סלט בלי דמי תיווך: הישראלים קונים ירקות ישירות מהחקלאי

אביה פרי5 דקות קריאה
הטרנד החדש: קונים ירקות ישירות מהחקלאי
שתף:

ישראלים ידועים כצרכנים גדולים של ירקות ופירות, המרכיבים חלקים גדולים בסל המזון של כל משק בית סטנדרטי. נמאס לכם לשלם מחירים גבוהים על סחורה ברמה בינונית? הצטרפו לרבים שהחלו לבצע קניה ישירה מהחקלאי – בואו לברר איך עושים את זה, כמה זה עולה והכי חשוב.. איך הטעם?

 

 

מה הצורך?

גל מכירות הפירות והירקות ללא תיווך צמח בשנים האחרונות לאור מחאת החקלאים ההולכת וגדלה על פערי התיווך בענף הפירות הירקות וההוצאות הגבוהות שמושתות עליהם הופכים את הפעלת המשקים לבלתי אפשרית. אט אט צצו חקלאים ברחבי הארץ ומכרו באופן ישיר לקונה. עם הזמן התרחבה התופעה והיום ניתן למצוא משקים כאלה כמעט בכל נקודה בארץ. החקלאים מעידים כי הכמות של המכירה הישירה אינה יכולה להוות תחליף למכירה דרך רשתות המזון, אך מהווה סוג של מחאה ואכן; בחלק מהמקרים תוכלו לקנות במחירים נמוכים יותר ובחלק מהמוצרים והמשקים לא מדובר בהכרח בסחורה במחיר נמוך יותר.

 

 

View this post on Instagram

 

האוטו שלנו גדול ואדום! 🚗🌱🥦🥒🍆🍅🍓

A post shared by משק חביביאן (@meshek_havivian_) on

 

על טעם ועל ריח…

את המחירים כדאי להשוות לפני יציאה מהבית, וכן לקחת בחשבון את הנסיעה המיוחדת או את דמי המשלוח במידה והזמנתם את השירות עד הבית. אך על שני יתרונות לא ניתן להתווכח; הטעם הטרי והמיוחד, ואורך הזמן שמחזיקים הפירות והירקות בשל הטריות שבה נמכרו. לפגישה עם החקלאים עצמם, התמיכה הכלכלית בהם וחוויית הקניה עצמה יש ערך מוסף רב כשלעצמו.

 

 

"מכירים שטובים גם לכם וגם לנו…"

"המכירה הישירה נועדה לאפשר לנו תשלום ראוי עבור התוצרת, ולא תשלום דל כפי שהרווחנו עד כה," מפרטים משק קנטור, אחד מהמשקים המובילים בענף; "אנחנו לא רוצים להמשיך ולמכור באותו "מחיר רצפה" הפסדי, כפי שמכרנו עד כה לסיטונאים ולקמעונאים. המחירים אצלנו זולים בכ- 20% מהרשתות הגדולות. עם זאת – התוצרת שלנו תמיד טריה יותר מאשר ברשתות, כך שהתמורה לכסף גדולה יותר." ואכן נדמה שזה המשפט שמסכם את חוויית הקניה, אולי לא תרגישו את החסכון המשמעותי באופן דרמטי, אך וודאי תקבלו תמורה גדולה יותר עבור כספכם. אנחנו השתכנענו.

 

במשק חביביאן מחיר סל גדול הוא115 ש"ח והוא מכיל 13-14 סוגי ירקות, סל קטן עולה 90 ש"ח והוא מכיל 10-11 סוגי ירקות.

הנה מחירי ירקות סיטונאיים ארצים בחסות אתר מועצת הצמחים.

 

 

עגבניות אדומות בפתח הדלת

למי שכבר מדמיין את הטעם של הפירות והירקות הטריים שנקטפו אך הבוקר, אבל מתקשה לראות את עצמו מגיע עד המשק; יש גם מי שמציע משלוח של ארגז של תוצרת אורגנית בריאה, טרייה, טעימה ומזינה אשר נקטפה בבוקר המשלוח. משק חביביאן, למשל, הוא משק אורגני המציע סל מגוון של 10 עד 15 סוגי ירקות ידועים מראש המשתנים מדי שבוע. סל השבוע מגיע עד לפתח הבית פעם בשבוע או פעם בשבועיים – לבחירתכם.

 

"מערכת יחסים כזו בין החקלאי לצרכן מאפשרת לצרכן לסייע בתמיכה כלכלית במשק, וליהנות בתורו מתוצרת טרייה, אורגנית וייחודית במחיר סביר וללא פערי תיווך. כל זאת בליווי יחס חם ומענה אישי לכל פנייה." מעידים בחביביאן, הממוקמים במושב הודיה בסמוך לאשקלון.

 

רשת "החקלאי"

פלטפורמה חדשנית נוספת לרכישת פירות וירקות איכותיים, היא רשת החקלאי אשר חזונה הוא לשווק תוצרת חקלאית איכותית במחירי שווים לכל נפש. הרשת פועלת במספר סניפים בעיקר בתל אביב ובמודיעין ומתהדרת במחיריה הנוחים. ניתן להזמין גם לפתח הבית.

 

 

למטיבי לכת – טיפ של אלופים לסיום: הקרקס החקלאי

הקרקס החקלאי פתוח בשבתות ובחגים, ומציע אטרקציות לכל המשפחה בעמק יזרעאל. את הקרקס הקימו נטלי והילל פרץ, אומני קרקס המופיעים למעלה מ10 שנים בארץ באירופה ובקריביים עם המופעים של קרקס פנגיאה; "אנחנו מאמינים שכאשר משפחה חווה את הקשר הישיר לאדמה ורואה ומרגישה את נפלאות הטבע היא חווה את אותה התפעלות ושימחה שחווים מלראות מופע קרקס המשלב את נפלאות הגוף האנושי עם צחוק ומשחק. וכך נולד הקרקס החקלאי במושב היוגב. הטבע ויציאה מהמסכים יוצר חוויה. יש משהו בחוויה שאי אפשר לשים במילים, בנגיעה, במישוש, במשחק ובצחוק, ולדעתנו המבקרים שלנו חוזרים יותר "עשירים" מביקור בטבע מאשר מסרט בקולנוע. "

 

רוצים לבדוק האם יש נקודת מכירה בסביבת ביתכם? בדקו באתר התאחדות האיכרים בישראל את נקודות המכירה הישירה ברחבי ישראל

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme