מסתבר שאפשר לחסוך בהוצאות הרכב מאות שקלים מדי שנה

איריס קליין5 דקות קריאה
מאות שקלים פחות - כך אפשר לחסוך בהוצאות הרכב
שתף:

בסולם דרגות הנכסים, רכב נחשב לנכס מהותי בקרב משפחה ממוצעת בארץ. רכב למשפחה ישראלית שווה בממוצע 60 אלף ₪, בהנחה שיש רכב אחד כמובן, אבל יש משפחות שמחזיקות שני רכבים ואף יותר ואז מדובר בנכסים שערכם הוא סביב ה-100 אלף ₪. עם זאת, מדובר בהערכה גסה כיוון שלא הכנסנו לחישוב את אחזקת הרכב, זה סיפור יקר בפני עצמו שעומד על כמה אלפי שקלים מדי חודש. לרוב האחזקה השוטפת וההוצאות לרכב כגון: דלק, ביטוח, טיפולים שוטפים ועוד, הינם הוצאות משמעותיות ביותר ויבואו בגרף ההוצאות אחרי שכר דירה או תשלום חודשי למשכנתא. אחזקה של רכב תכלול הוצאות שתוציאו באופן קבוע והוצאות שישתנו לפי הצריכה שלכם. בכתבה זו נספק לכם כמה טיפים יעילים שיסייעו לכם לחסוך בהוצאות הרכב שלכם.

 

איך אפשר לחסוך בהוצאות הרכב
הטיפים שתקבלו כאן יעזרו לכם לחסוך בהוצאות הרכב

 

ההוצאות הרכב הקבועות

ההוצאות הקבועות על הרכב שלנו כוללות את האגרה עבור טסט וכן את מגוון הביטוחים וההוצאות המשתנות לפי צריכה והיקף שימוש, בהן הוצאות דלק, שמן, ניקיון, טיפול שוטף וכו'.

 

 

דלק

הסכום שתשלמו בדרך כלל עבור טנק דלק יהיה בין 300 ל-400 ₪, אותו תוציאו בערך 3 פעמים בחודש. משמע מדובר על הוצאה חודשית של כ-1000 ₪ לפחות ומעל ל-12,000 ₪ מדי שנה. צריכת הדלק תרד או תעלה משמעותית בהתאם לפרמטרים השונים כמו נסיעה (בשטח העיר או נסיעה בינעירונית), הרגלי אופי הנהיגה, תחזוקה של הרכב, משקל שנושא הרכב וכמובן מחיר הדלק. ההוצאה הזו נחשבת להוצאה מאוד כבדה, הרבה יותר מכל הוצאה אחרת על הרכב, לכן לפני שאתם רוכשים רכב חדש כדאי לבדוק לעומק מה צריכת הדלק של הרכב בתחומי העיר (נסיעה הכוללת עצירות ותנועה איטית), או מחוץ לעיר (נסיעה יחסית ישירה וללא עצירות שבה צריכת הדלק נמוכה).

 

אז איך חוסכים בדלק?

כבו מנוע. כשאתם עומדים עם הרכב, מומלץ לא להשאיר מנוע דולק, בעצירה שנמשכת מעל לדקה, מנועים צורכים הרבה יותר דלק מאשר בהתנעה.

 

תכננו. הדרך החסכונית היא לנהוג במהירות קבועה ככל האפשר. כל עצירה או האצה יגבירו את צריכת הדלק. מומלץ לתכנן את הדרך ולבחור את המסלול הכי נוח שיש, במקום את הקצר ביותר.

 

בדקו אוויר בצמיגים. יש קשר גדול בין צריכת דלק למצב הצמיגים שלכם. לחץ אוויר לא טוב מגדיל משמעותית את צריכת הדלק. צמיגים שמנופחים בלחץ אוויר נמוך ממה שמורה עליהם היצרן, יתאפיינו בהתנגדות הרבה יותר גבוהה על הכביש וזה יגרום להם להתאמץ ולעלות את צריכת הדלק בעשרה אחוזים ועוד.  

 

שמרו על מכל מלא. אל תחכו שמכל הדלק יתרוקן ורק אז תמהרו לתדלק. מצב שבו המכל ריק גורם למנוע לשאוב את הלכלוך שנאגר בתחתית המנוע וזה עלול לסתום את המסנן של הדלק ולהזיק מאוד לרכב. תדלקו שהמחוג מגיע לרבע מיכל כל פעם. כמו כן, הקפידו על מיכל דלק סגור הרמטית שכן הדלק עשוי להתאדות אם המכל לא סגור כשורה.

 

אפליקציה שחוסכת בדלק ובהוצאות: Fuelio – אפליקציה שתעודד אתכם לחסוך בדלק. היא תחשב את הצריכה של הדלק, תציג לכם מוסכים קרובים אליכם וגם את המחירים של כל מוסך.

 

לחסוך על הוצאות הרכב - דלק
אל תחכו לנורה שתתריע על מיכל דלק ריק

 

טיפול תקופתי עוזר לחסוך בהוצאות הרכב

בפועל, לכל רכב קיימות הנחיות יצרן. אלו הנחיות ברורות שקבועות מתי יש לערוך טיפול תקופתי לרכב. נהגים רבים שומרים את ההנחיות הללו ומגלים אחריות בתחילת הדרך, אך בהמשך מתגלה נטייה לדחות אותן וכך גם לשכוח מהן. טיפול תקופתי על פי הוראות היצרן יחסוך לכם הרבה כסף על הוצאות הרכב שלכם. באופן כללי ובלי להתחייב למועד מוגדר כמובן, נהוג מדי שנה לטפל ברכב. מצד שני ישנם גם רכבים שעל פי הנחיית היצרן הטיפול המתבקש בהן יתבצע מדי שנתיים, או על פי הקילומטרז', לפחות עד שמגיעים ל-15 אלף קילומטר. אך שוב בל נתיימר, יש רכבים עבורם ההנחיות שונות לגמרי ולכן ההמלצה תמיד לעבור על ספר היצרן, אשר מנחה כל כמה זמן יש לטפל ברכב.

 

במידה ואין בעיות ספציפיות טיפול תקופתי לרכב יכול להגיע ל-700 ש"ח. יש מקרים בהם תיקונים יגיעו למספרים גבוהים הרבה יותר. ידוע כי טיפול במוסך מורשה נחשב ליקר, ההמלצה היא לטפל ברכב במוסך מורשה שהוא מטעם משרד התחבורה, ולא להתעקש דווקא על היבואן, אז המחיר יהיה משמעותית הרבה יתר זול. בנוסף, כל טיפול שתאלצו לעשות והוא נחשב לחריג, מומלץ לבדוק בכמה מוסכים במקביל ולקבל מספר הצעות מחיר.

 

אפליקציית Engie – אפליקציה נהדרת וחסכונית שתנהל את כל תחזוקת הרכב ותתריע על מועדי טסט, טיפולים או כל בעיה לא מאוד צפויה. האפליקציה גם תשלח אתכם למוסך הקרוב והזול ביותר. על מסך הטלפון שלכם תוכלו לראות נתונים בכל רגע נתון, לנהל מעקב אחר הטיפולים שהרכב זקוק, לבדוק את צריכת הדלק ועוד.

 

 

ביטוחים

גם כאן לא מדובר בהוצאה נמוכה, ויש לקחת בחשבון ברכישת רכב את כל ההוצאות שקשורות לביטוח, חובה ומקיף.

 

ביטוח חובה: כפי ששמו מרמז, מדובר בביטוח שחובה לעשותו. המטרה היא לבטח בכל מקרה חלילה של תאונה או נזקי גוף, את הנהג, את הנוסעים ששהו ברכב או את הנפגעים מחוץ לרכב. הביטוח הזה מכסה כל הוצאה רפואית או פיצוי על אבדן שכר וכושר השתכרות וכל מיני פיצויים שמגיעים על כאבים או סבל שנגרמו בעקבות התאונה. מחיר ביטוח החובה מורכב ממספר פרמטרים, ממספר הנהגים שנוהגים ברכב ועד היסטוריית הנהיגה של כל אחד מהם (תביעות או תאונות בעברו, גיל הנהג וכיו"ב). העלות יכולה להסתכם בממוצע בין 1,000 ל2,000 ₪ ויותר.

 

ביטוח מקיף: ביטוח מקיף הכולל ביטוח צד ג' מבטח למעשה את רכוש הנהג במידה ונקבע כי הוא האשם, ומעניק כיסוי ביטוחי על הנזקים. יש נהגרים שנוטים לחשוב שאין צורך ממשי בביטוח מקיף, בעיקר בגלל ערך הרכב, אבל כדאי לשאול מה יקרה אם חלילה תפגעו ברכב אחר – חדש, נוצץ ויקר הרבה יותר. 

 

לחסוך בהוצאות הרכב גם בביטוח
אל תוותרו על הביטוחים – הם יחסכו לכם כסף בהמשך

 

אז איך חוסכים בכל זאת בביטוח?

ביטוח חייבים לעשות, אבל יש דרכים שניתן לחסוך גם בזה, והנה אחת מהן: בחברות ליסינג פרטי תפעולי, החברה תקבל הרבה הצעות מחיר לביטוח ואלו הצעות מחיר שהיא מקבלת עבור צי שלם של מוניות, הצעות מחיר אלו הן שונות ופחותות משמעותית מאשר ביטוח לאדם הפרטי, מה שאומר שהחיסכון שלכם יהיה גדול בביטוח החובה וגם המקיף, עלות הביטוח תגולם בתשלום החודשי השוטף שאתם אלה שתקבעו אותו.

 

טסט – הוצאות עבור טסט, שזה תשלום לאגרת רכב, יחושב על פי השנים שהרכב על הכביש כשתשלום זה יכול להגיע ל1500 ₪ בממוצע. יחד עם זאת, יש לשלם על הטסט עצמו 100 ₪ ויש רכבים שיידרש יותר. ועוד לא חישבנו את כל הליקויים שהבוחנים עלולים לאבחן בבדיקה. כדי לחסוך מכם שהרכב ייכשל בטסט ותאלצו לשלם שוב על הטסט, מומלץ בטרם זאת לערוך טיפול שנתי שכולל אורות, איתותים, בלמים ועוד, אלו אלמנטים שכל מי שעורך לכם את הטסט שם לב אליהם דבר ראשון.

 

להלן אפליקציה שתסייע לכם גם כאן: "דריבו" אפליקציה שמנטרת עבורכם את כל הנתונים בשימוש שלכם ברכב על מנת שתחסכו בדלק ובהוצאות. היא תשלח לכם התראות למועד טסט לרכב שמתקרב או התראה לטיפול שנתי שחייבים לעשות.

 

בלמים. כאן מדובר בהוצאה יחסית כבדה אך לא מדובר בהוצאה שתצטרכו להוציא מדי שנה. זה יהיה תלוי במצב של הבלמים, רכב שנוטה יותר לשימוש בעיר, מצב הבלמים שלו שוחק הרבה יותר בשל העצירות והפקקים ואז יידרש להחליף אותם בתדירות גבוהה יותר. בהחלפת בלמים יוחלפו גם הרפידות ומדובר בעלות שהיא מעל 2,000 ₪.

 

מוסכניקים רבים יעודדו אתכם בזמן טיפול הרכב, להחליף בלמים על הדרך, בטענה שזמן חייהם קצר ומומלץ כבר עכשיו לעשות זאת. אם השתכנעתם והבנתם שכך נכון אז מומלץ שתעשו, אך בשל ההוצאה הכבדה ואתם כבר לקראת הוצאה נוספת, בדקו בעוד כמה קילומטרים מדובר עד שתאלצו להחליף בלמים ורשמו זאת לפניכם. כך תחסכו לפחות כמה חודשים הוצאה כבדה.

 

במקביל לכל החלפת בלמים יש את העניין של החלפת רפידות, מדובר בהחלפה שלא תמיד יש בה צורך, למרות הנטייה של המוסכניק להחליף את הרפידות בזמן החלפת הבלמים. אם אכן אין צורך ונמצא שהרפידות במצב שמיש, ותרו על זה ותחסכו עוד כסף.

 

רצועת הטיימינג. זאת רצועה שיש להחליף מדי 4 שנים בממוצע או אם עוברים את ה-80 אלף קילומטר, שוב זאת הערכה גסה, העלות של רצועה כזו היא בין אלף ₪ לארבעה אלף.

 

לחסוך בהוצאות הרכב והצמיגים
החליפו לפחות 2 צמיגים בכל פעם

 

צמיגים. בהחלפת צמיג לא משחקים וברגע שמבינים שיש בעיה בצמיג מחובתכם לפנות מיד למוסך ולהחליף את הצמיג הרעוע. יש מצבים בהם הצמיגים זקוקים לאוויר בלבד, אך במקרים רבים הם פשוט שחוקים, יבשים, קרועים ויכולים לגרום לסכנת חיים בזמן נסיעה. נהוג ואף מומלץ להחליף על הדרך את כל ארבעת הצמיגים או לפחות שניים מהם כדי שיהיו מותאמים במנח שלהם על הכביש. כמובן מומלץ לבצע השוואת מחיר לפני שמקבלים החלטה. לא ניתן להעריך כל כמה זמן יש להחליף צמיגים, אך כן ניתן לזהות בעין ישר מתי כדאי להחליף ובטח לאחר שנתיים שהרכב על הכביש. מחירם יהיה מותנה ברוחב, עובי ובדגמים. טווח המחירים הוא גדול וכדאי להתפשר בהתאם לתקציב ולא לחסוך על בטיחות.

 

מצבר. אורך חיי המצבר מגיע לרוב לשלוש שנים, אך יש רכבים שמדי שנתיים צריכים להחליף את המצבר. העלות שלו תנוע בטווח גדול של בין 500 ₪ ל-10,000 ₪. ניתן להשיג מצבר לרכב במחיר זול מחברה שמתמחה אך ורק במצברים, חברה שיכולה להשיג עבורכם מצבר חדש במחיר זול היות והם חוסכים את פערי תיווך שקיימים בענף.

 

הוצאות נוספות

מלבד כל מה שצוין לעיל, יש כמובן הוצאות נוספות שיש לקחת בחשבון. למשל, אתם עשויים לגלות לאורך הדרך שיש צורך לבצע טיפולים הקשורים לפנסים, לתאורה, ללוחית הזיהוי, למגבים או למזגן. אמנם קשה להעריך את ההוצאות הללו מראש, אבל הן עשויות לחצות לא פעם את רף 1,000 השקלים. על מנת לחסוך באלה במהלך השנה, ולא להגיע למצב שאתם מוציאים את כל ההוצאות בבת אחת, רצוי להחליף כל פריט כשהוא נשחק או נפגם, או ברגע שהאפליקציה הנכונה שלכם תתריע על כך.

 

נסכם שכל הנתונים שפרשנו לפניכם מצביעים על הוצאות עד 30 אלף ש"ח לשנה בממוצע ודגש על ממוצע! אך באמצעות האפליקציות והטיפים הנ"ל תוכלו לחסוך במאות שקלים בשנה בהוצאות הרכב שלכם.  

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme