האם כוכבי ריאליטי מצליחים להרוויח למרות הכל?

טל יהודאי5 דקות קריאה
שתף:

השאיפה להיות כוכב ריאליטי הפכה כבר מזמן למושא תשוקתם של רבים. מזה כמה שנים שתוכניות הריאליטי ממלאות את רוב רצועת הפריים טיים בערוצים השונים ורבים עדיין ניגשים לאודישנים בשביל לזכות, אולי, ב- 15 דקות של תהילה (ואם מתמזל מזלם גם מיליון שקלים). אך מעבר לפרסום, במציאות הכלכלית של ישראל שנת 2016, צריך גם להרוויח ובשביל לשמר תדמית של כוכב, גם לא מעט. אז כמה באמת מרוויח כוכב ריאליטי? כזה שמצליח למשוך קצת מעבר ל- 15 הדקות ומתברג למקומות הנכונים?

 

תעבוד עכשיו, זה ישתלם לך אחר כך

ברוב תכניות הריאליטי בישראל, לא נהוג לשלם שכר למשתתפים על צילומים הנמשכים בין מספר שבועות לכמה חודשים והכוללים גם ימי צילומי השלמות, צילומי פרומואים וכו'. יוצאת מהכלל היא התוכנית 'האח הגדול' שגם נחשבת לארוכה מכל תוכניות הריאלטי (3 חודשים של צילומים), בה ישתכרו המשתתפים בין כ- 5000 שקלים בחודש למשתתפים הצעירים, לכ- 10,000 שקלים בחודש למשתתפים המבוגרים. כמובן שהמצב שונה כאשר מדובר על עונות VIP בהן המספרים שונים לגמרי ויכולים לנוע בין 30 אלף שקלים לעונה לטאלנטים פחות מוכרים ולעלות גם ל 200-250 אלף שקלים לעונה לטאלנטים מבוקשים ומוכרים. אבל סכומים אלו מיועדים לטאלנטים בעלי שם, שלא נחשבים רק כוכבי ריאליטי.

 

לדברי גורמים בתעשייה, כוכב שמצליח למנף את הצלחתו מהשתתפות בתוכנית, יכול להשתכר עשרות אלפי שקלים בחודש ועם עבודה נכונה, להגיע בהמשך אף למאות אלפי שקלים בחודש אחד. סכומים אלו יכולים להצטבר כתוצאה מעבודה על קמפיינים שונים, הנחייה של תוכניות טלוויזיה ורדיו ואף קבלת תלושים ומתנות בשווי אלפי שקלים. הבעיה היא שרבים לא יזכו לשמר את ההכנסה הזו לזמן רב.

 

אחרים הצליחו, אז למה לא אני?

עתי שולברג, כוכב העונה השלישית של האח הגדול, קיבל קמפיינים ל'הוניגמן' ול'סודה סטרים', שהכניסו לו כ- 20-30 אלף שקלים לקמפיין, סכום נאה לכל הדעות. דוגמה נוספת היא של אלכס, זוכה העונה השנייה של 'היפה והחנון' שעוד בזמן שידור התוכנית חתם על פרסומת ל'9 מיליון' עליה הרוויח כמה אלפי שקלים. ישנן דוגמאות רבות לכוכבי תוכניות ריאליטי שמשתתפים בפרסומת, קמפיין או אפילו הגשה של תוכנית טלוויזיה, אך האם מספיק קמפיין אחד או שניים על מנת לצאת ברווח מהתוכנית? והאם זה אכן משתלם כלכלית?

 

Eliraz_sadeאחת הדוגמאות הבולטות ביותר למי שהצליח למנף את הפרסום לו זכה ואשכרה להרוויח לא מעט, היא של אלירז שדה, זוכה העונה השנייה של 'האח הגדול'. זה התחיל עם הנחייה של תוכנית לייט נייט יומית בערוץ 24 שבוע בלבד לאחר זכייתו בגמר 'האח הגדול', המשיך עם הנחייה של תוכניות נוספות בערוץ 24, ב- YES ובתוכניות רדיו שונות, והגיע לשיא חודשיים לאחר תום התוכנית עם קמפיין ל'דפי זהב', עליו הרוויח כ- 100 אלף שקלים. עד עכשיו ממשיך אלירז להנחות תוכניות בערוצי הטלוויזיה השונים והרדיו. הוא השתתף ועוד עתיד להשתתף בתפקידים שונים בטלוויזיה ואף כיכב בסרט הקולנוע 'בן זקן'. הצלחתו אף עזרה לו להקים רשת שיווק בשם 'החקלאי' בשנת 2015 ועם ואם זה לא מספיק, אסור לשכוח שהוא בזוגיות משנת 2011 עם הדוגמנית והשחקנית אילנית לוי.

 

אז כן, ישנן דוגמאות מעטות בהן זה אכן משתלם כלכלית להפוך לכוכב ריאליטי, אך חשוב לזכור שאלו מקרים יוצאי דופן ושמתוך רבים וטובים מאוד, רק מעטים מצליחים. לצערנו, כאשר מסתכלים על הרוב, רואים משתתפים שלא מקבלים שכר על עבודתם, משקיעים זמן ומשאבים רבים ומפנטזים להאריך, אפילו במקצת, את 15 דקות התהילה שניתנו להם, אם בכלל.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme