6 ספרים על הצלחה וכסף שכדאי לך להכיר

שני ודאוקר2 דקות קריאה
ספרים על הצלחה
שתף:

מה זה להצליח? מי קובע מה נחשב להצלחה או כישלון? על שאלות אלה אין תשובה חד משמעית, שכן התשובה תהיה בעיניו של המתבונן, בעיקר אם הוא שואל את השאלה אודות עצמו. למזלנו, יש מי שכבר החליטו לתת לנו נקודות למחשבה וכתבו ספרים שמסייעים לכל אדם להבין איך הוא תופס את התנהלות החיים שלו, האם הוא שבע רצון ממה שהוא עשה או השיג ובאופן כללי – האם הוא נחשב למצליח בעיני עצמו או שלא. אז אילו ספרים נחשבים כיום לאלה שאפשר לקרוא, להשמין מנחת ולחוש מסופקים ושמחים בחלקנו? הנה כמה מהם.

 

 

אבא עשיר אבא עני

רב המכר יצא לאור לראשונה בשנת 2000 והוא נכתב על ידי הסופר ואיש העסקים היפני – אמריקאי רוברט קיוסאקי. בספרו מעביר קיוסאקי ביקורת על דרך הלימודים של מערכות החינוך המסורתיות וטוען שאין הן מכינות את הילדים של היום להיות המבוגרים של מחר. על פי גישתו העולם האמיתי הוא עולם של כסף, נושאים פיננסיים וכלכלה וכל עוד הילדים ובני הנוער לא לומדים תכנים בנושאים אלה במוסדות החינוך – הם יהיו עסוקים לאורך כל חייהם הבוגרים במרוץ אחרי הכסף והאושר. בשפה פשוטה וברורה הוא מספק רעיונות ללמידה עצמית של נושאים אלה ומציע דרכים לחלום חלומות גדולים ולהגשים אותם.

 

 

View this post on Instagram

 

בדרך לעבודה להיות עשיר 😉 #רכבתישראל #אבאעשיראבאעני #עלקאינטיליגנט

A post shared by TAL ZVILI (@zvilital) on

 

4 שעות עבודה בשבוע

הספר מאת טימוטי פריס הוא לא סתם ספר קריאה אלא מדריך לפעולה. בהגדרתו – ספר זה לא מתאים למי שרוצה להמשיך לעבוד כשכיר במקום עבודה, לשהות שם מעל 10 שעות ביום ולא להרוויח את הסכום שהיה רוצה ויכול. הספר מעודד עבודה של פחות שעות בשבוע, מלמד איך לעבוד תקופות קצרות אך להכניס במהלכן סכומי כסף גדולים, תובע מהקורא לצאת וליהנות מהחיים ואפילו לצאת לפרישה מוקדמת.

 

דרכו של וורן באפט

למי שמתעניין, גם אם מעט, בעולם ההשקעות ושוק ההון ממליץ רוברט ג'יי הגסטרום לא לבזבז זמן על יותר מדי לימודים וניתוחים אלא לפנות ישר אל מי שעשה הון מהשקעות סולידיות והתנהגות זהירה – וואן באפט. הספר מנתח בשפה פשוטה וברורה את האסטרטגיות שהנחו את באפט לאורך שנות ההשקעה שלו ואיך הוא בעצם עשה את מה שכל אחד מאיתנו יכול לעשות. בספר ניתנות אינספור דוגמאות למניות ואגרות חוב אמיתיות שקיימות בשוק ההון האמריקאי, שיש בהן סיכון נמוך ותשואה גבוהה ובזכותן יכול כל אחד, לאחר שיחליט לצאת מאזור הנוחות שלו, להשקיע כספים בחוכמה ולראות תוצאות ורווחים.

 

 

הפסיכולוגיה של ההצלחה

האם אתה מצליחן או מפסידן? למה המצליחנים מצליחים תמיד והמפסידנים מפסידים או מתאכזבים תמיד? האם המזל משחק לטובתם של המצליחנים בלבד והמפסידנים – דינם להמשיך ולספוג עוגמת נפש? לא על פי ד"ר ראסל קונוול, מרצה שייסד אוניברסיטה בפילדלפיה ושם לו למטרה להקנות לימודים אקדמאים למי שלא היה לו סיכוי להתקבל ללימודים כאלה – בני נוער שגדלו בשכונות עוני ומצוקה. בספרו, שתורגם על ידי מאיר לירז, מדריך ד"ר קונוול את הקורא צעד אחד צעד איך להפוך למצליחן, מעניק לו כלים וידע שהם כבר כעת נחלת הכלל אך לא מאוגדים לכדי מדריך מעשי שכל אחד יכול להסתייע בו.

 

שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד

זה לא רק ספר – יש אנשים, מנחים ומרצים שעבורם הספר הזה נחשב לתנ"ך, אורים ותומים להתבוננות נכונה והתנהלות נבונה של כל אדם. המחבר סטיבן קובי, ברב מכר שנחשב לעולמי מוצא ומפרט שבעה הרגלים שמצא כמשותפים בין אנשים מצליחים וכאלה שנחשבים לבעלי דרך התנהלות יעילה במיוחד. בעת קריאת ניתוח הרגלים אלה מבין הקורא שמדובר ברעיונות שכל אחד יכול ליישם בעצמו על ההתנהלות היומיומית שלו וכך להפוך בעצמו לאפקטיבי, מסופק ושמח הרבה יותר.

 

 

להשיג הכל

גם ספר זה מהווה מדריך אמיתי לפעולה ולא ספר תיאורטי. ג'ון אסאראף משתף מניסיון החיים האישי שלו ומהתקופה שבמהלכה גדל בשכונות עוני ומצוקה בקנדה ומציע לקורא שבעה עקרונות להצלחה שניתנים ליישום אישי. הקורא עובר דרך משמעותית בעת קריאת הספר ואט אט מבין מה הוא יכול לעשות על מנת לשפר את התחושות שיש בו בהקשר של החיים שלו עצמו. בזכות צעדים אלה מצליח הקורא להבין היכן הוא נכשל, מה עוצר בעדו ומה הוא יכול לעשות כדי להתגבר על מכשולים אלה ולהמשיך – היישר אל ההצלחה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme