המעגלים החברתיים שלכם מצטמצמים אחרי גיל 25 אבל אתם עדיין יכולים להרחיב אותם

סיון קידר2 דקות קריאה
מה חשוב לדעת על המעגלים החברתיים שלכם
שתף:

רכישת חברים בגיל צעיר קלה יותר בהשוואה ליצירת מערכות יחסים חדשות בגיל מבוגר יותר. מסתבר, שככל שאנו מתבגרים, השינויים בחיינו יכולים להשפיע על מערכות יחסים קיימות, והבגרות יכולה להקשות עלינו למצוא חברים חדשים. עם זאת, אפשר ליצור חברויות חדשות גם בשלב מאוחר יותר של החיים בעזרת כמה צעדים פשוטים.

 

לשחות נגד הזרם

התהליך דורש התמדה, חשיפה אישית ויוזמה, ואפשר להתייחס לזה כמו אל דג השוחה במעלה הזרם, כשאתם מנסים לשמור על קשר עם החברים שלכם מהעבר כנגד כל הסיכויים. פעמים רבות זה מתיש וקשה והמאמצים לעתים נעשים לשווא, אבל התעודדו, אתם לא לבד. מחקר שבוצע בקרב 177,000 אנשים מצא, שקבוצות חברים מתרחבות עד גיל 25 בערך, ולאחר מכן הן מתכווצות כמו סוודר במייבש הכביסה. סקר נוסף, שנערך בשנת 1985 מצא שמספר המקורבים הממוצע בגילאי 30+ שדווח עמד על 3 אנשים, ובכל עשור קדימה המספר הלך והצטמצם לאפס, כן, אפס!

 

בין אם המעגלים החברתיים מצטמצמים כתוצאה ממעבר לעיר חדשה, גירושין או פשוט התמקדות בחיי משפחה וקריירה, מספר החברים הקרובים שלנו ילך ויצטמצם ככל שאנו נתבגר, ובגיל בוגר לא הגיוני שנלך לחפש חברים בגן השעשועים.

 

איך בונים מעגלים חברתיים
בפארק השעשועים כבר לא תמצאו חברים בגיל שלכם, בהנחה שאתם כבר הרבה אחרי בגרויות ותואר אקדמי

 

זה לא כתוב בכוכבים

אם נתעלם מהסיכויים הקלושים, שיד המזל היא זו שתביא אלינו חברי נפש חדשים שילוו אותנו לאורך חיינו, נגלה שיצירת מערכות יחסים משמעותיות טמונה במיומנות נרכשת, ושאין צורך לחכות לכוכבים שידחפו אותנו אל המיועדים לנו. 3 גורמים פשוטים יסייעו לנו במציאת האנשים שנוכל לחלוק עימם את חיינו ולבלות עימם את זמננו.

 

 

1 – תהיו רגילים

קיימת תחושה, שתחומי עניין אינטרסים משותפים ישמרו על מערכות היחסים שלכם לאורך זמן. אין ספק שהם יועילו למערכות היחסים שלכם, אך לא עליהם יקום וייפול דבר. מרכיב הקסם האמתי ששומר על מערכות יחסים יציבות לאורך זמן הוא הרבה פחות סקסי מאינטרסים משותפים, וטמון בחזרתיות. הדחיפה האמתית שתעניק לחברויות שלכם אריכות ימים היא אינטראקציה חוזרת עם אותו אדם. יש מחקר שהצליח להדגים עובדה זו באופן מושלם: 44 תלמידים התבקשו לנקוב בשמם של חבריהם הקרובים ביותר, ולהפתעת החוקרים התשובות שנפלו לידיהם נמסרו לפי סדר אלפביתי. מחקר קלאסי נוסף של חברים בבניין דירות באוניברסיטה מצא כי האנשים הפופולריים ביותר היו פשוט אלה שחיו באזורים הפופולריים ביותר.

 

לכן, מומלץ לחשוב על דרכים להיפגש עם אותם אנשים על בסיס קבוע, לשלול הזמנות למפגשים חד פעמיים או אירועים מיוחדים, ולחפש פעילויות שבהן אנשים נוהגים להיפגש כל יום או כל שבוע, כמו חוג משותף, הרקדה שבועית, מועדונים שונים, או כל מקום שבו אתם יכולים להיות "רגילים". השורה התחתונה היא, שעליכם להמשיך להופיע באופן קבוע. התחייבו לכל פעילות חדשה למשך מספר חודשים לפחות. החוכמה הקונבנציונלית קובעת ששש עד שמונה שיחות  מעבר לשיחות חולין סתמיות גורמות לזולת לראות בנו יותר ממכר, ומקרבות אותנו אחד אל השני.

 

המעגלים החברתיים בעשור השלישי
ככל שתהיו אורחים "קבועים" בפעילות כזו או אחרת כך יכירו אתכם יותר

 

2 – דברו על עצמכם

עבור הביישנים שבינינו, מתן מענה לשאלות שמופנות מאנשים חדשים, יכול להיות בגדר עינוי. "במה אתה עוסק? כמה ילדים יש לך? מה מביא אותך לכאן? הן שאלות שמסקרנות את מרבית האנשים החדשים שנפגוש, ולצורך שיחה ידידותית הן מתבקשות פעמים רבות. לכן חשוב שתנסו לשתף בפרטים על חייכם באופן חופשי. אם אתם ביישנים או שאתם סובלים מחרדה חברתית, התנסו בכך אף יותר. בתחילה תרגישו מוזר, ואפילו תחושו שמשהו לא בסדר אצלכם, שאתם אולי מדברים יותר מידי או שאתם עלולים להיות מעצבנים או לא מעניינים, אך הרשו לעצמכם להיפתח ולמתוח את הגבולות של עצמכם. תופתעו לגלות כמה אתם עשויים לרתק את הסובבים אתכם.

 

מחקרים מצאו שמה ששואב אלינו את הסובבים אותנו הוא חשיפה, ובמיוחד כשהיא נעשית באופן פרסונלי, עקבי והדדי. בין אם אתם מופנמים או מוחצנים, הרשו לעצמכם לפזר ניצוצות מעצמכם לסביבה ולחלוק את אורכם עם הסובבים אתכם, אפילו שיחת חולין בנלית יכולה להפוך לאישית תוך מספר רגעים, וכך מתחילות להיווצר מערכות יחסים. הניחו את היסודות לשיחה על ידי נושא נגיש כמו העדפתכם לרכיבה על אופניים על פני הנסיעה בתחבורה ציבורית או מזג האוויר שגרם לכם לקחת יום חופש ומשם השיחה תתגלגל מעצמה.

 

 

3 – התחילו אתם בשיחה

זה לא הדמיון שלכם. אנשים סביבנו תמיד נראים עסוקים, אך כל עוד אתם ידידותיים ברמה בסיסית, הלך הרוח שלכם יניע אותם להגיב אליכם בידידותיות בחזרה. אל תמתינו שאחרים ייזמו את ה"שלום" ראשונים, פתחו בשיחה נעימה ומנומסת, וזכרו, לכולם יש את הפחד מדחייה. מרבית האנשים ישמחו לפתח שיחה בהפסקת הקפה בעבודה או בספסל בפארק השעשועים בזמן שהילדים משחקים.

 

אז נכון, ההתחלות עלולות להיות קשות, אבל מיומנות היא דבר שדורש חזרה ויוזמה. מצאו את ההזדמנויות ותרגלו את הכללים, התוצאות לא יאחרו לבוא. אולי לא תמצאו חבר לחיים ביום או יומיים, אבל עם רכישת המיומנות, תוכלו לכוון את פעולותיכם לעבר המטרה בקלות רבה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme