גם פלסטיק יכול להיות מכרה זהב – ממפעל קטן ביפו לאימפריה עולמית

רננה מור5 דקות קריאה
שתף:

אחרי שכבר התרגלנו לשמוע על אקזיטים מעוררי קנאה של סטרטאפים ישראלים, הגיעה תורה של תעשיית הלואו טק הישראלית. כתר פלסטיק, שבבעלות משפחת סגול, נמכרה לאחרונה בכ- 7 מיליארד שקלים לקרן BC פרטנרס, שמרכזה בלונדון. אם השם מצלצל לכם מוכר אבל אתם לא בטוחים מאיפה, כתר פלסטיק היא אותה חברה ותיקה שמייצרת ריהוט מפלסטיק לבית וגינה וכמעט בכל בית ישראלי אפשר למצוא את המוצרים שלה.

 

אתם בטח שואלים את עצמכם איך הגיעה חברה לריהוט מפלסטיק לעסקת  מיליארדים? אז בניגוד לסיפורי הסינדרלה של חבורות סטרט אפיסטים, כאן מדובר במשפחה שהצליחה להפוך מפעל קטן ומוזנח ביפו לאימפריה עולמית שמגלגלת מיליארדים. יוסף סגול הקים ב־1948 בית מלאכה לייצור צעצועים וכלי בית ביפו. במהלך השנים רכש סגול את חלקם של השותפים והפך לבעלים היחיד. סמי, בנו של יוסף, נכנס לעסק והבין כבר בשנות ה- 80 שמדובר במכרה זהב.  

 

הוא החליט שמה שיצעיד את החברה קדימה הוא טכנולוגיה. בשלב מוקדם מאוד יחסית כבר מיחשב את מכונות הפלסטיק, וכך יצר לכתר פלסטיק יתרון משמעותי בתעשייה שלא ממש עומדת בחזית הטכנולוגיה. אחיו של סמי, יצחק, הצטרף גם הוא למפעל, והתמקד בתחום המסחר.

 

השילוב המוצלח בין השניים יצר אימפרית פלסטיק שכוללת היום 29 מפעלים ברחבי העולם, תשעה מתוכם בישראל, בה מועסקים יותר מ-4,000 עובדים, מתוכם 1,500 בישראל. בשנה שעברה החברה צמחה ב כ-40% בהכנסות שהסתכמו בכמיליארד דולר.

 

עד היום התקשתה משפחת סגול להפרד מתאגיד הפלסטיק שבנו במו ידייהם, ולמרות שבעבר נטען שמתקיימים מגעים עם וורן באפט בנוגע למכירת החברה, זה לא קרה. גם בעסקה הזו השאירה המשפחה בידיה 20% ממניות החברה, כך שקשה להאמין שהם מתכוונים לקחת את הכסף ולצאת לפנסיה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme