שערי מט"ח בזמן אמת: דולר, אירו ועוד שערי מטבע חוץ מובילים

איריס קליין5 דקות קריאה
שערי מט"ח בזמן אמת וממש ברגע זה
שתף:

שערי מט"ח בזמן אמת

US US Dollar/US Dollar1
GB US Dollar/British Pound0.8001
JP US Dollar/Japanese Yen1.5562
EU US Dollar/Euro0.9331
CH US Dollar/Swiss Franc0.9138
IL US Dollar/Israeli Shekel3.794
25 Apr · BOI · USD
Bank of Israel
Check: 25 Apr 2024 09:25 UTC
Latest change: 25 Apr 2024 09:25 UTC
API: CurrencyRate
Disclaimers. This plugin or website cannot guarantee the accuracy of the exchange rates displayed. You should confirm current rates before making any transactions that could be affected by changes in the exchange rates.
You can install this WP plugin on your website from the WordPress official website: Exchange Rates🚀

מסחר במט"ח הינו אחד מאפיקי ההשקעה הפופולאריים ביותר בעולם. הבורסות פעילות בכל יום, שבעה ימים בשבוע, ובכל שעה משעות היממה, ויותר מ-3 טריליון דולר נסחרים מסביב לעולם. כך אלה הופכים את המסחר במט"ח לאפיק השקעה שמושך לא מעט תשומת לב מהמשקיעים, הן בקרב המקצוענים והן בקרב המתחילים והחובבנים. המסחר במט"ח מאפשר השקעות מגוונות בפוזיציית לונג או בפוזיציית שורט, עסקאות ארביטראז' בשני שווקים שונים (נרחיב את הדיון בעניין בהמשך המאמר), עיסקאות לטווח ארוך או עסקאות קצרות מועד במסחר יומי. עבור מסחר במט"ח, אחד הנושאים המשמעותיים ביותר הוא שערי מט"ח בזמן אמת. שערי המט"ח הם הכלי המרכזי לאומדן הרווחים בכל עסקה, לצד תנועות עתידיות צפויות בשערי המט"ח או האינטואיציה של המשקיע. עוד על שערי המט"ח לטובת מסחר במט"ח בזמן אמת.

 

 

שערי מט"ח – מה זה אומר?

שערי מט"ח הם מחירי המטבעות המעורבות בכל עסקה. בכל עסקה, אנחנו רוכשים מטבע מסויים, בשער מט"ח מסויים; ומשלמים עבורו במטבע אחר, בעל שער (מחיר) אחר. הסיבה לביצוע כזו עסקה, של רכישת מטבע אחד ומכירה של מטבע אחר, היא הציפייה מצד מבצע העסקה ששער המטבע שהוא רכש יעלה, ומנגד – ששער המטבע שמכר, יירד. ניקח לדוגמה תרחיש שבו רכשנו כמות גדולה של דולר אמריקאי (USD) וכעת ברצוננו למכור אותו ולקנות במקומו ין יפני (JPY). אם כן, כדי לבצע עסקה שתניב רווחים, רצוי להכיר שערי מט"ח בזמן אמת ולדעת מה מחירי הקנייה והמכירה של המטבעות בבורסות שבהן העסקה צפויה להתבצע. ניתן לברר את שערי המט"ח גם בצמדי מט"ח מעודכנים בהם שערי המט"ח מופיעים אחד כנגד השני (מייד נדגים), וגם באופן אובייקטיבי, כנגד מטבע שלישי (למשל – הדולר שווה X שקלים ישראליים, והיין היפני שווה Y שקלים ישראליים). בירור שערי המט"ח בצמדים מובילים ניראה כך:

שער הדולר אמריקאי / יין יפני (USD/JPY) הוא 111.1725, לפי השער העדכני בדצמבר 2018.

 

משמעות מדד זה הוא שהדולר הוא המטבע המוביל בצמד והיין היפני הוא המטבע המובל בצמד, וזה אומר שכל דולר אמריקאי אחד שווה 111.1725 יין יפני.

 

שערי מטבע חוץ בזמן אמת
שערי מט"ח ניתן לברר אחד כנגד השני או שניהם כנגד מטבע שלישי, כמו למשל – שער הדולר כנגד שער היין היפני, או שערי שני המטבעות בשקלים חדשים

 

בחלק מהטבלאות המפרטות שערי מט"ח בצמדים מובילים ניתן להתרשם לא רק מהמחיר ההשוואתי של מטבע אחד מוביל מול מטבע מובל, אלא גם מאחוזי שינוי, שינוי בפיפסים, שינוי באחוזים, ועוד נתונים משמעותיים. חשוב לוודא את שעת העדכון של שערי המט"ח, מפני ששערי המט"ח משתנים באופן רצוף, והרווחים על עיסקאות מט"ח הם רווחים של פיפסים – אשר עשויים לקטון ולגדול ממש בכל דקה.

 

שערי מט"ח בזמן אמת

שערי מט”ח ניתן לברר אחד כנגד השני או שניהם כנגד מטבע שלישי, כמו למשל – שער הדולר כנגד שער היין היפני, או שערי שני המטבעות בשקלים חדשים. בחלק מהטבלאות המפרטות שערי מט”ח בצמדים מובילים ניתן להתרשם לא רק מהמחיר ההשוואתי של מטבע אחד מוביל מול מטבע מובל, אלא גם מאחוזי שינוי, שינוי בפיפסים, שינוי באחוזים, ועוד נתונים משמעותיים. חשוב לוודא את שעת העדכון של שערי המט”ח, מפני ששערי המט”ח משתנים באופן רצוף, והרווחים על עסקאות מט”ח הם רווחים של פיפסים – אשר עשויים לקטון ולגדול ממש בכל דקה.

 

שערי מט"ח בזמן אמת – נפלא לעסקאות ארביטראז' במט"ח

עסקאות ארביטראז' הן עסקאות נפוצות בשערי מט"ח, והן בעצם עסקאות בהן המשקיע רוכש מטבע אחד בשוק אחד בוא שער המט"ח נמוך – ומוכר את המטבע באופן מיידי בשוק אחד בו שער המטבע גבוה יותר. עסקאות כאלה הן עסקאות מיידיות המבוצעות (מכירה ואז רכישה) באופן רצוף. על כן, שערי המט"ח בזמן אמת הם הכרחיים להצלחתה של עסקת ארביטראז' במט"ח.

 

שערי מטבע חוץ

שערי מט”ח בזמן אמת הם מידע הכרחי למבצעים עסקאות ארביטראז’ על מטבעות – רוכשים מט”ח בשער אחד בבורסה אחת, ומוכרים אותו מיד לאחר הרכישה בשער גבוה יותר בבורסה אחרת . חשוב לדעת, כי מסחר במט”ח הינו תחום מסחר פופולארי, ובעיקר במסחר יומי (כלומר בעסקאות המושלמות בתוך 24 שעות – כולל רכישה ומכירה) מדובר בטווחי זמן קצרים ובמעורבות גבוהה בעסקה. שערי המט”ח – כאשר המשקיע עוקב אחריהם בסביבה נוחה להתמצאות ובאופן שוטף – כמעט מצביים מאליהם על עסקאות מט”ח רווחיות, בעיקר בעסקאות ארביטראז’. בירור של שערי המט”ח בזמן אמת טרם ביצוע עסקה, יגדיל את הסיכוי לרווח בעסקת המט”ח, ויאפשר השקעה מושכלת.

 

שערי מטח
שערי מט"ח מעודכנים בזמן אמת הם מידע הכרחי למבצעים עסקאות ארביטראז' על מטבעות – רוכשים מט"ח בשער אחד בבורסה אחת, ומוכרים אותו מייד לאחר הרכישה בשער גבוה יותר בבורסה אחרת

 

שערי מט"ח נפוצים

שוק המט"ח נחשב היום לשוק הפיננסי הכי גדול בעולם, כשהרווח בו נובע מהמרווח שבין שער הקנייה לבין שער המכירה. אמנם זה נשמע יחסית פשוט, אך משקיעים שמעוניינים לנסות את מזלם בשוק ההון מגלים שקיימים הרבה סוגים של שערי מט"ח, כגון: שערי קנייה, שערי מכירה, שערי מסחר, שער יציג, שער רציף וכן הלאה. מומלץ יהיה להכיר בהבדלים בין כל שערי מט"ח, כדי לחשב באופן יעיל וריאלי את כדאיות עסקת המט"ח שאותה תבצעו.

 

 

שערי מט"ח שמייצגים את שערי החליפין

שער יציג- שער שקובע בנק ישראל והוא חושף את המחיר עבור כל יחידה של מט"ח, בשקלים. בנק ישראל מחליט על השער היציג בהתאם לבסיס דגימות של שער חליפין שמתפרסמים על ידי הבנקים בכל העולם, בדרך כלל לפי היחס שקיים בין מטבע זר לבין הדולר. השער היציג שאותו מפרסם בנק ישראל הוא לא שער מחייב, שימושו יהיה בעיקר למטרת הערכה של שווי המטבע הזר ביחס לשקל או למטרת חוזה משפטי כלשהו. כל שוק המט"ח מתפקד בצורה שבה שער החליפין יהיה מוסכם על כל צד, אך ניתן לתאם זאת בין שני הצדדים. משמע, שערכו של המט"ח יהיה שווה את הסכום שהאחר יסכים לשלם אותו.  

 

מדי יום שבו קיים מסחר במטבע חוץ, השער היציג יתפרסם באתר בנק ישראל. לשער יציג נקרא גם שער המסחר, מכיוון שהוא משקף את קו האמצע בכל יום של מסחר. מושג נוסף שכדאי להכיר הוא שער רציף – משמעותו שער החליפין הנוכחי, כפי שהוא מחושב בדקה האחרונה של המסחר. מכיוון שהמסחר במט"ח מתבצע 6 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה, שער רציף ייצג את שוק המט"ח הקיים ביחס לשער הנ"ל, היציג. בשעות שלא קיים מסחר, השער היציג ישמש כשער הרציף. גם שער זה, כמו השער היציג, לא מחייב אף צד.

 

שערי חליפין לביצוע עסקאות – מושגים חשובים

שער העברות והמחאות (צ'קים) –  זהו שער החליפין לעסקאות שאינן תלויות בהעברה של כסף מזומן, הן מתבצעות על ידי העברה של צ'ק, המחאה, או על ידי העברה בנקאית של סכום כסף מחשבון המט"ח. השער הזה מתפרסם באתרים השונים של הבנקים או בגופים פיננסיים והוא שער שמחייב כל אחד שמציג.

שער מזומן – שער זה מתייחס לכל עסקה שמבצעים בה פעולה בכסף מזומן במט"ח, לדוג' משיכה של מט"ח מהבנק או על ידי הפקדה של מט"ח לחשבון. מכיוון ששער המזומן בדרך כלל הרבה יותר גבוה מהשער של העברה או הצ'קים, לפעולות של מזומן יתווספו גם עמלת המרה ועמלות עבור הפרשי שער, בגובה הפרשים של השער, בין שער העברה והמחאה לשער מזומן.

 

לכל אחד משערי החליפין קיים שער קנייה ושער מכירה:

שער מכירה – שער המכירה מפורסם באמצעות הבנק או גוף פיננסי ויקבע בהתאם לשיקולים שלהם העסקיים. בדרך כלל שער מכירה של המט"ח יהיה נמוך משמעותית מהשער היציג.

שער קנייה – זה מחיר שאותו יהיה מוכן לשלם הבנק למען קנייה של מט"ח ממגוון הלקוחות שלו, בדרך כלל, שער זה גבוה מהשער היציג.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme