מעצבים את הבית בסטייל – הטרנדים החמים בתחום עיצוב פנים

אירנה נוזה5 דקות קריאה
עיצוב פנים - הטרנדים שכדאי להכיר
שתף:

לחיות בדירה מעוצבת – חלומם של רבים. אם כי, לא כולם מעיזים לחולל את השינוי הגדול בביתם. בחלק מהמקרים מה שמונע מאיתנו לעשות את המהפך זה החשש מה'חדש', פחד משינויים והרצון לשמור על סביבת המגורים המוכרת שכל כך התרגלנו אליה. במקרים אחרים מה שמהווה את הגורם המעכב של ראשית התהליך הוא התקציב הנדרש לעריכת השינויים. עם זאת, סביר להניח, שמי שבאמת רוצה ומחפש את השינוי, בסופו של דבר יתחיל בתהליך ועד מהרה יוכל ליהנות מביתו האסתטי והמעוצב. אם כך, אם אתם מתכננים לעבור בקרוב לבית חדש או שקיבלתם החלטה להשקיע בעיצוב של סביבת מגוריכם הנוכחית, כדאי שתכירו את הטרנדים החמים של שנת 2018 בתחום עיצוב פנים.

 

 

הפתעות השנה בתחום עיצוב פנים: עיצובים נקיים לצד משחקי צורות וגבהים

נתחיל מקו מנחה בסיסי בתחום עיצוב הפנים. העדפה גורפת נוטה באופן ברור לטובת עיצובים בעלי קווים נקיים, פתוחים וגוונים ניטרליים – לדברי מקס ואלי, בעלי חברת קינן אדריכלות ועיצוב פנים המתמחה בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים למגזר הפרטי והעסקי. אם בעבר הרבו לעשות שימוש בחומרים שגרמו לחלל להיראות עמוס, כיום בחירת הגימורים נעשית מתוך כוונה לשמור על סביבת פנים וחוץ המשדרת מרחב הומוגני. עיצוב מסוג זה נותר עדכני לאורך זמן. דבריה של מנהלת הסטודיו לעיצוב פנים הדר דור, מחזקים קונספט זה. לדוגמה, בשלב בחירת החיפויים כדאי להעדיף את המיקרוטופינג – חיפוי בטון הקיים במגוון גדלים וצורות גיאומטריות, על פני האופציה המסורתית של חיפוי קירות על ידי בריקים.

 

ענבל – מייסדת סטודיו בוטיק ענבל ברקוביץ עיצוב ואדריכלות פנים, שזה עתה חזרה מתערוכת עיצוב במילנו התרשמה משפע צבעוניות של גווני פסטל מעושנים, דוגמת צבעי ורוד ניוד ואקווה מרין, שמשתלטים על חללי הפנים. הצבעים הפסטליים באים לידי ביטוי בכל מרחבי הבית, למשל, בטקסטיל הריהוט שבסלון. אם כי, מציינת המעצבת, במטבחים הגוונים הכהים, הצבע השחור והעץ הכהה ממשיכים להיות דומיננטיים גם השנה.

 

ברמת המיקרו הדר דור מצביעה על מספר מגמות בעיצוב חלל הבית שצוברות תאוצה במהלך התקופה האחרונה. בתחום הריהוט, למשל, שולחנות מלבניים גדולים יורדים מהפרק. את מקומם תופסים שולחנות סלוניים עגולים או א-סימטריים, ביניהם ניתן למצוא שולחנות בעלי צורה אליפטית, משולשת וריבועית. כמו כן, רבים בוחרים לשלב בסלון קומבינציות של מספר שולחנות בעלי מידות וגבהים שונים. כך גם בתחום התאורה: לקבלת תוצאה מודרנית ועכשווית ישנה העדפה למקבצים של מספר גופי תאורה המשתלשלים זה לצד זה מהתקרה – כל גוף תאורה בגובה שונה. זאת, כחלופה לעיצוב המסורתי: מנורת תקרה בודדת הממוקמת במרכז החדר (מעל פינת הישיבה, בסלון, בפינת אוכל וכד').

 

עיצוב פנים הדר דור
הדר דור – עיצוב פנים

 

אין להתעלם גם מאופנת הרטרו של שנות ה-50 וה-70 שבלטה בתערוכת העיצוב במילנו, כפי שציינה המעצבת ענבל ברקוביץ. מגמה זו מתבטאת במגוון פירטי ריהוט: גופי תאורה, שולחנות בעלי מבנה גיאומטרי מעוגל וכו'. לא מעט תשומת לב מוקדשת לאחרונה גם לריהוט חוץ, שהרי רבים מבלים שעות רבות בגינה הפרטית של ביתם ומצפים שגם שם יוכלו ליהנות מאווירה אסתטית וסביבה נוחה ונעימה.

 

כיצד תחום האדריכלות משתלב בתמונה?

על אף הנטייה שקיימת לפעמים לשים את הדגש על עיצוב הפנים בלבד, לא ניתן להתעלם מן הקשר ההדוק שקיים בינו לבין תחום האדריכלות. אך אם שואלים את המקצוענים, נראה כי ישנן מספר זוויות הסתכלות על העניין. על פי מקס ואלי מחברת קינן אדריכלות ועיצוב פנים מתייחסים לשניים כאל מקשה אחת. לדידם, תהליך עיצוב הפנים מתחיל עוד בשלב של התכנון האדריכלי – רק כך ניתן ליצור הרמוניה, עיצוב זורם ותמונה שלמה של הבית בכללותו: החל מהמראה החיצוני שלו, דרך הנוף שמשקיף מבעד לחלון וכלה בפרט הקטן ביותר המצוי בחלל הפנים. במילים אחרות, כלל המרכיבים בעיצוב (החיצוניים והפנימיים) צריכים להתכתב אחד עם השני וליצור מראה הרמוני ומושלם.

 

עיצוב פנים קינן
קינן אדריכלות ועיצוב פנים

 

עם זאת, מחדדת המעצבת הדר דור, תהליך עיצוב הפנים מחייב ירידה לפרטים הקטנים ביותר. לפיכך, רצוי ביותר לעבוד עם מעצב פנים מקצועי שיודע לקחת בחשבון כל פרט מינורי ביותר. 'לבניית המעטפת של המבנה יש להתייחס כאל נחלתם של האדריכלים' – מסבירה ענבל ברקוביץ – 'העבודה האדריכלית מתרכזת סביב בניית השלד, תוך התחשבות בגורמים סביבתיים כגון, נוף, מיקום וכו'. מעצב הפנים נכנס לתמונה, כאשר המעטפת כבר קיימת'. השירות בסטודיו של ענבל, למשל, מתחיל בתכנון אדריכלי לחלל הפנים (כולל תכנון כל מערכות הבית והתשתיות) ויורד לפרטים קטנים יותר: תחום ריהוט ונגרות, עיצוב מטבחים ושילוב של מוצרי נוי.

 

 

כמה זה יעלה לנו?

לא קל לתת הערכה גסה כשמדברים על תחום עיצוב הפנים. עלות עיצוב הפנים מושפעת ממגוון גורמים, אך באופן כללי ניתן לומר כי המחיר הכולל מורכב בעיקר מעלות רכישת החומרים (כ-50%) ותשלום עבור עיצוב עבודות השיפוץ וההתקנה (כ-50%). לדוגמה, להערכתה של הדר דור, המחיר עבור חיפויי קירות מבטון יכול לנוע בין 10,000 ל-20,000 ש"ח. אם כי, היות ועלות עבודות התקנה גבוהה יחסית יש לקחת זאת בחשבון עוד בשלב התכנון. גם גודל הבית מהווה גורם מרכזי המשפיע על המחיר: למשל, להחלפת אלומיניום בדירה ממוצעת יש צורך ב-80,000-150,000 ש"ח. לעומת זאת, בבתים גדולים ובעלי מפתחים גדולים יותר מחיר החומרים מוכפל.

 

גם ענבל ברקוביץ מדווחת על טווח מחירים רחב בתחום עיצוב הפנים. למשל, מחירו של סלון ממוצע (שתי כורסאות, מזנון, שניים-שלושה שולחנות סלון) נע בטווח מחירים של 40,000-60,000 ש"ח בממוצע. מחירו של שולחן לפינת אוכל עומד בין 17,000 ל-28,000 ש"ח, בעוד עלותו של כל כיסא לפינת אוכל מוערכת בסדר גודל של כ-1,500-4,000 ש"ח לכיסא בודד. על מנת לרכוש מטבח מעוצב לבית פרטי תצטרכו להוציא בין 45,000 ל-80,000 ש"ח. גם גופי תאורה להתקנה במרחבי הבית אינם זולים – רכישה כזאת תעלה לכם סביבות 60,000-100,000 ש"ח. עם זאת, כאמור, יש לזכור כי מחיר הפריט הנרכש מושפע ממכלול גורמים כגון, המותג, סוגי החומרים, ארץ ייצור ועוד.

 

עיצוב פנים ענבל ברקוביץ
ענבל ברקוביץ' – עיצוב פנים

 

חבילות ודילים

בדומה לעניין המחירים, קשה לדבר על חבילות מובנות בתחום עיצוב פנים ואדריכלות, שכן מדובר בשירותים מקיפים הניתנים בהתאמה פרטנית לצרכיהם הייחודיים של הלקוחות ולמאפיינים המשתנים של סביבת מגוריהם. בקינן אדריכלות ועיצוב פנים ניתן שירות כוללני המתחיל בשלב התכנון הראשוני תוך מתן דגש על פונקציונאליות, אסתטיקה ובחירת חומרים איכותיים וממשיך דרך ליווי אישי לאורך כלל תהליכי הרישוי, הבניה ועיצוב הפנים, תוך שימת דגש ברמת האבזור במרחב הפנים. זאת, כמובן, תוך התחשבות ברצונות ובהתאמה לצרכים של בני הבית המתגוררים במקום. אצל מעצבת הפנים הדר דור תוכלו למצוא מגוון אפשרויות לעיצוב הבית. חבילת תכנון ועיצוב פנים כוללת שיכולה למנות שורה ארוכה של אפשרויות: אופציות בתכנון ועריכת שינויים במבנה הבית או הדירה, הכנת תכניות עבודה מפורטות עבור הקבלן המבצע, בחירת כלל האלמנטים העיצוביים לשילוב בחלל הפנים וכו'. לצד זאת, חבילת עיצוב סטיילינג כוללת בחירת ריהוט ואקססוריז בלבד – ללא עריכת שינויים במבנה הבית הקיים. מחיר חבילה זו עומד על כשליש מעלות החבילה הכוללת.

 

המעצבת ענבל ברקוביץ מסווגת את שירותיה על פי חלוקה לשתי קטגוריות עיקריות: עיצוב בתים חדשים ושיפוץ של חללים קיימים. עיצוב של דירה חדשה, הכולל לרוב שדרוג של חיפויים וריצופים, התקנת מטבח, הנמכות תקרה ורכישת ריהוט, יעלה לכל הפחות 350,000 ש"ח. ואילו עלות שיפוץ ועיצוב של דירה קיימת, המצריכים שינויים במבנה חלל פנים הקיים, החלפת אלומיניום ושילוב של ריהוט וחפצי נוי חדשים, תעמוד על לא פחות מ-500,000 אלף ש"ח.

 

ממה להיזהר?

שלושת החברות בתחום עיצוב פנים, שהתראיינו באדיבותם לכתבה זו, הסכימו פה אחד: הטעות הנפוצה ביותר היא לנסות לעצב את הבית בכוחות עצמכם. ניסיון מסוג זה עשוי לעלות ביוקר: רכישת חומרים יקרים, אך שאינם משתלבים יחדיו, היעדר הרמוניה ושלמות, חוסר התאמת פריטים למבנה כולל של הבית ותשתיותיו. מכאן, ניתן לסכם ולומר כי גם אם הצעת המחיר שקיבלתם מהמעצב נראית לכם מופרכת, ככל הנראה, היא בכל זאת תהיה זולה יותר לעומת ניהול עצמי של הפרויקט. מה שבטוח: כשעובדים עם מעצב התוצאה הסופית תהיה, ללא ספק, מושלמת. כמו כן,  מאחר ומדובר בתהליך ארוך ומורכב, כדאי לעבוד עם מעצב פנים שמתחברים לסגנונו העיצובי ושיש ביניכם לבינו חיבור בין אישי ותקשורת טובה.

 

קינן אדריכלות ועיצוב פנים:

טל': 073-7597161 / 050-6444824 – שירן

כתובת: תל חי 9/12, אשדוד

הדר דור עיצוב ואדריכלות פנים:

טל': 09-7744556 | 054-4919339

ענבל ברקוביץ' עיצוב ואדריכלות פנים:

טל': 077-6516023 | 050-5960962

כתובת: הר חריף 11, כפר סבא

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme