נמאס לכם להקליד? מייסד אנדרואיד מפתח טלפון חדש שיעשה זאת במקומכם

יובל פוגל5 דקות קריאה
פתרון לעצלנים: מכשיר אנדרואיד שיקליד בשבילכם
שתף:

חברת האלקטרוניקה של אנדי רובין, Essential Products, החליטה לאחרונה להשתמש במגוון יתרונות הידע והניסיון למען פיתוח טלפון חדש ומהפכני. למעשה, מדובר בטלפון אשר יחקה את התנהגויות ותגובות המשתמש במטרה לחסוך לו זמן התעסקות והקלדה יקרים. מהי היסטוריית החברה בכל הנוגע למוצרים מהפכניים? כיצד יעוצב המכשיר החדש? מהו תקציב הפרויקט? זאת ועוד, בהמשך הכתבה.

 

 

מוצריה האחרונים של החברה לא היו מוצלחים במיוחד

לאחרונה עצרה החברה את פיתוח ה-Home Speaker, רמקול מעוצב הכולל סט מיקרופונים רגישים המריץ בתוכו את העוזרת הדיגיטלית של גוגל. יש לציין, כי קודם לכן עצרה החברה פיתוח סמארטפון נוסף מסיבות שאינן ידועות, וכי בכירים בחברה סירבו להגיב על כך.

 

מוצרי אנדרואיד האחרונים
המוצרים האחרונים של החברה לא הביאו בשורה של ממש

 

הרעיון העומד מאחורי המוצר החדש

בריאיון שנערך בשנה שעברה אמר רובין: "אם אגיע לנקודה בה הטלפון החכם שאני מייצר הוא הגרסה הוירטואלית שלך, תוכל ליהנות מהחיים ולא תצטרך להתעסק איתו יותר מדי כיוון שהוא יעשה דברים בשמך." במילים אחרות, הרעיון העומד מאחורי המוצר החדש של רובין הוא צמצום ההתמכרות לטלפונים הניידים.

 

עיצוב: היסטוריה ושאיפות לעתיד

בעבר מכרה חברת פאלו אלטו את מוצר ה-Essential Phone של החברה, אשר היה פריצת דרך עיצובית בטרם עשתה זאת אפל עם מכשיר האייפון X. למרות זאת, המוצר לא זכה להצלחה רבה עקב מחירו הגבוה ותקלות תוכנה. והעתיד? רובין רוצה ללכוד את דמיון הקהל באמצעות מוצר שונה ויזואלית מהקיים בשוק, ולפיכך הוא מתכוון לייצר מכשיר בעל מסך מגע קטן.

 

כיצד תפעל העוזרת הדיגיטלית החדשה של Essential?

במטרה ליצור תיאום עם תוכנת בינה מלאכותית של החברה, יהיה על המשתמש בתחילה ליצור אינטראקציה עם המכשיר החכם באמצעות פקודות קוליות. לאחר מכן, תדע המערכת לסנכרן את תכניותיו והתנהגויותיו אל המציאות בשטח, ולבצע במקומו פעולות שונות כדוגמת הזמנות לפגישות ומענה להודעות מייל וטקסט.

 

לא הכל ורוד: מצבה הנוכחי של העוזרת הדיגיטלי

למרות שהרעיון החדש של רובין נשמע רומנטי, חדשני ומסקרן, בפועל מתמודד מושג העוזרת הדיגיטלית עם ספקות רבות מצד משתמשי הווה ועבר: העוזרות הדיגיטליות "סירי" ו"אלקסה", מבוססות הבינה המלאכותית, נמצאו עבור משתמשים רבים כמוגבלות מאוד מבחינה פרקטית. במטרה להתמודד עם קושי תפיסתי זה, הוחלט בחברה לשווק את המוצר החדש בשתי שיטות: השיטה הראשונה היא שיווקו כמוצר משלים לטלפון החכם, והשיטה השנייה היא פנייה לאנשים המעוניינים להיגמל מהתמכרותם לטלפון החכם.

 

מכשיר אנדרואיד שיתגבר על הבעיות של אלקסה
מכשיר האנדרואיד החדש צריך להתמודד גם עם הספקות שעוררו היכולות המוגבלות של אלקסה וסירי

 

תקציב הפרויקט והקשיים שבדרך

חברת Essential מקציבה לפרויקט סכום של כ-300 מיליון דולר – מה שהופך אותה לאחת החברות השאפתניות ביותר בעמק הסיליקון. יחד עם זאת, נראה כי עומדים קשיים רבים בדרך: לאחרונה פרשו מהנדסים בכירים עקב חילוקי דעות בכל הנוגע לסיכויי השקת המוצר. ייתכן ויש אמת בדבריהם, כיוון שנכון להיום נראה כי ההשקה תדרוש שיתוף פעולה בין שלוש מתחרות ישירות בתחום: סירי, אלקסה, והעוזרת הדיגיטלית של גוגל.

 

 

מהם סיכויי ההצלחה של המכשיר החדש?

רובין כיהן בעבר כסגן נשיא מחלקת הרובוטיקה של גוגל, ואף היה אחד המהנדסים אשר הניחו את יסודות עסקי הסמארטפון המודרני יחד עם מהנדסי אפל. הפעם הוא מאמין כי יוכל לייצר את פריצת הדרך המיוחלת, ובחברה שואפים להוציא אב טיפוס ראשון של הטלפון החכם עד לסוף השנה. המכשיר המתוכנן עשוי להיות התקווה האחרונה של החברה לפריצת דרך בשוק הנשלט כבר שנים ע"י חברות אפל וסמסונג. נכון לעכשיו, מתכננים בחברה להציג את אב הטיפוס לשותפים אסטרטגיים כבר בינואר הקרוב בלאס וגאס, וסביר להניח שתגובותיהם של האחרונים יוכלו לנבא את סיכויי ההצלחה של המוצר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme