המיליונרים האסייתים הם עכשיו העשירים בעולם

ענבל ויזל5 דקות קריאה
שתף:

אם פעם המיליונרים הכי חשובים בעולם היו מארצות הברית ושם גם היה את אחוז המיליונרים הגבוה ביותר בעולם, בשנים האחרונות המגמה העולמית משתנה. כיום יש הרבה יותר מיליונרים חדשים ביבשת אסיה מאשר ביבשת אמריקה. השוק האסייתי בדגש על סין הפך להיות הכלכלה שצומחת בקצב הגידול המהיר ביותר בעולם. על פי דוח העושר העולמי שפורסם זה מכבר יש יותר מיליונרים באסיה מאשר בכל יבשת אחרת כולל אמריקה ואירופה העשירות.

 

נתונים מחקריים רבים מוכיחים כי עלייה זו היא לא רק השערה אלא עבודה של ממש. הנתונים בשטח מראים כי העושר של עשירי אסיה עלה בכ-9.9 אחוז בשנת 2015 בלבד בעוד ששיעור גידול ההון של עשירי צפון אמריקה באותה השנה היה 2.3 אחוז בלבד. אחוז הצמיחה של השוק הלטיני בשנת 2015 היה כ-3.7 אחוז ובאירופה שיעור הצמיחה באותה שנה עמד על 4.8 אחוז. לשוק הסיני ולכלכלה הסינית יש את אחוז הצמיחה הכי גבוה בעולם שעומד על כ-16 אחוז בממוצע בכל שנה. 

 

כוח השמש העולה – על הכלכלה החזקה של אסיה

הסיבה העיקרית לעליית כוחם של המיליונרים באסיה היא שהכלכלה באסיה ובמיוחד בארצות כמו סין, הונג קונג ויפן היא חזקה מאוד. קצב הגידול של הכלכלה הסינית הוא מהיר מאוד ויש יותר ויותר תחומים בארצות הברית ובאירופה בהם חברות סיניות מבצעות השתלטות. בעוד ששוקי ההון במערב חוו ירידות חדות ורווחים מועטים מאז המשבר הכלכלי העולמי בשנת 2008, השווקים באסיה מדווחים על התאוששות יפה ורווחים נאים.

 

השקעה לעתיד – על השינויים במוקדי הכוח הכלכליים בעולם

עם בעבר מוקדי הכוח הכלכליים בעולם היו ארצות הברית או ארצות מערב אירופה, הרי שהיום מוקד הכוח המרכזי ומנוע הצמיחה המרכזי של כלכלת העולם היא סין. סין מהווה את המדינה שיש בה הכי הרבה אזרחים בעולם. עם יותר ממיליארד סינים, סין כאן בשביל להישאר. מדינות כמו ארצות הברית או גרמניה חוששות רבות מעליית כוחה הכלכלי של סין ומהשינוי במאזני הכוחות בין הכלכלה שלה לכלכלה של שאר העולם בדגש על כלכלת העולם המערבי. מאבק זה הוא חלק מן המאבק המסורתי בין מזרח ומערב שיש בעולם.

 

כיום מי שרוצה ליהנות מרווח גדול מאוד יעשה בחכמה אם הוא יבחר להשקיע במניות של חברות סיניות או במניות של חברות הנסחרות בבורסה של הונג קונג. כל המדדים הכלכליים והתחזיות הכלכליות של השנה האחרונה מצביעים על כך שגם השנה ובשנים הבאות סין צפויה להמשיך להתחזק ולצמוח. השקעה בחברות סיניות, לכן, יכולה להפוך להיות השקעה משתלמת ביותר. השקעה משתלמת זו יכולה להביא לנו רווחים של מאות אחוזים. חשוב לשים לב בעת ההשקעה בחברות הסיניות לחוק המקומי הנהוג שם. פעמים רבות מערכת הבירוקרטיה והמיסוי בסין היא מושחתת ויש לשלם לגורמי הממשל השונים שם כספי שוחד בשביל להניע הלאה את הגלגלים של העסק ולגרום לו להצליח. חשוב להדגיש שסין לא תמיד רואה בעין יפה או מקבלת בחיוב משקיעים זרים.

 

למה סין לא תאמר את המילה האחרונה?

כיום ארצות הברית מנסה להשקיע כוחות רבים במאבק הכלכלי והפוליטי שלה נגד סין. האמריקאים רוצים להחזיר את הבכורה אליהם ולכן הם פועלים רבות על הגדלת קצב הצמיחה שלהם. פעולה זו מאתגרת במיוחד כי כוח הייצור של סין הוא גבוה מאוד בגלל עלות העבודה הזולה שם וכוח אדם רב שיש שם. העובד הסיני מקבל הרבה פחות מן העובד האמריקאי הן מבחינת שכר והן מבחינת זכויות סוציאליות. חברות רבות מן המערב מעבירות את קווי הייצור שלהן לסין בגלל כוח האדם הזול שם. באופן זה לבעלי חברות בסין הרבה יותר קל להרוויח הרבה יותר עבור כל שירות או מוצר. מרב המאמצים של ארצות הברית מרוכזים בעידוד הכלכלה המקומית שלהם ובמתן דגש על שמירה על זכויות אדם טובה יותר בסין. את העתיד רק הזמן יוכל לומר – עד אז ניתן להניח שלפחות בשנים הקרובות מיליונרים בסין ימשיכו ליהנות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme