לא לעשירים בלבד: "עיצוב פנים יכול להתאים לכל כיס ולכל תקציב"

שני ודאוקר5 דקות קריאה
איך עיצוב פנים דווקא יחסוך לכם כסף
שתף:

עד לפני כמה שנים התחום של עיצוב פנים היה שמור לאנשים אמידים בלבד והיה מקובל בחברה בתור סמל סטטוס. לא כל אחד היה יכול להרשות לעצמו תהליך כזה, בטח שלא בצמוד למעצבת פנים מקצועית. כיום המצב שונה. עצם קיומו של התחום לא טמון בצ'ופר או במותרות אלא באיכות חיים הלכה למעשה. אין אדם שלא רוצה לחיות בבית מעוצב ופרקטי שמתאים לדרישות שלו והוא פונקציונלי ונוח מכל בחינה. שוחחנו עם מעצבת הפנים מעיין האפטמן בעלת סטודיו לתכנון ועיצוב פנים "מעיונה" ושמענו ממנה על התמורות שחלות לאחרונה בתחום ואיך מדובר בעצם בשירות שמתאים לכל אחד ויתרה מכך – כל אחד צריך להתעקש עליו.

 

 

איך את מסבירה את הנגישות שיש כיום לעיצוב הפנים גם בקרב מעמד הביניים?

"כיום יש התפתחות מאוד גדולה בענף הנדל"ן והבנייה, ויחד עם זאת גם רמת המודעות עלתה. יותר ויותר אנשים מודעים לצורך, לאיכויות ולחשיבות של מעצבת פנים טובה ומקצועית. אם בעבר רק אנשים אמידים היו נעזרים במעצבת פנים כדי לתכנן ולעצב את ביתם ממקום של עמדת יוקרה, היום גם זוג צעיר שקנה את דירתו הראשונה מבין את החשיבות של מטבח פרקטי ומעוצב, של מקומות אחסון ותכנון פונקציונאלי בבית. מכאן שבעצם אין הוזלה בשירותי עיצוב פנים, אלא גידול בכמות הלקוחות וגם היצע גדול יותר של סוגי לקוחות".

 

למה צריך עיצוב פנים?
היום גם זוג צעיר שקנה את דירתו הראשונה מבין את החשיבות של מטבח פרקטי ומעוצב, של מקומות אחסון ותכנון פונקציונאלי בבית (תמונה: נטלי שור)

 

את רואה ברשתות החברתיות תרומה או שינוי לתחום של עיצוב פנים?

"היום כולם חיים ברשתות החברתיות, כולנו ניזונים ממה שאנחנו רואים וסופגים ברשתות החברתיות. זה מאפשר לי כמעצבת להנגיש את עולם העיצוב לכל מי שרק חפץ בו. יש לי את האפשרות לתת המון ערך ותוכן עם ידע מקצועי וטיפים מעשיים שיכולים להנגיש את עולם העיצוב לכל בית בישראל. כתוצאה מכך המודעות והחשיבות גדלות. נוצר בעצם מצב של WIN WIN כי הקהל מקבל ערך וידע מקצועי ואני זוכה לאפשר לקהל הרחב להבין מה החשיבות, למה צריך מעצבת פנים, כיצד היא בעצם חוסכת בעלויות ומה הרווח הגדול מליווי תהליך מקצועי עם מעצבת פנים – איכות חיים ושקט נפשי".

 

כשלקוח פוטנציאלי מקבל הצעת מחיר וטוען שהשירות יקר לו מדי – האם אפשר לטעון כנגד שתהליך מקצועי בעצם יחסוך לו כסף בטווח הארוך?

"כשלקוח טוען שהשירות יקר לו מידי יש לכך כמה סיבות. הסיבה העיקרית היא שאותה מעצבת לא הבהירה את הערך שהיא מביאה עימה עבורו. הרי לקוח משקיע עשרות אלפי שקלים ובענף השיפוץ גם מאות אלפי שקלים, והשקעה כזו הוא יעשה בין פעם לשלוש פעמים בחיים, אז לא סביר שיתייעץ עם אשת מקצוע מומחית?! אני תמיד אומרת שזה שווה ערך לניהול תיק השקעות מרושל, לקחת סכום כסף גדול ולהתחיל לפזר את הכסף מבלי להתייעץ עם יועץ השקעות. רוב האנשים יעדיפו להתייעץ ולהשקיע חכם. כך הדבר גם בעיצוב הבית.

 

"לקוח שטוען שיקר לו כנראה לא הבין מה הוא מקבל, שכן שירות של ליווי בעיצוב פנים זה לא מוצר גשמי, זה ערך גדול מאוד באיכות החיים ולכל החיים. מעבר לכך יכול מאוד להיות שלא קיבל הצעה בהתאם לצורך המדויק והרלוונטי עבורו. מבחינתי כמעצבת פנים אני תמיד מבהירה שעיצוב פנים יכול להתאים לכל כיס ולכל תקציב. זה תלוי מאוד בלקוח, כמה הוא רוצה להשקיע וכמה יש לו להשקיע. התפקיד שלי הוא למקסם עבורו את הרווחים – לקחת את התקציב שלו ולהפיק ממנו את הכי טוב שאני יכולה. מכאן מגיעים הניסיון המקצועי והיצירתיות. לקחת את הקיים ולהוציא ממנו את הטוב ביותר בהתאם לצרכים, לרצונות ולתקציב של הלקוח.

 

"עוד דבר חשוב בנושא העלות – מעצבת פנים טובה חוסכת ללקוחות זמן, כסף ואנרגיה שהלקוח צריך להשקיע בתהליך של עיצוב או שיפוץ, החל משיח מקצועי עם ספקים ונותני שירות בתהליך (קבלן, שיפוצניק, נגר וכו') ועד לכיתות רגליים ובדיקת ריהוט ואביזרים בחנויות בשילוב השוואת מחירים. אלו ועוד דוגמאות רבות חוסכות ללקוח בטווח הרחוק המון המון כסף, אנרגיה ומאמץ, וזמן יקר".

 

עיצוב פנים והמחיר שתשלמו
"לקוח שטוען שיקר לו כנראה לא הבין מה הוא מקבל" (תמונה: נטלי שור)

 

לגבי אלה שנחשבים לאמידים – מה המטרה שלהם בעיצוב הבית שלהם? חשוב להם שהבית ישדר קונספט מסוים או שמדובר בסמל סטטוס שהם "חייבים" שיהיה להם?

"לקוחות אמידים או עשירים הם בדיוק כמו כל לקוח אחר – כולם ככולם רוצים מענה לכל מיני צרכים, בעיות או קשיים שקיימים בחייהם כיום, החל מארון לא נוח שלא מאחסן מספיק, מטבח לא מספיק פרקטי, ואפילו גם חלל מרהיב שיוכלו להשוויץ בו. כל אחד והרצון האישי שלו. יש אנשים שמבחינתם עיצוב הבית הוא הגשמת חלומות נוספים ולכן פה הם נותנים מקום גם לגחמות האישיות שלהם. דוגמאות לכך יכולות להיות שני מטבחים (אחד המיועד לתצוגה ואחד לבישול יומיומי) או שני חללים מרכזיים כמו סלון לצפייה בטלוויזיה ולאירוח, עבודות וחפצי אומנות למיניהם וכדומה".

 

בואי ננסה לדבר על מחירים. דירת ארבעה חדרים ממוצעת, עם מרפסת קטנה, בלי שיפוצים או שבירת קירות. את יכולה לתת אומדן לעלות של שירות עיצוב? מה בעצם כולל התהליך הזה?

"זו שאלת מיליון הדולר. באופן כללי המחיר מאוד תלוי בכמות העבודה העיצובית הנדרשת (תכנון פרטי נגרות, עיצוב אישי של אביזרי ריהוט, כמות העבודה בכל חלל, כמות פריטי העיצוב הנדרשים לרכישה ועוד). ככל שיש יותר עבודה ויותר דרישות לעיצוב כך גדל המחיר בהתאם. אבל, ויש פה אבל גדול, השירות עדיין יכול להיות רלוונטי לכל כיס. הכוונה היא שגם לקוחה שיש לה רק 5,000 שקלים והיא רוצה לעשות שינויים קטנים במטבח היא תקבל שירות בהתאם למה שיש לה.

 

"יש לא מעט לקוחות שיכולים לבצע שינויים שונים בעצמם ומעדיפים לקבל ייעוץ בלבד ויש לקוחות שמעדיפים לחסוך את הזמן והאנרגיות שלהם ולהשקיע את הכסף באשת מקצוע שתעשה עבורם את העבודה. כל אחד והבחירות שלו. וזה מה שיפה, שיש בעצם מענה לכולם.

 

"בנושא הכסף חשוב לי להגיד דבר נוסף – לא מעט לקוחות מבקשים שבעצם המעצבת תבוא לראות את החלל ותגיד כמה זה עולה ואז בעצם תתקבל ההחלטה האם לצאת לדרך או לא. ואני אומרת "הפוך גוטה!" – אתם תגידו לי מה התקציב שאתם מעמידים לטובת הפרויקט ואני אדאג לנתב אתכם לטוב ביותר, באיכות הגבוהה ביותר ובמחיר הטוב ביותר. בסופו של דבר לקוח יכול להגיד יש לי 5,000 ש"ח לרכישת ספה ובפועל יתלהב ויתעקש על ספה ששווה גם 20,000 ש"ח. לכן אין לדעת מה הלקוח יעדיף ברגע האמת. מכאן, שככל שנעשה בירור צרכים ורצונות עמוק ויסודי יותר בתחילת הדרך (כולל ניהול תקציב מסודר ומדויק עם הערכות מחיר) כך בפועל הדברים יתאימו לתקציב שהוגדר מראש והכל ילך חלק, ללא חריגות ואפילו עם הוזלות. לכן מעצבת פנים טובה, מקצועית ויצירתית בעצם חוסכת ללקוח המון כסף ומעניקה לו איכות חיים, שקט נפשי, ובטחון לכל החיים".

 

 

מעיין מפעילה את עמוד הפייסבוק "מעיונה. תכנון ועיצוב פנים", בו היא חולקת טיפים ומידע בתחום עיצוב הפנים.

 

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme