בלבד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme