10 פיתוחים טכנולוגיים כחול-לבן אשר שינו את חיינו בשנת 2018

יובל פוגל5 דקות קריאה
10 פיתוחים טכנולוגיים מסקרנים
שתף:

אין זה מקרי שמכנים אותנו בעולם בשם "אומת ההיי טק". בכל הקשור לטכנולוגיה, מדינתנו הקטנה מספקת מוחות גדולים ויצירתיים. בכתבה זו נציג לכם 10 חברות האחראיות על פיתוחים טכנולוגיים פורצי-דרך. מיהן החברות? מהם תחומי פעילותן? לאיזה צורך מספקות הן מענה? מיהי פורצת הדרך בתחום שידורי הספורט? וכמה כסף גייסה כל אחת מהחברות?

 

סטארט אפ האגרוטק FieldIn (פילדאין) – ייעול תהליכי גידול חקלאיים ומניעת נזקים בריאותיים

האגרוטק הוא תחום מחקר ופיתוח יישומי המשלב בין חקלאות לבין טכנולוגיות מתקדמות, ורבים מכנים אותו בשם "ההיי טק של החקלאות". עובדה ידועה היא כי בתחום החקלאות נחשבים נציגינו הישראלים לחלוצים ומומחים עולמיים. חברת האגרוטק פיילדאין היא דוגמא מצוינת לכך: החברה פיתחה מערכת אינטליגנציה ממוחשבת המשמשת לניהול חוות חקלאיות ושליטה במערכת ההדברה. המערכת מנטרת את הסיכונים הכרוכים בשימוש בחומרי ההדברה (ביניהם בריאותיים), ומספקת לחקלאים תמונה שלמה ובזמן אמת של חלקת האדמה. בסופו של תהליך מובילה טכנולוגיה זו לייעול תהליכי הגידול באמצעות צמצום תשומות, הגדלת תפוקות ליחידת שטח, וצמצום הפוטנציאל לנזקים בריאותיים. החברה הוקמה בשנת 2013, היא עובדת עם כ-50% משטחי גידול הפירות בישראל, ומתרחבת במהירות לארה"ב, אירופה ואפריקה. בסבב ההשקעות הראשון שלה גייסה החברה כ-2 מיליון דולרים ובסבב ההשקעות השני גייסה כ-4 מיליון דולרים.

 

DocAuthority – למלחמה בטרור הסייבר

מתקפות סייבר על נתוניה של חברה עשויות להשפיע על גורמים רבים כדוגמת בעליה, מנהליה, עובדיה ומשקיעיה. כיוון שכך הם פני הדברים, רואות כיום החברות חשיבות רבה בכל הקשור להגנה מפני מתקפות אלו. אז אם עדיין לא שמעתם על הפתרון הבא – הכירו את חברת DocAuthority אשר פיתחה מזהה קבצים אוטומטי ומדויק. באמצעות בינה מלאכותית באוטומציה מלאה, ניתן לזהות את כל הקבצים בעלי הפוטנציאל להכיל מידע רגיש, ולהגן עליהם מפני האקרים שמטרתם גניבת מידע למטרות זדוניות. הפתרון מיועד לארגונים במגוון תחומים כמו רפואה, קמעונאות ופיננסים. החברה נוסדה בשנת 2013, ובסבב הגיוס הראשון שלה גייסה כ-10 מיליון דולר.

 

 

ומה במקרה שהאיום על המידע מגיע מבפנים? הכירו את חברת אבטחת המידע Preempt

פרימפט מציעה פתרון אבטחה כולל ובזמן אמת לרשתות פנים ארגונית המתבסס על זהות, התנהגות ופרופיל סיכון. זוהי טכנולוגיה חדשנית מגובה בפטנטים: באמצעות למידת מכונה את פרוטוקולי ההזדהות ברשתות הפנים ארגוניות – יכול הארגון לסכל בזמן אמת תקיפה מבפנים. כיום משתמשים בפתרון אבטחה זה ארגונים גדולים בתחומי הפיננסים, המסחר, הבריאות ועוד. החברה הוקמה בשנת 2014 וגייסה בסבב הגיוס הראשון שלה כ-8 מיליון דולרים, ובסבב הגיוס השני שלה גייסה כ-17.5 מיליון דולר.

 

 

אוהבים שידורי ספורט? הכירו את המצלמה הפנורמית של Pixellot

חברת פיקסלוט מפ"ת פיתחה מערכת צילום פנורמית במטרה לאפשר עריכה, הפקה ושידור אירועי ספורט ללא צורך בהתערבות הגורם האנושי. זאת ועוד, החברה מספקת תוכנת מעקב, עריכת תוכן בענן, התמקדות באזור מסוים על המגרש והתמקדות בשחקן ספציפי, וכיום משתמשים בה מועדונים מובילים באנגליה, ספרד וגרמניה. קהל היעד אליו פונה החברה הוא אנשים המתעניינים בענפי ספורט בלתי פופולריים ובליגות נמוכות – משבצת אשר אינה מכוסה ע"י ערוצי הספורט הטלוויזיוניים עקב עלויות הצילום והשידור הגבוהות. כיום מפיקה החברה מעל ל-20 אלף שעות שידור שבועיות, היא הוקמה בשנת 2013, ומאז ועד היום גייסה מעל ל-40 מיליון דולרים.

 

 

בעלי עסקים בענף הקמעונאות? הכירו את ciValue – פרסונליזציה בפרסום

בעקבות צמיחתה של ענקית המסחר אמזון, עבור רבים בענף הקמעונאות עולה הצורך ביכולות פרסונליזציה (התאמה אישית) מתקדמות. לצורך זה בדיוק מספקת חברת ciValue מענה: החברה פיתחה פלטפורמה בענן המאפשרת לקמעונאים למקד את מאמצי הפרסום שלהם ולהציע הטבות מותאמות לקוח. כיצד זה מתבצע? באמצעות כלים לניתוח מהיר של צרכי הלקוח והעדפותיו – כמו ניתוח סלי קניות היסטוריים – ניתן לבצע התאמה אישית של קמפיין הפרסום. החברה הוקמה בשנת 2014, ולפני כחודשיים הודיעה על גיוס של כ-6 מיליון דולרים בסבב הגיוס הראשון שלה.

  

חברת הפינטק פגאיה (Pagaya) – ניתוח מיליוני הלוואות בפחות משנייה

עולם האינטרנט כיום שופע הזדמנויות השקעה, אך מרוב נתונים – קשה הבחירה. האמנם? הכירו את חברת הסטארט אפ פגאיה, הפועלת בתחום הפינטק (שירותים פיננסיים באמצעים טכנולוגיים). החברה מתמחה בניהול סיכוני אשראי וחיתום בעולם ההלוואות החברתיות המקוונות (P2P), ומספקת פתרון למשקיעים המעוניינים לתפוס את הדג השמן ביותר באוקיינוס ההשקעות. באמצעות למידת מכונה של מיליוני הלוואות היסטוריות בתוספת מידע ממקורות שונים, מתבצעת אנליזה, ובסופה מוצגת למשתמש שורת ההלוואות בעלות כדאיות ההשקעה הגדולה ביותר. החברה הוקמה בשנת 2016, ומאז הספיקה לגייס – כולל גיוסי חוב – מעל ל-90 מיליון דולרים.

 

מאנטיס ויז'ן (Mantis Vision) – חיישן תלת מימד מבוסס טכנולוגיית אור מובנה

חברת מאנטיס ויז'ן פיתחה חיישן המאפשר צילום תלת-מימד בחשיכה באמצעות הקרנת אור אינפרא אדום, פיענוח אלגוריתמי של תבניות – ותרגומם לנקודות עומק. הטכנולוגיה מתאימה לשימוש במגוון יישומים החל מסמארטפונים ועד לסורקי תלת-מימד תעשייתיים. לפני כחצי שנה החליטה הענקית הסינית שיאומי (Xiaomi) להטמיע את מצלמת התלת-מימד של מאנטיס בסמארטפון הדגל שלה, Mi8, במטרה שיהיה הוא האנדרואיד הראשון המאפשר יישומי תלת-מימד. זאת ועוד, לאחרונה רכשה מאנטיס ויז'ן את סטארט אפ הבינה המלאכותית BrainVu מהטכניון, המתמחה בזיהוי סמנים ביולוגיים באמצעות "ראיית מכונה", ומסוגל לזהות רגשותיהם של אנשים בזמן אמת על-סמך ניתוח תנועת העין. מטרתה של מאנטיס היא עיצוב דמויות תלת-מימד לעולמות המציאות המדומה. דומה כי הזרוע המקצועית עודנה נטויה, ומהבחינה העסקית שואפת החברה להעמיק אחיזתה בשוק האסייתי בכלל ובסין בפרט. החברה הוקמה בשנת 2005 וגייסה עד כה סכום של כ-83 מיליון דולרים.

1

 

הכירו את Taranis אשר נכנסה לרשימת 25 חברות האגרוטק המבטיחות בעולם לשנת 2018

חקלאים רבים מפסידים כיום חלק גדול מהיבול עקב מחלות, מזיקים ועשבים מסוימים. במטרה לספק מענה לצורך זה, יצרה חברת טראניס מודלים שמטרתם חיזוי גורמים אלו באמצעות צילום אווירי המתבצע במהירות, תוך כדי תנועה, וברזולוציה גבוהה במיוחד (עד כדי ראיית החרק על העלה). לאחר הצילום, המתבצע ע"י מטוסים ורחפנים, מסייעים אלגוריתמי למידה ממוחשבת בביצוע ניתוח מדויק של המצב. חקלאים המשתמשים בפיתוח זה יכולים לזהות מזיקים על פני שטח של כ-20 מיליון אקר ולהגדיל את פוטנציאל היבול שלהם בכ-7.5%. החברה הוקמה בשנת 2015, ולפני כחודש, במהלך סבב הגיוס השני שלה, גייסה סכום של כ-20 מיליון דולרים.

 

 

הנציגה מהדרום: חברת SuperUp האשדודית המציגה פלטפורמה לשיווק דיגיטלי

אט אט הופכים דור ה-Y ודור ה-Z לכוח קניה עיקרי – עובדה היוצרת פוטנציאל אדיר לפעילות קמעונאית באמצעות הסמארטפון. יחד עם זאת, רוב מערכות הרכישה הזמינות כיום במובייל מסורבלות וגורמות לחוסר ניצול פוטנציאל כוח הקניה. חברת סופראפ, אשר החלה דרכה בחממת יזמות טכנולוגית באשדוד, מציעה פלטפורמת שיווק דיגיטלי המאפשרת לקמעונאים לייצר פעילות צרכנית ממוקדת, או במילים אחרות – להתגבר על השלכותיה של בעיית הסרבול. החברה פיתחה מערכת האוספת נתונים ברזולוציה גבוהה, מנתחת אותם, ולבסוף מציעה לצרכן מוצרים בהתאמה אישית. זאת ועוד, תיתכן אפשרות שימוש בכרטיסי מועדון ומימוש נקודות וקופונים. לפני כחודש גייסה החברה כ-15 מיליון דולרים מקרן השקעות ניו יורקית.

 

הכירו את סיפור ההצלחה של FDNA בתחום הרפואה המדויקת

שגיאות ושינויים גנטיים עלולים לגרום למחלות שלעיתים רבות עולה קושי בזיהוין. בדיוק לשם כך מציעה חברת FDNA אמצעים חדשניים, המשמשים לביצוע פרשנות מדויקת של המידע הגנטי: המטופל מצולם ע"י הגנטיקאי, ולאחר מכן, באמצעות בינה מלאכותית לניתוח סימפטומים על סמך תווי פנים – מתקבלת רשימת אבחונים בתוספת מידת הסבירות להתרחשותם. החברה הוקמה בשנת 2011 וגייסה סכום כסף משמעותי בסבב הגיוס השני שלה. יהיה מאוד מעניין לראות מי יהיו החברות אשר יצליחו להיכנס לרשימה המכובדת הזו בשנה הבאה, ומסקרן לא פחות מכך יהיה לראות מה עוד יספקו לנו החברות שהוצגו בכתבה זו. גאווה אמיתית כחול-לבן.

 

תמונה ראשית מתוך עמוד הפייסבוק של Mantis Vision

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme