מהיר, יעיל וגם חסכוני הרבה יותר – היתרונות של קטנוע חשמלי

איריס קליין5 דקות קריאה
האם כדאי לכם לקנות קטנוע חשמלי?
שתף:

מסתמן שמרבית מהרכבים החשמליים עדיין לא מצאו את מקומם בישראל אך לעומתם, קטנוע חשמלי הופך להיות כלי נפוץ יותר ויותר. קטנוע חשמלי הוא, כמובן, רכב דו גלגלי עם מנוע חשמלי. בישראל יש היום מבחר רכבים חשמליים, לרבות קטנועים, אופניים וקורקינטים שמקור הכוח שלהם מגיע מסוללה שנטענת באמצעות חשמל. קטנוע חשמלי מונע בדרך כלל על ידי סוללות, כתחליף למנוע בנזין רגיל. יש מספר סוגים של סוללות שמתאימות לאופנועים חשמליים, כדוגמת סוללה נשלפת בכל אחד מהגלגלים, סוללות בטכנולוגיה של תאי דלק אישיים, וכדומה. כדי שתוכלו להחליט אם זה נכון לכם, הנה היתרונות והחסרונות של כלי הרכב הדו-גלגלי.

 

יתרונות של קטנוע חשמלי

קטנוע חשמלי הוא בעל יתרונות רבים כשעיקרו יהיה במנוע חשמלי שעולה בתחומים רבים על מנוע בנזין רגיל. הנה מספר יתרונות משמעותיים של המנוע החשמלי:

עלויות. בשל מחירי הדלק שמתייקרים כל הזמן אופנועים וגם קטנועים חשמליים הופכים להיות הרבה יותר מבוקשים. עלות נסיעה על קטנוע חשמלי תהייה זולה באופן משמעותי מנסיעה למרחק שהוא דומה באופנוע עם הנעה על ידי בנזין.

נסיעה חרישית. הנסיעה על קטנוע חשמלי תהייה הרבה יותר שקטה מרכיבה על מנוע "רגיל" שמרעיש באופן יחסי לכל כלי רכב אחר. אך יתרון זה מהווה גם חיסרון שיפורט בהמשך.

שמירה על איכות הסביבה. הנסיעה בקטנוע חשמלי לא גורמת לפליטה של גזים רעילים שמזיקים מאוד לסביבה שלנו. וגם באשר להטענת הסוללה, בייחוד כאשר תחנת הכוח מבוססת גז או על מקור של אנרגיה מתחדשת, מדובר בהטענה שמקטינה משמעותית את זיהום האוויר ביחס לתדלוק בתחנת דלק רגילה.

טעינה ניידת. ניתן לטעון את הסוללה בכל מקום שנחפוץ בו ולא צריך להתעכב בתחנת דלק או לנסוע במיוחד לתחנת בדלק, כל מה שנדרש הוא שקע חשמל.

תחזוקה זולה. כל עניין התחזוקה בקטנוע חשמלי הוא זול הרבה יותר ממה שאנחנו מכירים מהקטנוע רגיל שמונע על בנזין, משום שאין צורך בכל כך הרבה טיפולים שנובעים משיטת ההנעה, כגון: אין צורך להחליף שמן, חלקים פחות נשחקים וכו'.

בנוסף לכל אלה, קטנוע חשמלי יתאים לרכיבה שהיא בתוך מבנה סגור מה שלא ניתן לעשות עם כלי רכב דו גלגלי על מנוע רגיל.

 

מי צריך קטנוע חשמלי?
שקט, ידידותי לסביבה וגם טוב יותר לכיס – קטנוע חשמלי

 

יש גם חסרונות

אך כמו שיש יתרונות חשוב להכיר גם בחסרונות. למשל, אם חשבתם שתחסכו את הזמן על ביקורים בתחנת הדלק בזכות המנוע החשמלי, הרי שזה לא לגמרי נכון. זמן הטעינה של הסוללה אינו קצר, ואם צפויה לכם דרך ארוכה יחסית, כנראה תמתינו קצת יותר. בנוסף, טעינת הקטנוע דורשת שקע זמין, מה שלמרבה הצער לא קיים בכל מקום ובכל נקודת זמן נתונה. בהנחה שמצאתם שקע והטענתם את הסוללה, זכרו שיש לכם זמן מוגבל יחסית לנסיעה. אם קטנוע שנוסע על בנזין יכול להגיע גם לקצה הארץ, קטנוע חשמלי מגביל אתכם קצת יותר.

 

בנוסף לכל אלה, סוללה של קטנוע חשמלי עשויה לאבד מהיעילות שלה בטמפרטורה נמוכה. דרך אגב, גם היתרון שהזכרנו קודם (היעדר הרעש) עשוי להיות חיסרון. כך, אם הולכי הרגל רגילים לרעש שנפלט מהאופנוע הרגיל, קטנוע חשמלי שקט הרבה יותר ובהתאם הוא עלול להפתיע את עוברי האורח. כמובן שזה לא חיסרון בשטחים בינעירוניים. ואם אלה כל החסרונות שלו, נדמה שעדיין היתרונות עולים על החסרונות.

 

 

כמה זה יעלה לכם?

בכל הקשור למחירים, קטנוע חשמלי הוא ללא ספק כלי רכב חסכוני, לפחות בהשוואה לרכבים דו גלגליים אחרים ובוודאי בהשוואה למכוניות פרטיות. כך תוכלו למצוא קטנועים ב-12,000 עד 20,000 שקלים, ואם תסתפקו בקטנוע חשמלי יד שנייה תמצאו גם מחירים זולים יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme