21 סרטים שהמבקרים קטלו אבל בכל זאת הכניסו הון עתק

מערכת5 דקות קריאה
סרטים שהצליחו למרות הביקורות הנוקבות
שתף:

אנחנו נוטים להתייחס לדירוגי הסרטים כאל דרך טובה לנבא עד כמה הם יצליחו בקופות. אלא שלא פעם אנחנו מגלים גם פער לא מבוטל בין הביקורות לבין הקהל. במקרים רבים הביקורות קוטלות סרטים לחלוטין אבל הקהל נותר אדיש, מתעלם מההמלצה להתרחק מהקולנוע – ומצביע ברגליים. הנה כמה מהדוגמאות הבולטות ביותר לסרטים שהרוויחו הרבה מאוד כסף, למרות שהמבקרים המליצו לנו להישאר בבית.

 

1 – באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק

ב-2016 יצא אחד הסרטים המדוברים ביותר בשנים האחרונות, וחובבי הקומיקס חיכו למפגש בין ברוס וויין לקלארק קנט. הישראלים חיכו לסרט הזה גם כדי לראות את הופעת הבכורה של גל גדות בתפקיד וונדר וומן, ואם שואלים את המבקרים, היא גם הייתה הדבר הטוב היחיד בסרט הזה. "אין אף סרט גדול בשנים האחרונים שמציג חוסר עקביות מבנית וסיפור לא מעניין בלי מטרה וללא בהירות יותר מהסרט הזה," אמר אחד המבקרים. "הסרט נמשך לנצח, הוא עובר בין עלילת משנה אחת לאחרת, ושתי סצנות הקרב היקרות והמרשימות מתרחשות רק בסוף, בזו אחר זו, אבל זה כבר מאוחר מדי."

זה לא מנע מהסרט להרוויח 873.6 מיליון דולר בקופות, דרך אגב.

 

2 – יחידת המתאבדים

עוד סרט מבית היוצר של DC זכה לביקורות קשות, וגם הוא הגיע לאולמות הקולנוע ב-2016. למרות כוכבים גדולים כמו וויל סמית' ומרגו רובי, הסרט קיבל ביקורות קשות מאוד והוא נחשב לסרט "גרוע בעידן שבו הקומיקס נמצא דווקא בשיאו". אלא שלמרות הכל מדובר על הצלחה במונחים כלכליים: הסרט הכניס לאולפני וורנר 746.8 מיליון דולר, וכבר עובדים היום על סרט ההמשך.

 

 

3 – סקס והעיר הגדולה

כשהסדרה האלמותית ירדה מהמסך החלו הדיבורים על סרטי המשך, ולא לקח הרבה זמן עד שהרגע הזה גם הגיע. ארבע הכוכבות הראשיות התייצבו, וגם כריס נות' בתפקיד מיסטר ביג, אבל המבקרים ממש לא התרשמו, גם לא מהחתונה הגרנדיוזית של קארי וביג (או ההברזה הדרמטית של ביג, ליתר דיוק). הניו יורק טיימס טען שמדובר בגרסה עלובה של סדרה שהייתה תענוג על המסך הקטן והוסיף כי "אין הפתעות בסרט, לפחות לא הפתעות טובות." הקהל פחות התעניין בביקורות והסרט הכניס 415.3 מיליון דולר, וגם זכה לסרט המשך.

 

4 – בחורים רעים 2

ב-2003 הושקעו 130 מיליון דולר בהפקת סרט ההמשך של "בחורים רעים" שהיה הצלחה גדולה בשנות ה-90. עם וויל סמית' ומרטין לורנס הסרט הכניס 273.3 מיליון דולר למרות שהמבקרים לא ממש הבינו למה. הם טענו שהסרט מוגזם וארוך מדי רק כדי להכיל את כל סצנות האקשן, והוסיפו שההפקה סבלה מנטיות להפריז בכל חלק.

 

5 – אנחנו המילרים

ג'ניפר אניסטון היא אולי השחקנית המובילה מהקאסט של "חברים" שהצליחה לייצר לעצמה קריירה קולנועית שמבוססת בעיקר על קומדיות, לרוב רומנטיות. כאן היא שיתפה פעולה עם ג'ייסון סודקיס והתוצאה הייתה לא רעה, לפחות לדעת הצופים. המבקרים ממש לא אהבו את הסרט, והם כינו אותו "תוצאה וולגרית שמחברת בין סוחר סמים, חשפנית, שני בני נוער, טרנטולה חובבת אשכים, סטריאוטיפים מקסיקניים ובקושי גיחוך אחד בעלילה המפותלת." כמה הסרט הכניסה בכל זאת? 270 מיליון דולר, תודה ששאלתם.

 

6 – הכפר

הסרט "הכפר" נחשב לאחד מסרטי האימה המצליחים בכל הזמנים, והוא גם כולל כמה שמות מוכרים כמו סיגורני וויבר וחואקין פניקס. עלות ההפקה שלו עמדה על 60 מיליון דולר והוא רשם הכנסה מכובדת מאוד: 256.7 מיליון דולר. אלא שהמבקרים הזהירו את הקהל מראש לא להתקרב. אחד המבקרים הידועים יותר בהוליווד הסביר שהוא נמנע ממתן ספוילרים לסרט "לא משום שזה יהרוס לכם את הסרט, אלא משום שאם תדעו מה צפוי לכם, לא תרצו ללכת."

 

 

7 – ביג דאדי

ב-1999 יצא לאקרנים סרטו של אדם סנדלר, והוא היה אחד הסרטים המצליחים ביותר באותה שנה עם 234.8 מיליון דולר בקופות. זו הכנסה מאוד מרשימה, בעיקר לנוכח התקציב הצנוע – 34.2 מיליון דולר בלבד. אלא שלמרות הקהל התומך, המבקרים ממש לא התלהבו. הם טענו שיש לדווח על הסרט לשירותי הרווחה. הם גם לא התרשמו מיוחד מכישורי המשחק של אדם סנדלר, בלשון המעטה.

 

8 – קונסטנטין

קיאנו ריבס כיכב בסרט "קונסטנטין", שהיה אחד מחמשת הסרטים הרווחיים ביותר ב-2005. אולפני וורנר השקיעו בו 100 מיליון דולר והוא, בתמורה, הכניס להם 230.9 מיליון דולר. המבקרים טענו כי "יש סצנות שנראות יקרות מאוד, שמציגות את הנשמות שנדונו לגיהינום. כל מה שהיה צריך לעשות במקום זה פשוט לסובב את המצלמה ולכוון אותה אל הקהל שיושב באולם הקולנוע."

 

9 – הצד שלו הצד שלה

עוד סרט של ג'ניפר אניסטון נקטל על ידי המבקרים, ובמקרה מדובר גם באחד הסרטים הראשונים והבולטים שלה אחרי עידן רייצ'ל. הקומדיה הרומנטית שלה עם וינס ווהן הכניסה 205 מיליון דולר בקופות אבל המבקרים היו קשים במיוחד. הם טענו שמדובר בגרסה עלובה לקומדיה רומנטית ושזו השילוב בין "חברים" ל"מלחמת רוז ברוז". הם גם טענו שזה היה ניסיון ראשון רע לווינס ווהן בתפקיד ראשי דומיננטי, ושהוא עדיין תינוק מגודל. אאוץ'.

 

10 – גבר גבר 2

ב-2015 יצא הסרט הראשון, עם וויל פרל ומארק וולברג, וב-2017 הגיע סרט ההמשך. סביר להניח שהצופים שהגיעו בהמוניהם (והכניסו 180.6 מיליון דולר) פשוט לא קראו את הביקורות. אם הם היו עושים את זה הם אולי היו בוחרים להישאר בבית. בין השאר נטען שמדובר בסרט המשך "בינוני באופן אגרסיבי" וכן שהסרט פשוט לא מצחיק ולא מעניין.

 

11 – קוקטייל

למרות הביקורות הנוקבות, הסרט "קוקטייל" נחשב להצלחה גדולה מאוד כשיצא ב-1988, והוא היה אחד מארבעת הסרטים הרווחיים ביותר עם הכנסות של 171.5 מיליון דולר. סביר להניח שטום קרוז הצליח למשוך את הקהל ואולי אפילו לגרום לו להימנע מקריאת הביקורות: "ככל שאתם חושבים יותר על מה שבאמת קורה בסרט קוקטייל אתם מבינים עד כמה הסרט רדוד וריק מתוכן." לא אנחנו אמרנו.

 

12 – אני יודע מה עשית בקיץ האחרון

ב-1997 היה הסרט בכיכובן של ג'ניפר לאב יואיט ושרה מישל גלר ללהיט ענק. הוא הכניס 125.6 מיליון דולר למרות שהמבקרים לא הצליחו להבין למה: "מרגישים שהסרט נוצר על ידי כותבי 'צעקה' וזה אומר ששני התסריטים נכתבו על ידי קווין וויליאמסון, שככל הנראה הוציא את התסריט הזה מתחתית המגירה שלו אחרי שהסרט 'צעקה' חצה את גבול 100 מיליון הדולר."

 

13 – שחק אותה שוטר 2

אייס קיוב וקווין הארט חזרו לשתף פעולה בסרט המשך ל"שחק אותה שוטר" מ-2014. עם השקעה של 40 מיליון דולר הרבה אנשים היו מרוצים כשהסרט הכניס בקופות 124.6 מיליון דולר, אבל המבקרים כנראה לא ברשימה הזו. הם טענו שזה אמור להיות כיף לצפות בקומדיה משותפת של קווין הארט ואייס קיוב אבל "למרבה הצער, זו הגזמה לקרוא לסרט הזה קומדיה. הם חוזרים על הסרט הראשון ומוכיחים שתקציב קצת יותר גדול ממש לא מבטיח יותר צחוקים."

 

14 – סטפ אפ

ב-2006 הגיע סרט הריקודים "סטפ אפ" שהיה להיט כמעט מידי בקופות. עם צ'נינג טאטום בתפקיד הראשי, עם סיפור רומנטי ועם הרבה ריקודים, הסרט גם הכניס 114.2 מיליון דולר. הנקודה המעניינת כאן היא שטאטום הכיר על הסט את בת זוגו ג'ינה דוואן, והם היו יחד במשך כ-12 שנים. למרות זאת המבקרים ממש לא זיהו כימיה בין השניים וביקרו את הקשר הרומנטי בין הדמויות שלהם. "טאטום ודוואן מצליחים לייצר כימיה מסוימת כשהם רוקדים אבל היא נעלמת במסע הרומנטי שלהם יחד. הנשיקה הראשונה שלהם מביכה."

 

15 – אייס ונטורה: בלש בצחוק

אתם בטח מכירים את הסרט הזה, הצלחה אדירה ואחד הסרטים המוכרים ביותר, זה שהפך את ג'ים קארי ל… ג'ים קארי. "אייס ונטורה" הכניס 107.2 מיליון דולר וזכה גם לסרט המשך, אבל המבקרים ממש לא התלהבו ממנו, בלשון המעטה. הם נתנו לו כוכב אחד בלבד וטענו שהוא ארוך, לא מצחיק ולא מעניין. פשוט כך.

 

 

16 – המסור

הסרט הראשון בסדרת סרטי המסור, זו שכוללת 8 סרטים בסך הכל, יצא ב-2004. סרט האימה הופק בתקציב דל מאוד, 1.2 מיליון דולר ליתר דיוק. זה רק אומר שעם הכנסות יפות של 103.9 מיליון דולר, מישהו פה הרוויח לא מעט. זה כנראה עזר גם בהתמודדות עם הביקורות: "האם באמת אכפת לנו מהדמויות כדי להבין מה הן עוברות? לי ממש לא," הסביר אחד המבקרים.

 

17 – יש לה את זה

10 מיליון דולר. זה הסכום שהושקע בסרט "יש לה את זה", שהיה להיט גדול בקולנוע ב-1999. הוא הכניס 103.2 מיליון דולר אבל מגזין וריאטי טען שמדובר בסרט נשכח, והמבקרים באופן כללי טענו שהתוצאה משעממת ושהסרט כל כך רע, עד שהוא גורם לסרטים בינוניים כמו "כוכב חדש נולד" (שאתם לא מכירים, בצדק) להיראות כמו "האזרח קיין".

 

18 – סבא בהפרעה

על פניו יש כאן שני שחקנים טובים, אחד מהם נחשב לאחד השחקנים הגדולים בהוליווד: רוברט דה נירו וזאק אפרון, כמובן. הם שיתפו פעולה בתפקיד סבא ונכד והכניסו 94.1 מיליון דולר. מה אמרו על זה הביקורות? "כשרוברט דה נירו יקבל את פרס האוסקר על מפעל חיים אל תצפו שמישהו יכניס פנימה קטע מהסרט הזה, שהוא סרט לא מצחיק באופן אכזרי, שרק פוגעת בגדולתו של השחקן האגדי".

 

19 – פלאשדאנס

ב-1983 יצא הסרט "פלאשדאנס" לבתי הקולנוע והיה הצלחה של ממש, עם 92.9 מיליון דולר בארה"ב בלבד. הוא ללא ספק אחד הסרטים הפופולריים ביותר של שנות ה-80, אבל מהמבקרים הוא קיבל כוכב וחצי: "זה כמו סרט שזכה ב-90 דקות של קניות חינם בסופרמרקט הוליוודי," נכתב. "הבמאי והצוות נעים במהירות מטורפות בין המעברים, הם תופסים חתיכה מסרט אחד, פיסה מסרט אחר וביס מסרט שלישי," והתוצאה היא סרט לא מאוד ברור ולא ממש אחיד.

 

20 – מועדון החברים

שלושה כוכבים שיתפו פעולה בסרט שיצא ב-2003. קוראים להם וינס ווהן, וויל פארם ולוק ווילסון. הם הכניסו בקופות 87.1 מיליון דולר על הפקה של 24 מיליון, והצופים פשוט התעלמו לחלוטין מכל הקריאות להימנע מבזבוז הזמן מול המסך. מגזין Entertainment Weekly, למשל, טוען שזו "הפקה רשלנית ועלובה".

 

21 – אימה במצולות

הנה עוד סרט עם שמות גדולים, בראשם ג'ייסון סטיית'האם. הוא סרט חדש יחסית, כזה שיצא בקיץ האחרון (2018) וכבר הכניס 492.5 מיליון דולר. יכול להיות שאחת הביקורות הקשות ביותר שנכתבו על סרט כלשהו ברשימה הזו היא הביקורת של מגזין וריאטי: "זהו סרט מסוג הסרטים שאליהם אנשים הולכים כשהם מחפשים רק אולם עם מיזוג אוויר.”

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme