חוסכים בהוצאות הרכב – היתרונות של ליסינג שיתופי

עומר גלעדי5 דקות קריאה
ליסינג שיתופי במקום הוצאות רכב
שתף:

ההוצאה על רכב היא מההוצאות המשמעותיות בתקציב שלנו, והרכיב היקר ביותר בהוצאה זו הוא רכיב הפחת, או העלות האלטרנטיבית, כאשר מדובר ברכבים בני פחות מחמש שנים. מי שרוצה ליהנות מהפינוק והקדמה שברכבים חדשים בוחר לא פעם בליסינג במקום רכישה של רכב, ובכך נמנע מהפסדי הפחת בתמורה בשיעור של כ-2,200 ש"ח בחודש בממוצע. אם כן, עוד לפני שדיברנו על דלק, ביטוחים ועלויות תיקון ותחזוקה – אנחנו מוציאים אלפי שקלים בחודש רק עבור הזכות להחזיק בחניית הבית רכב נוח שיעמוד לשירותינו. מה אם היינו מספרים לכם, שגם בתחום הזה ישנה פלטפורמה קהילתית שתאפשר קיצוץ משמעותי בעלויות הרכב – וגם חיים אקולוגיים יותר?  ליסינג שיתופי הוא מיזם חדש שכבר החל לפעול בארץ, והוא מציע ללקוחותיו את האפשרות לשתף את רכבם, בתמורה לתשלום לפי שעות השימוש. איך זה יעבוד, מי יכול ליהנות מהשירות ואיך מצטרפים וחוסכים אלפי שקלים בחודש? התשובות לפניכם.

 

ליסינג שיתופי מוזיל עלויות
שירות חדש בישראל, מאפשר ליסינג שיתופי לרכבים, המוזיל משמעותית את עלות הרכב ללקוחות החברה. החל מהיום, ניתן לחלוק ברכב, ולהפחית בעומס שיוצרות עלויות האחזקה של הרכב על התקציב הביתי

 

MyCarToGo – חברת ליסינג שחושבת אחרת

חברת CarToGo היא חברת ליסינג בעלת רעיון חדשני, כאשר בבעלות החברה מאות רכבים ומקומות חניה (כן, גם בתל אביב), ולקוחותיה, המשלמים דמי מנוי חודשיים, הם בעלי כרטיס חבר המאפשר פתיחת הרכב ונעילתו לאחר הזמנה. הזמנת רכב למנויים מתאפשרת לפי שעה או לפי יום, בעלות ממוצעת של כ – 20 ש"ח לשעה או 170 ש"ח ליום. מגוון הרכבים הוא עצום, ויתרון גדול של המשתמשים בשירות הוא שהרכב מגיע עם חניה פרטית – אוספים ומחזירים אותו לחניות השירות, ללא צורך לחפש אחת, גם לא בשעות העומס בעיר הגדולה. דרך אגב, השירות מתאפשר כיום בירושלים, ובערי גוש דן – תל אביב, רמת גן, הרצליה, גבעתיים, וראשון לציון. בדרום, פועל כיום השירות באשדוד בלבד, ובצפון, פועל השירות בחיפה ובקריית חיים. בקרוב יושק השירות בנתניה ובקריות.

 

 

הצעה שקשה לסרב לה – חיסכון של עד 85% בעלויות הרכב

לאחרונה, השיקה חברת CarToGo אפליקציה חכמה, המאפשרת לבעלי רכבים בליסינג לטווח ארוך מטעם החברה "לסבלט" את הרכבים שלהם באותו מודל שעתי שהיה כבר קיים בחברה, ללקוחות החברה בלבד, בתמורה לתשלום ורק בשעות בהן הרכב פנוי. השירות יושק בערי המרכז ובירושלים, ובעלי רכבים שיהיו מעוניינים להצטרף לשירות, יתבקשו להוכיח כי מסגרת הליסינג שלהם פעילה לכל הפחות לעוד שנתיים, וכי ישנה חניה פרטת עבור הרכב שתאפשר לשוכריו להשיבו למקום שממנו אספו את הרכב.

 

האפשרות לשכירות-משנה של הרכב החכור מבית CarToGo תוזיל משמעותית את ההוצאות על הרכב לשוכר – המטרה היא לכסות לחלוטין את עלויות הליסינג החודשיות באמצעות מודל השכרת המשנה. עבור השוכרים השעתיים של רכבים – מדובר באפשרות להגדיל משמעותית את היצע הרכבים, סוגי הרכבים, מקומות האיסוף ושעות הפניות של הרכבים – כאשר החברה עצמה בעצם אינה נדרשת לתחזוקה של רכבים נוספים מבית (Inhouse).

 

ליסינג שיתופי ועלויות הדלק
ליסינג שיתופי בעיקר מצמצם את הוצאות האחזקה של הרכב וחוסך לנו את עלויות הדלק והחניה

 

ליסינג שיתופי – שלב המספרים

על פי הנתונים שנמסרו על ידי החברה, העלות הממוצעת לליסינג של רכב מדגם בסיסי לחודש היא כ – 1,400 ש"ח. העלות לליסינג של רכבי יוקרה מגיעה עד 2,400 ש"ח בממוצע לחודש. כל בעל רכב שיסכים להשתתף במודל הרכבים השיתופי, יוכל לעדכן באפליקציה את זמינות רכב כאשר הוא אינו נמצא בשימוש. במידה והרכב הושכר במודל השעתי, יגיע לקוח החברה, יפתח את נעילת הרכב מרחוק באמצעות כרטיס המנוי שלו, וישתמש ברכב במסגרת ההסכם. תדלוק הרכב על המשתמש, ותנאי השימוש ברכב (בדרך כלל מדובר בעיקר על הכנסת חיות מחמד אל הרכב) הן אישיות ותלויות בחוכר הרכב (כלומר, יש רכבים להכרת לפי שעה בהם מותר להסיע חיות מחמד). סך ההכנסות מהשכרת משנה של הרכב צפויות להגיע לסדר גודל של – 70% – 80% מעלות הליסינג החודשי, בהנחה כי הרכב מוצע להשכרה שעתית באופן יומי או בתדירות גבוהה מספיק.

 

 

המהפכה הירודה בתחום הרכבים

מערכת CarToGo המאפשרת השכרה שעתית של רכבים בליסינג היא הראשונה מסוגה בעולם – והיא לא רק מביאה לחיסכון משמעותי בסעיף הוצאות הרכב גם עבור חוכרי הרכב וגם עבור המשכירים לטווח קצר – אלא היא גם אקולוגית ויעילה יותר. המערכת מתאימה למתכננים מראש, או לאלה הנדרשים לרכב באופן ספונטני, בפריסה רחבה בגוש דן ובקצב התרחבות מעורר השתאות. הזמנת רכבים מתבצעת באמצעות אפליקציית CarToGo – למנויים בלבד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme