סטארטאפ ישראלי מוכיח שהמכונית שלכם יכולה לנסוע גם על מים

אירנה נוזה5 דקות קריאה
בלי דלק - סטארטאפ ישראלי מפתיע
שתף:

מתי תדלקתם את האוטו בפעם האחרונה? לקפוץ לתחנת הדלק הסמוכה ולמלא את הטנק בסולר או בבנזין זו פעולה שרובנו עושים על אוטומט מבלי להקדיש לה יותר מדי מחשבה, ממש כמו לצחצח שיניים בבוקר. בדומה לכך, כולנו מודעים להשפעה ההרסנית שיש לגזי הפליטה על איכות הסביבה, אך רגילים קבל את העניין כמצב קיים שלא ניתן לשנותו. אז נכון, במהלך שנים האחרונות חדרו לשוק הרכבים החשמליים (ובעיקר היברידיים), מתוך שאיפה לשנות את הסטטוס קוו ולהציע טכנולוגיה חלופית וירוקה יותר. עם זאת, רכבי מנוע בעירה פנימית נותרים ברירת מחדל מבחינת מרבית הצרכנים. אבל מה הייתם אומרים, אם היינו מספרים לכם שיש בעולם אנשים חכמים, שסרבו לקבל את פני הדברים כפי שהם? הכירו: חברת Electriq Global – סטארטאפ ישראלי שעומד מאחורי פיתוח של דלק בטיחותי, נקי אקולוגית וזול יותר עבור קהל הצרכנים.

 

 

סטארט אפ ישראלי עם טכנולוגיה חדשנית

מי שקצת מכיר את התחום יודע, שעד כה נעשו לא מעט ניסיונות לייצר דלק מבוסס מימן. עם זאת, עד עכשיו ניסיונות אלו לא הוכרתו כהצלחה: שימוש במימן דחוס נחשב, אמנם, ידידותי לאיכות הסביבה, אך גם כמסוכן, מורכב ובלתי משתלם מבחינה כלכלית. פריצת הדרך של חברת Electriq Global בתחום באה לידי ביטוי בכך, שהצליחה להתגבר על חסרונות אלו, להנגיש את טכנולוגיית השימוש במימן לכול ולהציע אותה כאלטרנטיבה אפקטיבית להנעת רכבים חשמליים.

 

הדלק של Electriq Global מורכב מתערובת של 60% מים ו-40% תערובת כימית ייחודית המתבססת בעיקרה על תרכובת מימן בירוהידריד. תרכובת זו אוגרת כמות גבוהה של מימן ומשחררת אותו, כאשר הוא בא במגע עם קטליזטור ייעודי (גם הוא בפיתוחה הבלעדי של החברה). כך מופקת אנרגיה חשמלית הנדרשת להנעת הרכב. מאחר והמימן מומס במים, אפשר לשחרר ולשנע אותו בצורה בטוחה בתנאיי טמפרטורה ולחץ האופייניים  לסביבה, מה שאומר שמדובר בשיטה בטיחותית. יתרה מזאת, אם נשווה את שיטת הפקת האנרגיה של Electriq Global עם פתרונות אקולוגיים מקבילים, ניווכח לגלות כי זוהי דרך חסכונית שמאפשרת להגיע למרחקים כפולים בעלות תדלוק נמוכה בלמעלה מפי 2 מהמחירים שהוצעו עד כה. במילים אחרות, הפתרון שמציגה לנו חברת Electriq Global הוא זול, נגיש, בטיחותי וירוק יותר מכל הפתרונות שהעולם הכיר עד היום.

 

סטארט אפ ישראלי חדשני
(Electriq Global)

 

חברת Electriq Global נוסדה בשנת 2014 על ידי ד"ר אלכס זילברמן – מומחה אלקטרוכימיה בעל ניסיון של למעלה מ-30 שנה. אלכס עלה לישראל מברה"מ בשנות ה-90 והמשיך לפתח בארץ את מומחיותו בתחום אגירת אנרגיה, בטריות, תאי דלק וטכנולוגיות מימן. אלכס תמיד האמין שגם דברים שנחשבים כבלתי אפשריים מבחינת רבים, יכולים להיות ברי יישום. כך נולדה החברה – מתוך חזון לייצר דלק נקי וזול, אשר ישנה את העולם ויוכיח לכול שאין דבר העומד בפני הרצון.

 

נכון להיום Electriq Global נהנית מתמיכת משקיעים איתנה, רבים מהם מגיעים מקרב תעשיית הדלק והגז. ביניהם משקיעים ממדינות אירופה, ארה"ב אוסטרליה, סין וכמובן, מישראל.

 

סטארט אפ ישראלי שחוסך כסף
(Electriq Global)

 

אז מתי כבר נוכל להתחיל ליהנות מהטכנולוגיה?

מה שבטוח, איש לא יתנגד לשדרג את רכבו לכזה שיחסוך לו מאות שקלים בחודש, יאפשר לעבור מרחק ארוך מהרגיל מבלי לתדלק בדרך וגם ייחשב כרכב אקולוגי, שאינו פולט גזי פליטה רעילים לסביבה. אז מתי זה יקרה ונוכל כצרכנים ליהנות מטכנולוגיה פורצת הדרך? כפי שנמסר על ידי Electriq Global, נכון להיום החברה מפתחת אב טיפוס של רכב הממונע על ידי הדלק החדשני, וכבר יכולה להציג דגם של אופניים חשמליים הממונעים באופן זה. זאת כאשר הניסויים הראשונים של הרכב על הכביש צפויים להתחיל כבר במהלך שנת 2019.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme