מהאוכל ועד הריהוט – כך תחסכו בהוצאות גידול הילדים

אביה פרי2 דקות קריאה
טיפים - הוצאות גידול ילדים
שתף:

שלב גידול הילדים מעמיד משפחות צעירות רבות באתגר משמעותי, נדמה שעד שלמדנו איך להתנהל עם עצמנו, המשפחה מתרחבת וגדלה, איתה גם השמחה וגם… המינוס. הוצאות גידול ילדים עשויות להיות גבוהות למדי, אבל יש לנו כמה טיפים שיעזרו לכם לחסוך ולהתנהל בצורה חכמה יותר.

 

 

זהו מהי קניה רגשית והבדילו בינה לבין צורך

ניתן לומר בהערכה גסה כי חבילת לידה הכוללת ריהוט ועגלה יכולה להגיע ל 15,000 שקלים וגם יותר. ההוצאות בשנה הראשונה גבוהות מאוד ונובעות מהצורך לתת מענה לתינוק שכל רגע לומד משהו חדש וזקוק לציוד אחר. הורים רבים מעידים שקל להם לחסוך "על עצמם" אך הדחף לקנות הכל חדש לילד ולא לחסוך בצרכיו, הוא דחף שלא ניתן (ולא בהכרח צריך) להתעלם ממנו. אז מה עושים? בראש ובראשונה מסירים את החסם הרגשי. כל מה שייחסך יעזור לכם לתת לו חיים של שפע בהמשך הדרך, הכל רק עניין של סדרי עדיפויות.

 

הוצאות גידול ילדים וקניות רגשיות
אתם חוסכים על עצמכם אבל ממש רוצים לבזבז על הילדים? אולי כדאי שתעצרו לרגע

 

הוצאות גידול ילדים – נוהל קרב

תכננו מבעוד מועד את רשימה המוצרים הנדרשים לתקופה הקרובה. תכנון מקדים יאפשר לכם את הגמישות לשוטט באתרי יד שניה ולצוד מציאות ליכשיגיעו, בלי לחץ של הרגע האחרון ובלי פשרות.

 

מתנות ולא 'הפתעות' – המודעות של הסביבה גבוהה מבעבר, ובדרך כלל תקבלו שאלות כנות – 'מה לקנות?' כדאי שתדעו מה לענות על זה ותשמחו את עצמכם ואת יקיריכם במתנה שימושית שבאמת יש בה צורך. רשימה מסודרת תעשה לכם סדר ותחסוך לכם התרוצצות והחלפות. כדאי לדעת: כרטיס צהוב של חבר נותן 30% הנחה ב'שילב'. יש לכם תשעה חודשים לחידוש הקשרים עם החברים שבשירות המדינה.

 

יד שניה – בחוכמה

מפו מהרשימה איזה מהמוצרים אתם רוצים לקנות (מותר גם להתחדש), ועם איזה ניתן להסתדר מיד שניה, לפי רמת הנוחות שלם עם העניין. ככלל, רכישות יד שניה הן עניין אישי וכל אחד מחליט איך וכמה מתאים לו. באופן כללי מאוד ניתן לומר – ריהוט, עגלות, סל קלים – כן! מזרונים, מוצרי טואלתיקה – למתקדמים בלבד. לא לקנות – מוצרי בטיחות כמו כיסא לרכב, אלא אם כן המוצר מגיע בצירוף הקבלה וניתן לדעת בוודאות כי אין חריגה מהזמן שממליץ הייצרן לשימוש (בדרך כלל שש שנים). יש מי שיעדיף לדוגמא לא לרכוש מוצרים כמו אמבטיה או בגדי ניובורן מיד שניה, אך גם השמרנים בניכם עשויים לגלות שבחיפוש קצר אפשר למצוא מציאות מכל קצוות הקשת ברשת, החל משידת החתלה מעוצבת בעבודה של נגר ב300 שקלים ועד למיטות תינוק שנמסרות בחינם באתר 'אגורה'

 

הוצאות גידול ילדים ויד2
הילד יגדל די מהר – אז אולי עריסה מיד שנייה עדיפה וחסכונית יותר?

 

לא רק לתינוקות סינים

כמו תחומים רבים, ה'לואו קוסט' הגיע גם למוצרי התינוקות וההריון, וניתן למצוא מוצרים שווים ורבים ברחבי הרשת באתרים המוכרים כמו עלי אקספרס, ebay וwishמצאנו למשל מוניטור שנמכר במחיר 95 שקלים, לעומת 300 – 400 שקלים לפחות בארץ, או תיק עגלה ב100 שקלים במקום 260 – 380 שקלים. בין המוצרים הפופולאריים ניתן למצוא בקלות ביגוד, הנעלה, צעצועים, ציוד הנקה, חיתולים רב פעמיים. אחד החסרונות של אתרים מסוג זה הם בדרך כלל האיכות הירודה שגורמת לזמן-חיות-מדף קצרה של המוצרים. אך בקצב הגדילה המהיר, נדמה שאין לכך משקל הפעם.

 

אם אינכם נמנים על חובבי ההזמנות מעבר לים, גם בארץ ניתן למצוא מחלקות 'לואו קוסט' לגיל הרך. כדאי לתכנן נסיעה לחנויות בהן קהל היעד המרכזי הוא חרדים או לחלופין, תוכלו לנסוע לירכא, שם סביר שתמצאו מחירים נוחים יותר בכל הקשור לציוד הורות. עבור מצעים, פיג'מות וציוד שוטף כדאי גם לבקר במחלקת התינוקות של רשת 'מקס סטוק' הפזורה כמעט בכל עיר.

 

 

ירוקים וחוסכים

הזמן המשוער שלוקח לחיתול חד פעמי להתכלות עומד כיום על 250 שנה. חשבו על משפחה ממוצעת בת שלושה ילדים, כשגיל הגמילה עומד על שלוש שנים ותגלו שמשפחה אחת לבדה מגיעה לצריכה של כטון חיתולים. אם עוד לא השתכנעתם, דעו שהחיתולים הרב פעמיים של היום כלל לא דומים לאלו של פעם: אין שום צורך לקפל אותם או להשתמש בטיק-טקים או סיכות בטחון. הם בנויים בדיוק כמו חיתול חד-פעמי, רק שהם עשויים מבדים מסוגים שונים וניתנים לכביסה במכונה. חיתולים רב פעמיים מעוצבים – לא מה שדמיינתם:

 

כלכלית, השימוש בחיתולים רב פעמיים מומלץ מאוד ומוערך בחיסכון של לפחות כמה מאות שקלים בחודש. אם תרכשו בארץ כמות שסבירה שתאפשר לכם נוחות מבלי לרדוף אחרי מכונת הכביסה (כ-20 חיתולים), ניתן יהיה לאמוד את הרכישה בעלות של 500 שקלים שהינם כמובן, הוצאה חד פעמית (מבלי לחשב כמובן את הכביסות). שימו לב שניתן לצמצם גם את ההוצאה הזו על ידי הזמנה באינטרנט.

 

חוץ מזה, שקלו להחליף צעצועים שהרי אין צורך בעוד ועוד ייצור, בייחוד לנוכח העובדה כי הילדים מגיעים למיצוי במהירות האור. החליפו את הצעצועים הנשכחים בין בני המשפחה והחברים ברוטקציה שתגוון ותשמח את כל הצדדים, וגם את הכיס.

 

הוצאות גידול ילדים - וחיתולים
גם ידידותיים לסביבה – וגם טובים יותר לכיס. חיתולים רב פעמיים

 

עריסה להשכיר

ריהוט הבסיס כולל בדרך כלל מיטה ושידה, אך ב-3 החודשים הראשונים תזדקקו גם לעריסה. מחירה הממוצע עומד על 400 שקלים, אולם ניתן גם לשכור אותה; 'שילב' משכירה עריסות ב-50 שקל לחודש, ברשת 'מוצצים' המחיר הוא 20 שקל וב'רב קט' 50 – שקלים. ארגון יד שרה מספק את העריסות בחינם ל-3 חודשים תמורת צ'ק ביטחון על סך 200 שקלים.

 

ערכות לידה

לא כל ההורים מודעים לערכות הלידה שניתן להשיג בחנויות שונות למוצרי תינוקות. ערכת לידה היא למעשה חבילת דוגמיות של מוצרים שונים שנועדה לקידום מכירות ממותגים מסוימים, בחלק מהמקרים ערכת הלידה ניתנת בחינם ולעתים במחיר סמלי. תוכלו למצוא בערכות אלו מגוון מוצרים לימיו הראשונים של תינוקכם: חיתולים, מוצצים, משחות החתלה ושלל קופונים לתינוקות מסוגים שונים. נצלו את ערכת הלידה ושוברי ההתנסות שבה, כדי לבדוק מה מתאים לכם ולתינוקכם. מעבר לכך, ערכת הלידה תיתן לכם מושג כללי לגבי המוצרים שתצטרכו מעתה להכניס לסל הקניות שלכם.

 

קניה בכמות

כל מוצר שתטיבו לקנות בכמות עשוי להוזיל את הרכישה, מוצרים כמו חיתולים או תמ"ל ניתן לקנות בכמות גדולה בזמן מבצע קיים או הנחה שביקשתם עקב הכמות. ואתם עוד לא חלק, הצטרפו לאחת מקבוצות הרכישה און ליין. ניתן להצטרף דרך קבוצות בפייסבוק של אמהות קונות יחד, וכך תרכשו מוצרים עם חוכמת ההמונים וגם תהנו מהצד החזק של הצרכנות.

 

אוכל

מעבר ליתרונות הבריאותיים וודאי תמצאו שהנקה זולה משמעותית מתחליפי מזון למניהם (בהנחה שהאם יכולה ומעוניינת בכך). כך גם כשהתינוק מתחיל לאכול אוכל מוצק ניתן לחסוך בעלויות: זרקו ירקות מבושלים לתוך בלנדר ואחסנו את הארוחות במגשי קרח במקפיא. הכסף שתחסכו על מחיות מוכנות (כ-4 שקלים לצנצנת) יהיה שווה את המאמץ. בנוסף, תדעו בדיוק מה יש בתוך האוכל של התינוק שלכם.

 

הוצאות גידול ילדים ואוכל
במקום מחיות מוכנות – הכינו אותן לבד ותחסכו כסף, לצד שמירה על בריאות הילדים

 

המילה "תינוק" מייקרת כל מוצר

מהי שידת החתלה? שידה שפרסו עליה מקום לחתול. מהו תיק החתלה? לא תיק שמחתל לבד, תהיו בטוחים, אבל הוא בהחלט עולה כמו אחד כזה. במקום להפרד מ-200 שקלים חפשו בבית תיק עם כיסים בגודל המתאים.

 

הכירו את הזכויות שלכם

הורים לילדים מתחת לגיל 6 זכאים לנקודות זיכוי ממס הכנסה בגין כל ילד. בין השנים 2012 – 2016 ההטבה ניתנה במשך 4 שנים, החל משנת הלידה ועד השנה שבה מלאו לילד 3. בשנים 2017 – 2018 תינתן הטבה גם להורים שילדיהם הגיעו לגיל 4 בשנים אלה. לחישוב נקודות הזיכוי עד שנת 2016 לחצו כאןלחישוב נקוודת הזיכוי בין השנים 2017 – 2018 לחצו כאן. כדאי להכיר גם את פורטל 'כל זכות' המרכז את כל הזכויות לתקופת ההריון והלידה. זה הזמן לוודא בקיאות בזכויות ימי החופש, ימי מחלת ילד, הבראה וכל זכות שניתן לממש דרך אחד ממקומות העבודה.

 

הכנסה מהבית

התופעה ההולכת וגוברת של נשים שעוברות שינוי תעסוקתי סביב שלב ההורות הצעירה הינה תופעה מרתקת. בחלק מן המקרים היא נולדת מחוסר ברירה, ויש לה ניחוח של בחירה שיש בה הכרח. אך אין ספור מקרים מעוררי השראה של נשים שהמציאו עצמן מחדש ופרחו דווקא כאשר יצאו מהמקום הנוח ו'נאלצו' להיות יצירתיות. משרות אם רבות מהבית מוצעות כמעט לכל דורשת, בניהן שירותי אדמיניסטרציה מהבית, הזנת נתונים, מכירות ונוספים. אך נשים רבות מתארות את הפריצה שלהן דווקא בתקופה זו, אולי זה הזמן לעשות עסק ממה שאת אוהבת?

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme