המתכון להצלחה בעולם העסקים: העסקת נשים

ענבל ויזל5 דקות קריאה
שתף:

עולם העסקים הוא עולם גברי מאוד. רוב החברות מעדיפות העסקה של גברים בגלל דעות קדומות ואפליה על רקע מגדרי. למעשה, כל עסק יכול להרוויח הרבה מאוד מהעסקת נשים. מחקרים חדשים מוכיחים את העבודה ששכירת נשים לעמוד מפתח בארגון שלכם תוביל את הארגון להצלחה יתרה. נשים הן עובדות חרוצות ובעלות מוטיבציה רבה להצליח. התכונות "הנשיות" כמו למשל הקשבה, הכלה וארגון מסייעות מאוד לעסקים להצליח יותר ולהרוויח הרבה יותר.

 

כמה נתונים סטטיסטיים מעניינים עולים ממחקרים שונים שנעשו בעולם בין השאר על ידי Credit Suisse Research Institute ועל ידי Gallup. לפי נתוני מחקרים אלו חברות אשר מעסיקות יותר נשים מגברים מרוויחות בממוצע יותר מ-42 אחוז ממכירות מאשר חברות שמעסיקות יותר גברים מנשים. נתון מעניין נוסף הוא שחברות אשר מעסיקות יותר נשים מגברים נהנות מהחזרי הון טובים יותר של עד 53 אחוז ומתשואות נאות עבור ההשקעות שלהם בכ-66 אחוז יותר מאשר חברות שמעסיקות יותר גברים מנשים. נתונים ממחקרים רבים מראים כי 41 אחוז מנשים שעבודות מרגישות מחויבות יותר כלפי מקום העבודה לעומת רק 35 מעובדים גברים שחשים מחויבות זו.

 

מחקרים רבים הוכיחו שחברות שמעסיקות יותר נשים מאשר גברים הן חברות מצליחות יותר מאשר חברות שמעסיקות יותר גברים מנשים. עסקים שאחוז העסקת הנשים בהם הוא גבוה מאחוז העסקת הגברים בהם נהנים מגידול של 42 אחוז במכירות בהשוואה לחברות שמעסיקות יותר גברים. כך גם חברות עם יותר נשים נהנות מ-53 אחוז החזר הון טוב יותר ותשואה שטובה יותר ב-63 אחוז על ההון המשוקע של העסק. מי שלא מעסיק נשים מפסיד במספרים ובסופו של יום מרוויח הרבה פחות ממי שכן מעסיק אותן.

 

יתרונות של העסקת נשים מבחינת תקשורת תוך ארגונית ותקשורת בין אישית
מחקרים רבים בפסיכולוגיה ובכלכלה התנהגותית מראים שארגונים שיש בהם הרבה מאוד נשים הם ארגונים שהתקשורת התוך ארגונית ופנים ארגונית בהם כמו גם התקשורת הבין אישית היא טובה הרבה מעל הממוצע. חברות שמעסיקות אחוז גבוה של נשים בתפקידי ניהול הן חברות שהקשרים בין העובדים בהן טובים יותר. איך ניתן להסביר זאת? ההסבר הוא שנשים הן בעלות סבלנות רבה יותר ופעמים רבות הן פחות אגרסיביות מגברים. בעוד מנהל גבר יכול לבחור להמריץ את העובדים שלו על ידי צעקות, איומים או הפחדה מנהלת אישה תבחר להמריץ אותם באופן חיובי יותר. תמריצים חיובים גוררים תוצאות טובות יותר מאשר תמריצים שליליים. כאשר העובדים מפחדים ללכת לעבודה בגלל שהמנהל שלהם קשוח מדי איכות העבודה שלהם נפגעת. כאשר המנהלות בארגון הן חביבות ונעימות סבר אז סביבת העבודה והאווירה במקום העבודה חיובים יותר.

 

האם בכל תחום כדאי להעסיק נשים?
השאלה האם בכל תחום כדאי ומתאים להעסיק נשים היא שאלה שאבד עליה מזמן הכלח. כיום הדעה הרווחת היא שנשים הן שוות זכויות ויכולות לגברים. כל מה שגבר עושה בעולם העבודה אישה יכולה לבצע גם. הבחירה להעסיק נשים היא בחירה מבורכת. חברות שמעסיקות מגוון עובדים ועובדות יכולות ליהנות מעבודה פורייה ויצירתית יותר של העובדים. בכל תחום מתחומי החיים כדאי ואף רצוי להעסיק נשים שיכולות להעניק למקום העבודה משב רוח רענן. השילוב בין החשיבה של עובדות ובין אופני החשיבה של עובדים יכול להיות פורה מאוד ולהוביל לשלל הצלחות בתחום העסקי. העסקת נשים יכולה לתרום רבות לכל עסק ולאזן את מאזן הכוחות השולטים בו ולהפוך אותו ליותר הרמוני.

 

ההחלטה להעסיק נשים ואפילו להעדיף העדפה מתקנת העסקה של נשים יכולה להיות החלטה נבונה מאוד. כיום ניתן לקבל הטבות מס שונות מהמדינה בשל העסקת נשים. כאשר מעסיקים נשים אופן העבודה בחברה יכול להפוך להיות הרבה יותר פרודוקטיבי. אם אנחנו רוצים לשפר את אופי הייצור של העסק שלנו ולהפוך אותו לעסק שעובד באופן יעיל אנחנו חייבים להשקיע לא רק במוצרים שלנו אלא גם בכוח האדם. השקעה בכוח האדם כוללת השקעה גם בשכירה של נשים. כל עסק יכול להרוויח רבות מזווית ראייה נשית ובסופו של דבר נשים הן חצי מן האוכלוסייה כך שהן מהוות גם חצי מכוח העבודה במשק וגם חצי מכוח הקנייה בו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme