אם אתם ממילא מול הטלוויזיה: המלצות לסרטים וסדרות שישפרו את ההתנהלות הכלכלית שלכם

אביה פרי5 דקות קריאה
המלצות לסרטים ולסדרות בנושאים פיננסיים
שתף:

אין מי שלא מכיר את זה, הראש 'עסוק' מכדי לעבוד וצריך לנקות אותו. כבר לא מתלהבים מתוכניות בישול? לא מבדילים יותר בין הקונספטים של תחרויות השירה בפריים טיים? לא נורא. הכנו עבורכם רשימה מיוחדת לימי החורף הקרירים, כך תנוחו עם פחות רגשות אשם; צרכנים סקרנים? הנה סדרות וסרטים שירחיבו לכם את התודעה הכלכלית. אנחנו כבר מתחת לשמיכה, ואתם?

 

 

בלי משכנתא! How to Live Mortgage Free בנטפליקס

מומחית הנדל"ן ומנחת הטלוויזיה שרה ביני נפגשת עם בעלי בתים פיקחים שמשתפים אותה בסיפורים ססגוניים על החיים ללא משכנתא. אמנם מדובר על סדרה בריטית, שככזו מציעה גם פתרונות שפחות רלוונטיים לישראל כגון מעבר למגורים בסירה, אך העקרונות דומים והפרקים שווים צפיה ופותחים את הראש למי שמעוניין בדרך חיים קצת אחרת – עם פחות. פחות שטח, פחות במרכז, פחות חובות.

 

העלות האמיתית (נטפליקס)

סרט תיעודי זה עוסק בקשר שבין הלחץ הצרכני לרכוש פריטי אופנה יוקרתיים במחיר זול לבין פרנסתם הדלה של העובדים בבתי המלאכה שבהם מתבצע הייצור.

 

המלצות לסרטים עם ניחוח כלכלי
העלות האמיתית (נטפליקס, צילום מסך)

 

שיפצת? הרווחת! (נטפליקס)

המעצבת ג'נביב גורדר וגורו הנדל"ן פיטר לורימר מלמדים בעלי דירות נופש איך להפוך את הנכס הסתמי שלהם לבית מרהיב שיוכלו להשכיר במחיר גבוה. השניים מטיילים בין אנשים פרטיים אשר מעמידים להשכרה דירות בפלטפורמות קצרות טווח כמו AIRBNB; חלק מהאנשים מחזיקים בדירה נוספת על שלהם וחלקם גרים בבית ומשכירים חלל ממנו או את כולו בתאריכים שאינם נמצאים בו. הצוות הופך את החללים לפופולאריים להשכרה על ידי ריהוט מחדש, עיצוב מחדש, צילום 'חוויות' בדירה. מומלץ למי ששוקל להגדיל הכנסה על ידי AIRBNB ודומיו.

 

 

מינימליזם (נטפליקס)

בסרט תיעודי זה מתראיינים אנשים שיוצאים בדבקות נגד האידיאל האמריקני הקובע שחפצים מביאים אושר. הסרט מדבר בשבחה של הגישה "פחות זה יותר" ומלווה את ג'ושוע פילדס מילברן וריאן ניקודמוס שהיו אמריקאים 'רגילים' שפיצו את עצמם על העומס בשעות העבודה הרבות על ידי קניות של חפצים מרובים שהיו אמורים לשפר את מצב רוחם. עד שחלה בחייהם תפנית שהביאה אותם לצרוך פחות, להחזיק בבעלותם של חפצים בודדים (את רוב רכושם ניתן להכניס למזוודה אחת) כך שאינם תלויים בשום דבר חיצוני והם משוחררים יותר בנפשם מבלי שירגישו קשורים ותלויים באושרם בחפצים. מומלץ לצפות גם אם אינכם מינימליסטים כדי לפתוח את הראש, מגרה את המחשבה בנוגע לאידיאלים חברתיים 'מובנים מאליהם' שאולי לא כל כך מובנים.

 

 

סופרוומן

סרט לצרכנים סקרנים, מומלץ גם כסרט חינוכי לבני נוער. קופאיות בסופר הן לא נשים שקופות. הן בולטות מאוד. בעיני רבים בישראל – הן מכרות ותיקות. בעיני רבים אחרים, הן המחסום וכר החבטות שעומד בינם לבין פעולת הצריכה הנפוצה ביותר: קניית מזון ומוצרי ניקיון וטיפוח בסופרמרקט. מה לכם ולקופאיות, אתם חושבים? חכו עד שתראו כמה דקות מהסרטון ותשאבו.

 

יוצרי סופרוומן רונן זרצקי ויעל קיפר צילמו במשך 3 שנים את שגרת יומן של חברות למשמרת בסניף מגה בעיר ברמת אביב; שהיה במשך 10 שנים סניף הסופרמרקט הקבוע של היוצרים. הסרט מביא לידי ביטוי את הצד ההפוך של מחאות הצרכנים; מה שאנשים רוצים זה מחיר נמוך, אבל כצרכן, כשאתה קונה קוטג' זול יש סיכוי טוב שזה בא על חשבון העובדים, לא על חשבון הבעלים. זה לא מפחית את חשיבות המחאות אך מומלץ כזריקת 'פרופורציה' של מי שמתמודד עם החיים מיום ליום.

 

התמוטטות

סרטו של ג'יי-סי צ'נדור, העוסק במשבר הכלכלי בארצות הברית, מצליח לעורר אצל הצופים מודעות לכך שחייהם נשלטים בידי כוחות עלומים. הבנקים העלימו מכם מידע? בבתי ההשקעות לקחו סיכונים מיותרים ושיחקו לכם בחסכונות? מנהלי קרנות הפנסיה שלכם מכרו אתכם לטייקונים וההרפתקאות שלהם? בבורסה הריצו מניות? שיקרו לכם, הונו אתכם, וברחו עם הכסף? אתם בוודאי מרגישים נורא. זהו חוסר צדק משווע, ממש זוועה. אבל רגע, מה הייתם עושים אם הייתם במקומם? האם הייתם פועלים אחרת? זוהי השאלה שצפה ועולה במהלך הסרט "התמוטטות" שעוסק ביום שלפני המשבר הכלכלי הגדול של שנת 2008.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme