עלות יצירת סרט שובר קופות בהוליווד – לאן הולכים 200 מיליון דולר?!

ענבל ויזל5 דקות קריאה
שתף:

אנשים רבים לא מודעים לכך שחלק גדול מאוד מהתקציב של הסרטים הולך לטובת השחקנים. מגזין וניטי אפייר ציין בסדרת תחקירים שהוא ערך שלכל שובר קופות היפותטי יש תקציב בעל ממדים שונים. במגאזין צוין שלא כל פירוט תקציב של כל סרט זהה לסרט אחר. יש סרטים בהם בעלי תפקידים על הסט או על המסך הגדול זוכים לקבל עבורם סכום כסף גדול יותר. כך למשל הסרט "מכסחי השדים" הוא בעל תקציב של 154 מיליון דולר, לסרט "באטמן נגד סופרמן" היה תקציב שעלה על כ-250 מיליון דולר ול-"ספר הג'ונגל" היה תקציב של 175 מיליון דולר. לסרט המדובר של פיקסאר "למצוא את ג'ודי" היה תקציב שנע בין 175 מיליון דולר ל-200 מיליון דולר.

 

כל שחקן בפני עצמו – על השוני בין גובה השכר של שחקנים שונים בהוליווד

כמו בהרבה תחומים שונים גם בתחום הסרטים לכל שחקן יש את המחיר שלו. שחקנים ראשיים ירוויחו יותר מאשר שחקני משנה או ניצבים. שלושת בעלי התפקידים הראשיים בכל שובר קופות אפשרי ירוויחו בין 12 מיליון דולר ל-4.5 וחצי מיליון דולר על התפקיד שלהם. שחקני משנה שיש להם תפקיד שכולל דיבור ירוויחו בכל יום צילום בין 2000 ל-20,000 דולר. כמובן שיש שחקנים שהם כוכבים שיכולים להרוויח הרבה יותר כולל אחוזים מהרווח שהסרט עושה בקופות.

 

אנשי הצללים – על המשכורות של הצוות מאחורי הקלעים

אף סרט לא היה יוצא לפועל בלי התסריטאי שלו, הבמאי וצוות ההפקה והצילום. על בימוי ניתן להרוויח 4 מיליון דולר. על הפקה ניתן להרוויח מיליון דולר, על כתיבת תסריט ניתן להרוויח מ-250,000 אלף דולר עד 3.25 מיליון דולר. גם עורך הסרט יכול להרוויח מדי יום כמה אלפי דולרים על העריכה שלו וההבאה הסופית שלו לסרט גמור וחתום.

למעשה רובנו בכלל לא חושבים על הסכומים האדירים שעולה הפקת הסרט שאנחנו רואים על מסך הקולנוע. חלק מבעלי התפקידים הזוטרים יותר על הסט יכולים להגיע לרווחים גדולים מאוד. כך למשל מעצב הפקה יכול להרוויח 779.688 דולר. מעצב תלבושות יכול להרוויח 315,000 דולר. מפעילי מצלמה יכולים להרוויח בין 50,000  ל -100,000 דולר ועורכי סרט ועוזרים על הסט יכולים להרוויח כ -100,000 דולר.

כאשר אנחנו הולכים לראות סרט רבים מאתנו לא נישאר לראות את רשימת הקרדיט בסוף. למעשה כל מי שמופיע ברשימה זו יכול להיות אדם עשיר מאוד. העבודה על סטים של סרטים היא עבודה מאוד משתלמת והיא יכולה להיות מאוד מכניסה. לימודי הקולנוע יכולים לאפשר לכל אחד להצליח להרוויח הרבה יותר.

 

האם גם בארץ משתלם ללמוד קולנוע ולעבוד בתעשיית הסרטים?

למרבה הצער, עובדי תעשיית הסרטים המקומית מרוויחים הרבה פחות מעובדי תעשיית הסרטים בחו"ל ובהוליווד בפרט. כמעט כולם יודעים שלעשות סרטים בארץ זה לא משתלם מבחינה כלכלית. גם סרט שהוא שובר קופות בארץ הוא לא סרט שיכול פעמים רבות לכסות את ההוצאות ואת עלות ההפקה שלו. רוב השחקנים ואנשי ההפקה של סרטים בארץ עובדים פעמים רבות תמורת שכר זעום אם לא בהתנדבות.

 

המסקנה היא שמי שרוצה לעשות סרטים ולהרוויח מכך כסף צריך לעשות זאת בחו"ל ולא בארץ. תעשיית הסרטים בחו"ל יכולה להיות קריירה טובה במידה ומצליחים בה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme