האם אתם יודעים כמה כסף אתם באמת שווים?

אביה פרי5 דקות קריאה
האם אתם יודעים לומר כמה אתם שווים?
שתף:

רבים מתבלבלים בין "כמה אני שווה" לבין כמה אני מרוויח, או כמה אני עשוי להרוויח, שהיא שאלה כמעט לא רלוונטית כשמדברים במספרים גדולים. אנשים עשירים אינם מתעשרים מהמשכורת שלהם. וודאי שלא רק ממקור הכנסה אחד. אז איך מחשבים כמה אני שווה כלכלית כאדם ולא כמה אני שווה לחברה שמעסיקה אותי או לחברה שרוצה לגייס אותי, ולמה זה משנה כמה אתם שווים?

 

 

למה חשוב לדעת כמה אתם שווים?

לא מספיק לבצע מעקב אחרי ההוצאות וההכנסות שלכם, על אף שזו התקדמות והעלאת מודעות חשובה באשר להתנהלות הפיננסית שלכם. דבר בסיסי יותר אך נפוץ פחות הוא לדעת להעריך את שוויכם. דייב רמזי, מחבר Total money makeover כתב בשעתו ש“אם לא תאמרו לכסף שלכם מה לעשות – הוא פשוט ילך.” מי שלא יודע מה הכסף שלו "עושה" או חשוב מזה כמה יש לו והיכן הוא נמצא, יתקשה להגדיל את הונו ובמקרים מסוימים אף לשמרו.

 

מחשבון לחישוב השווי שלכם
תוכלו לחשב את השווי שלכם באתר הזה

 

מה זה בכלל השווי שלי?

אין דרך “נכונה” בהכרח לחשב את השווי הכלכלי שלכם: אופן החישוב משתנה בהתאם למטרה. למשל, כשמס הכנסה דורש מכם לדווח הצהרת הון, עליכם לכלול במסגרת נכסיכם את כל מה ששייך לכם — גם את ערך השוק של הרכב הפרטי ועוד. זאת על אף שרכב אינו נכס מניב אלא להפך, מדובר בנטל כלכלי (ואין בכך אמירה על חשיבותו או הכרחו) משום שערכו יכול רק לרדת ולא לעלות וכן הוא דורש תחזוקה והוצאת כספים שוטפת. למען האמת, זה גם לא כל כך משנה. החישוב עשוי להיות מוטה בפרט אחד לכאן או לכאן בכל גישת חישוב השונה בין מטרות שונות, אך השווי הנקי, בפשטות, מייצר תמונה של סך כל הנכסים פחות סך כל ההתחייבויות והחובות.

 

 

מאילו פרמטרים בנוי החישוב

חישוב השווי מורכב משווי כל הנכסים הפיננסים שלך פחות ההתחייבויות. נכסים פיננסים למשל הינם דירת מגורים, דירות להשקעה, נדל"ן מסחרי, השקעה במניות, תעודות סל, קרנות נאמנות, קרן השתלמות, קופת גמל, קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, יתרה בבנק, מט"ח, הלוואות למשפחה/חברים שקיימות, פיקדונות וחסכונות. סכמו את הסכום הזה, תהנו ממנו רגע, ועכשיו תחסירו ממנו את כל ההתחייבויות שלכם, שכוללות משכנתא, הלוואות, מינוס, התחייבויות בכרטיס אשראי. התוצאה הזו מספקת לכם תמונת מצב על מצב ההון שלכם.

 

דרך פשוטה לבצע את החישוב תמצאו גם במחשבון האינטרנטי של איגוד הבנקים בישראל. אם אתם מתקשים לשלוף כמה שווה הנכס שלכם באמת או אם אתם רוצים להמנע מהסתמכות על תחושות בטן אופטימיות שיתנו לכם מצג שווא תוכלו להשתמש בשירות החינמי של אתר מדלן שישלח אליכם עסקאות אמיתיות אחרונות שבוצעו באיזורכם ואת כל מה שמתרחש מסביב לנכס שלכם. השארו מעודכנים.

 

כמה אתם שווים באמת
חשבו את הנכסים הפיננסיים ונכו מהסכום את ההתחייבויות שלכם

 

רוצים לדעת איפה אתם ביחס לשאר משקי הבית בישראל?

לא בטוח שיש סיבה טובה לעשות את זה, הרי שכל משק בית צריך לקבוע את רמת שביעות רצונו בהשוואה לעצמו. אבל אתם מכירים את החתול, ואת הסקרנות וכל זה. אז הנה כלי שמטרתו לאפשר לכם לגלות מה מצבכם הכלכלי בהשוואה לשאר משקי הבית בישראל: כלי זה בודק את עושרו של משק הבית וממקם אותו ביחס לחלוקת העושר בישראל.

 

המחשבון, המבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וכן על מאגרי מידע נוספים, מאפשר לחזות בהתפלגות העושר בין משקי הבית בישראל, בחלוקה לפי מאיון. על ההתפלגות מוצג מיקומו של משק הבית של המשתמש לפי הנתונים שהזין, כמו גם העושר החציוני בישראל וקו העוני הנכסי.

 

יצאתם מבואסים? בואו לקבל פרופורציות

נכון, כנראה שזה לא יעודד אתכם אם קיבלתם תוצאה שלא הייתם מוכנים לקבל. אך המודעות היא הכי חשובה ואחרי שקיבלתם תמונה כוללת אפשר להתחיל לשנות. למי שבכל זאת זקוק למעט עידוד, ועוד נותר לו כוח למחשבונים;מוזמן להזין את נתוניו באתר בשם "רשימת העשירים הגלובלית"המאפשר לכם לבדוק עד כמה אתם עשירים ביחס לעולם. מדובר באתר שמטרתו לגייס תרומות עבור מדינות עניות, אבל לא לפני שהוא נותן פרספקטיבה קצת יותר רחבה לגבי העושר שלכם בהשוואה לאנשים אחרים, לא מהסביבה הקרובה אלא ביחס לעולם כולו.

 

כמה אתם שווים ביחס לעולם?
אם אתם מרוויחים 100,000 שקלים בשנה – זה המצב שלכם ביחס לעולם

 

כל מה שצריך לעשות זה להכניס את המדינה שבה אתם חיים ואת השכר השנתי שלכם, או לחלופין להזין מידע לגבי הרכוש שיש לכם כמו בית והשקעות. האתר יעשה את החישוב וימקם אתכם באלפיון העולמי. משם תוכלו לראות לאיזה אחוז אתם שייכים וכמה אנשים בעולם יותר עשירים ועניים מכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme