"כבר שנה וחצי שאני מאושר בכל יום הרבה יותר מאשר כשהייתי בהייטק"

מערכת5 דקות קריאה
במקום הייטק- חיי נוודות
שתף:

אורן מגן היה מתכנת בחברת הייטק מצליחה במרכז הארץ. הייתה לו משכורת יפה, דירה ובת זוג. החלום הישראלי. אלא שלפני שנתיים משהו השתנה: "בתחושת הבטן הרגשתי כל הזמן שאני עושה את הדבר הלא נכון, חי חיים שהוכתבו לי על ידי התרבות אבל בעצם לא מתאימים לי בכלל," הוא מסביר. בשלב מסוים הוא הפסיק לחשוב – והתחיל לעשות.

 

למה התפטרתי ויצאתי למסע בעולם?

החיים השגרתיים האלה, אומר אורן (29), לא באמת סיפקו אותו. "אני איש של תנועה, תזונה בריאה, ליקוט וטיול בטבע. החיים בקובייה משרדית מול מסך, בבילוי בפקקים, ובצריכת אוכל מעובד הייתה ההפך מכל מה שהגוף שלי ביקש. האבסורד הוא שלמרות שהבנתי את זה מההתחלה, לקחו לי כמה שנים טובות ליישם את ההחלטה לעזוב את השבלונה הבטוחה והמוכרת לטובת הלא ידוע. אני מאמין שכדי לשנות משהו באופן מהותי יש צורך בשינוי התבנית, לא התוכן. להחליף חברה למשל זה להחליף תוכן. לשנות את אורח החיים לגמרי – זה שינוי תבנית."

 

חיי נוודות - שינוי מהותי
"כדי לשנות משהו באופן מהותי יש צורך בשינוי התבנית, לא התוכן"

 

הייעוד: שינוי אמיתי במקום הפיכת תאגידים לעשירים יותר

אז הוא התפטר. במקום משרד עם מחשב וארוחות מסודרות בקפיטריה – הוא יצא למסע בעולם. המסלול החל באירופה, המשיך למזרח והגיע גם לג'ונגלים. "לאורך הדרך כבר לימדתי סדנאות אקרויוגה, אבל לא חשבתי על זה כאפשרות אמיתית לפרנסה," הוא מספר היום. ואז, כשהגיע למנזר יער בתאילנד הבין מה הייעוד שלו: "להיות שליח של בריאות לעולם, דרך תנועה ותזונה טבעית. זה היה ממש רגע חד של הארה, ההבנה שאת מיטב האנרגיה שלי בשעות האור אני רוצה להקדיש למשהו שאני מאמין בו, שיש לו חשיבות אמיתית בשינוי העולם והאנשים – ולא סתם בלהפוך תאגיד לעוד יותר עשיר. זה לא היה חדש לחלוטין, כבר שנים שלצד ההייטק לימדתי אקרויוגה ועמידות ידיים, אבל משהו ברגע ההוא הסתדר כמו פאזל, וידעתי שעכשיו הזמן להקשיב לאינטואיציה וללכת איתה עד הסוף. משם המשכתי להודו ומאז לא הפסקתי להתעסק בתנועה, גוף ונפש.

 

 

חיי הנוודות

היום אורן מלמד סדנאות אקרויוגה, עמידת ידיים ותנועה טבעית. הוא נודד בין ערים, בעיקר באירופה, משלב שהייה בטבע ובכפרים לבין סדנאות, וגם מעסה ומתכנת פרויקטים קטנים שמספקים ערך ממשי לעולם. "הגעתי לכאן מחודש וחצי בצפון איטליה, ובסיבוב הקודם באירופה העברתי סדנאות בהולנד, גרמניה, אוסטריה, פורטוגל, ובארץ כמובן."

 

אם אתם תוהים איפה הוא ישן ואוכל, לאורן יש תשובה: "כשאני בחו"ל אני מתארח אצל חברים או אצל מארגני הסדנאות ולפעמים עושה קאוץ’ סרפינג כשאין ברירה. אני קונה ומלקט פירות וירקות טריים מקומיים ומכין ארוחות בריאות לדרי הבית. כך אני יכול גם לתת בתמורה מתנה עם ערך בריאותי – הרבה אנשים שאני פוגש רוצים מאד להיות בריאים אבל פשוט לא יודעים איך, מה לאכול ואיך להתחיל לנוע ולהפעיל את הגוף. ליווי אישי בתנועה והדרכה על תזונה טבעונית זה המינימום שאני יכול להעניק להם בחזרה."

 

חיי נוודות וסדנאות
סדנאות אקרויוגה, עמידת ידיים ותנועה טבעית

 

צרכים בסיסיים ורווחה אדירה

לדברי אורן, אנחנו חיים באשליית כסף שנובעת מהתרבות. "אם מסתכלים על שכר נטו, אין בכלל מה להשוות. במונחי שכר של משרד התעסוקה כנראה שהייתי נמצא כרגע מתחת לקו העוני, אבל אם מביטים בפועל על סיפוק הצרכים הבסיסים והאושר שלי – אני חי בחופש וברווחה אדירה, והעשייה שלי תורמת לכדור ולבריאות של האנשים שאני פוגש. לא חסר לי דבר, והרבה מהאנשים שאני פוגש לאורך הדרך היו רוצים לעשות שינוי דומה בחייהם, אבל מפחדים."

 

"ההבחנה צריכה להיות בין רמת חיים לאיכות חיים – שני מושגים מבלבלים אך לא זהים," מסביר אורן את תפיסת עולמו. "עבור רוב האנשים איכות חיים משמע רמת חיים – חופשות יקרות, מסעדות, רכב יוקרתי, ספה חדשה – איכות חיים גבוהה. עבורי זה בדיוק ההפך. פעם הייתי מבזבז אחוז ניכר מהמשכורת החודשית שלי, ואילו היום אין לי הוצאות מיותרות שפעם היו (דירה, רכב, מסעדות, בילויים), כך שאין לי צורך להתמכר לעבודה משעבדת כדי לממן אותם. איכות החיים שלי בפועל גבוהה פי כמה וכמה מאשר כשהייתי בהייטק – אני קם מתי שאני רוצה, לא מחויב לשום משרד, בוחר לעסוק בעשייה משמעותית, פוגש כל הזמן אנשים מעניינים, מקומות חדשים. זה שינוי תודעתי. רמת החיים שלי נמוכה אך כשמסתפקים במעט – איכות החיים גבוהה, יש שפע של זמן לעשות מה שבאמת אוהבים."

 

 

אורח חיים מינימליסטי

אורן לא לבד. "גם הסולידית, שהיא מקור השראה גדול עבורי, כותבת על כך לא מעט. האושר בדמות איכות החיים מתבטא במינימליזם, במפגשים וחווית אנושיות, בהשקעה בתחביבים, בחיבור לטבע, לגוף, בבריאות ובקיימות אקולוגית. כבר שנה וחצי שאני מאושר הרבה יותר מכל יום בהייטק. אז הכסף באמת לא משחק תפקיד. להפך, השחרור מהחרדה לגביו הופך את החיים לקלים הרבה יותר."

 

האושר מאחורי חיי נוודות
"האושר בדמות איכות החיים מתבטא במינימליזם, במפגשים וחווית אנושיות, בהשקעה בתחביבים, בחיבור לטבע, לגוף, בבריאות ובקיימות אקולוגית"

 

"איך לא עשיתי את זה קודם?"

אם תשאלו אותו אם הוא היה עושה את זה שוב, אורן אפילו לא מהסס. "ברור שכן," הוא אומר. "אני תוהה מה לקח לי כל כך הרבה זמן ואיך לא עשיתי את זה קודם."

 

עם זאת, לפני שאתם מחליטים ללכת בעקבותיו, יש לאורן כמה תובנות חשובות: "צריך להבין שזה לא בטן גב בלי דאגות. אורח חיים נוודי הוא להיות תמיד ער ועל המשמר, לדאוג למקום הלינה הבא, למה אוכלים, לפרנסה הבאה, לפגוש אנשים נהדרים ולעזוב אותם, ועוד לא הגענו לנושא הזוגיות שהוא סוגיה בפני עצמה – אז ברור שלא מתאים לכולם. אבל בהחלט יש הרבה אנשים שחיים במסגרת שגרתית של עבודה שבועית של 9:00-17:00 והיו יכול להתאים להם חיי שינויים ועצמאות, אבל הם חוששים לעזוב כי המערכת תעשה הכול כדי להרתיע מכך. היא בנויה על מיקסום עבודה ופרודוקטיביות, בלי לשאול את השאלה האם האנשים מאושרים. כלכלה מנצלת משאבים במקום כלכלת שפע. התרבות מקבעת מכל כיוון להישאר בתלם. חוץ מהסולידית אפשר לקרוא על נושאים כאלה בקבוצות כמו עצמאות בשפע או נוודים דיגיטלים ישראל, יש שם הרבה מידע רלוונטי."

 

חיי נוודות או עבודת משרד?
יש הרבה אנשים שחיים במסגרת שגרתית של עבודה שבועית של 9:00-17:00 והיו יכול להתאים להם חיי שינויים ועצמאות, אבל הם חוששים לעזוב

 

התכניות לעתיד

"בשבת הקרובה אלמד את שתי הסדנאות האחרונות בסיבוב האירופאי הנוכחי כאן במלאגה, ואז אמשיך לוינה, לפגוש את אחי שמתגורר שם," אומר אורן. "אחר כך אחזור לארץ לתקופה. בעתיד הקרוב אני מכוון להתפתחות במישורים מקבילים – מתעמק בגישה הוליסטית לבריאות – לשלב תנועה, תזונה וחיבור לטבע כדרך אחת. מלווה אנשים בתהליכי שינוי גוף ונפש – אימונים פרטיים בתנועה וספורט, טיפולי מסאז', תוך ייעוץ תזונתי משלים, ויציאה לסביבת החיים הטבעית שלנו, כי השהייה בטבע – בנוסף לתנועה ותזונה – היא מהותית לבריאות שלנו בעיני."

 

"אני לא חושב שאמשיך לנדוד לנצח, בסופו של דבר זה זמני, הכול חולף. אני חולם על חיים בטבע בספרד או פורטוגל והקמת יער מאכל עם מרכז תנועה או תרפיה. מאמין שהעולם שלנו צריך לצרוך פחות, לאכול ולגדל יותר פירות מאשר שטחי מרעה לבקר, לזוז הרבה יותר מאשר לשבת בכיסא, להחליף את הבהייה במסכים בזמן איכות עם האנשים הקרובים אלינו, ולבחור בפשטות כדרך חיים. Less is More. אני מאד מקווה שהעתיד יזמן לי הזדמנויות לממש את כל החלומות האלה ויותר."

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme