סטייליסטית מגלה שאפשר לעשות שופינג ולחסוך המון כסף

רחל ברגר5 דקות קריאה
לעשות שופינג ולשלם פחות
שתף:

מכונות השיווק המשומנות של משרדי הפרסום משכנעות אותנו שאם נקנה בחנויות 'המרשימות והיקרות', נראה הרבה יותר מרשים. לא פעם נופתע לגלות שעם חשיבה מראש, נוכל לחסוך לא מעט בתקציב הביגוד, ולהיראות הרבה יותר טוב. פנינו לסטייליסטית הדס וייסמן וקיבלנו המון טיפים נהדרים שיחסכו לכם הרבה כסף בפעם הבאה שאתם יוצאים למסע שופינג.

 

 

הדס, מה ההבדל בין צרכנות מתוכננת לצרכנות ספונטנית בארון הבגדים שלנו?

"כשאנחנו מגיעים לקניה בצורה ספונטנית ולא מתוכננת", מסבירה הדס, "יש סיכוי טוב שנגיע לאחד משני מצבים: האחד, אנחנו נרכוש שוב בגדים דומים למה שכבר יש לנו בארון, מתוך נטייה 'ללכת על בטוח', או להפך, נרכוש פריט שהוא 'חדשני' מבחינתנו, אבל בבית נגלה שהוא לא מסתדר ולא מתאים לשאר המלתחה שלנו ואין לנו דרך לשלב אותו במה שכבר קיים בארון. כשאני עורכת סיבוב קניות עם לקוחה, חשוב לי שנציב יחד מטרות בתחילת הדרך, כדי שנגיע למלתחה הגיונית ומוצלחת. אני ממליצה לכל קונה לעשות את זה. לפעמים 5 דקות של חשיבה שקטה לפני הכניסה לחנות יכולות להיות משמעותיות מאוד".

 

"עם זאת, אני מודעת לכך שיש גם כיף גדול בקניה ספונטנית, ולמי שבוחר בדרך הזו אני ממליצה לקחת נשימה לפני ההגעה לקופה ולחשוב בצורה ריאלית: האם הפריט נצרך? האם יש לנו משהו דומה בבית? האם יש לנו מה להתאים לפריט והאם הוא ידרוש מאתנו הוצאות נוספות כדי ליהנות ממנו".

 

 

איך נוכל לחסוך בחכמה בסעיף הביגוד, עם מראה לא פחות מרשים?

"ענף הביגוד הוא מאוד רחב ומלא אפשרויות, ואפשר בהחלט להגיע למראה מרשים ונעים בלי להשאיר את המשכורת שלנו בחנות. חשוב להחליט מראש לאיזה חנויות אנחנו נכנסים ולהימנע מאלו שיובילו אותנו לפריטים שהם מחוץ לתקציב שלנו. מעבר לזה, כדאי לעקוב אחרי מבצעים ולהגיע אל החנויות בתקופה של הנחות, גם אם זה אומר שנצטרך לחכות עוד קצת. מי שיכול להגיע לסניפי עודפים של הרשתות ומוכן לחפש בסבלנות, יכול למצוא פריטים נהדרים בשבריר מהמחיר המקורי, אפילו כשמדובר במותגים יוקרתיים ונחשבים".

 

 

מה דעתך על שופינג ברשת? האם זה תמיד יצא לנו זול יותר?

"ממש לא," מאותתת הדס, "לפעמים אנחנו נכנסים לרשת כדי לקנות פריט מסוים ומחליטים כבר לצרף עוד כמה 'על הדרך', אם כבר מזמינים משלוח…. בנוסף, כשקונים פריט בלי למדוד, לפעמים מתאכזבים ממנו. אני ממליצה לעבור היטב על הביקורות ולחפש תמונות של לקוחות שכבר רכשו את הפריט כדי להבין איך הוא נראה בלי פוטושופ ותאורה מקצועית. אם הפריט בכל אופן לא מתאים, שווה להתאמץ להחליף אותו ולא לתת לו להעלות אבק בארון".

 

 

View this post on Instagram

 

עם כרס של שמיני, הכל נראה ומרגיש קצת אחרת. רוב המלתחה לא רלבנטית, וכל פריט צריך מדידה עדכנית לפני קבלת החלטה. היחידים שעוד לא בגדו בי הם האקססוריז. אז לבשתי חולצה שחורה וג'ינס כי זה מה שהסתדר, והעמסתי צבעוניות מסביב לאיזון. כמות המחמאות שקיבלתי מוכיחה שזה עובד. #streetstyle #style #styleblogger #stylish #styling #stylist #colorcrush #colorful #selfie #fashionista #fashionblogger #סטיילינג #סטייליסטית #להכניסשמחהלמלתחה #jerusalem #modest #modestfashion #tzniutstyle #tzniut #ootd #ootdfashion #ootdshare #mommyblogger #babybump

A post shared by הדס וייסמן (@hadassweissmann) on

 

ולסיום, האם בשנים האחרונות ניכרת עליה או האטה בעלות הביגוד ולמה?

"התחרות בענף הביגוד בארץ גדלה, האפשרויות להזמנה מחו"ל גדלו ולקוחות מבינים שלפעמים עדיף לחכות כמה ימים למשלוח מאשר לשלם את המחירים בחנויות. אתרים כמו 'אסוס' ו'נקסט' הפכו לשם דבר והחשש מפני קניה אינטרנטית ירד. בנוסף, הרבה רשתות גדולות מחו"ל פתחו סניפים בארץ והמלחמה על לב הצרכן התעצמה".

 

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme