לעבוד ביום הבחירות – כך תוכלו להרוויח כסף ביום השבתון

שני ודאוקר5 דקות קריאה
מסתבר שממש משתלם לעבוד ביום הבחירות
שתף:

היום שבו מתקיימות במדינת ישראל לכנסת ולראשות הממשלה או בחירות לרשויות המקומיות הוא יום מעניין ומיוחד מבחינת שוק התעסוקה. על מנת לאפשר לבוחרים להגיע גם למקומות מרוחקים ולממש את זכותם האזרחית בהגעה לקלפי ובהצבעה – מוכרז יום זה כיום שבתון. מוסדות החינוך סגורים (ברובם מוצבות קלפיות) ומקומות העבודה סגורים גם הם. מצד שני – ישנם לא מעט מקומות שאי אפשר לסגור ולא לעבוד בהם, או ישנם מעסיקים שרואים חשיבות גבוהה גם בעבודה ביום זה. מסיבות אלה קבע המחוקק שעבודה ביום השבתון תתוגמל בשכר גבוה הדומה לשכר של שעות נוספות או של עבודה בסוף השבוע. יחד עם זאת, עובדים שנמצאים בשבתון ביום הזה יכולים לעבוד בכמה עבודות שקיימות אך ורק ביום הבחירות וכך ליהנות מכמה עולמות – רווח כספי נאה, השתתפות באירוע שמתקיים אחת לכמה שנים ושבירת שגרה מהעבודה היומיומית הרגילה. אז איך ואיפה אפשר לעבוד ביום הבחירות?

 

לעבוד ביום הבחירות ולהרוויח
הבחירות מתקרבות – וזו ההזדמנות להרוויח עוד כמה שקלים ביום השבתון

 

מזכירות ועדת קלפי

בכל מקום שמוצבת בו קלפי יושבים עובדים אובייקטיביים שיש להם כמה תפקידים – מזכיר הוועדה, זהו עובד מדינה שמועסק בשירות המדינה באופן קבוע או שגויס אך ורק לצורך מילוי תפקיד זה. עליו להיות נוכח במקום לכל אורך שעות היום וכמובן לבצע את ספירת הקולות בסיום ההצבעה. ביחד איתו יושבים סגנים ומשקיפים. גם הסגנים הם עובדי מדינה אך המשקיפים, שכל אחד נמצא במקום מטעם מפלגה אחרת המתמודדת בבחירות יכולים להיות אזרחים מן השורה שימלאו את התפקיד באופן חד פעמי רק ביום הבחירות. תפקידם לוודא שההצבעה מתקיימת באופן תקין, ללא הפרעות וללא הפעלת לחץ על הבוחרים מצד שום אדם. השכר עבור יום עבודה זה נע בטווח שבין 1,500-1,800 ₪ או במחצית מסכום זה אם מדובר במשמרת קצרה יותר משעות פתיחת הקלפיות.

 

 

אבטחה וסדרנות

במהלך ההצבעה יש חשיבות גבוהה מאד לשמירה על הסדר ועל ביטחונם של המצביעים. פעילים מטעם מפלגות שונות עלולים לנסות להטות את ההצבעה או את דעותיהם של המגיעים אל הקלפי וחשוב לוודא שהמצביעים לא חשים לחץ או חשש בשל הנטיות הפוליטיות שלהם. על מנת לשמור על הסדר קיימים חוקים בנוגע לקרבה פיזית בין דוכני פעילים לבין הכניסה למקום בו נמצאת הקלפי וחלק מתפקידו של הסדרן הוא לוודא שמירה על מרחק זה. במידה ומגיעים מצביעים רבים במקביל – תפקידו של הסדרן לשמור על עמידה שקטה, סבלנית ורגועה בתור. מאבטחים וסדרנים יכולים להרוויח כ- 1,000 ₪ עבור עבודה ביום הבחירות.

 

איך אפשר לעבוד ביום הבחירות?
אפשר לעבוד ביום הבחירות בוועדת הקלפי, באבטחה או בעמדות התעמולה מחוץ למתחם

 

עבודה בדוכני תעמולה וחלקות עלונים

העבודה של המפלגות והפעילים מגיעה לשיאה ביום הבחירות עצמו. זה הזמן להשקיע את המאמץ האחרון ולנסות בכל דרך לשכנע את המצביעים להצביע עבור המפלגה שעבורה עובדים ואותה מייצגים. לצד מתנדבים רבים שיסתובבו ברחובות וישוחחו עם העוברים והשבים ישנם לא מעט אנשים שיועסקו בשכר, יוצבו מחוץ לעמדות הקלפיות בדוכנים, יחלקו עלונים, ישוחחו עם המצביעים ויזכירו להם בפעם האחרונה למי ולמה כדאי להם להציע. ברוב המקרים תספק המפלגה שולחנות וכיסאות לפעילים וגם אוכל ושתייה לאורך יום הבחירות. השכר המוצע לתפקיד זה נע בטווח של 50-60 ₪ לשעה.

 

 

איך אפשר לעבוד ביום הבחירות?

אופן ההעסקה תלוי בגוף המעסיק. גיוס לתפקידים רשמיים (גם אם זמניים) מפורסם באמצעי התקשורת מטעם ועדת הבחירות המרכזית ומפורטים בו תנאי ההעסקה וכמובן הדרישות המקדימות. מי שמעוניין לעבוד ביום הבחירות יכול ורשאי גם לפנות דרך הדואר האלקטרוני לוועדת הבחירות המרכזית ולקבל מהם הכוונה בנוגע לגופים שונים אשר מעסיקים עובדים בשלל תפקידים ומגוון משרות – ועדות קלפי, חברות אבטחה וביטחון ועוד. אפשר וכדאי לפנות אל מזכירות המפלגות ולברר בנוגע לעבודה מטעמן. בכל יישוב יש נציגות של המפלגות הגדולות בדרך כלל וכך קל יותר למצוא משרה שמתאימה למועמד וקרובה למקום המגורים שלו. חשוב מאד לבחון לעומק את שעות העבודה והתנאים, שכן העבודה במהלך יום הבחירות חייבת להתבצע לפני או אחרי שהעובד עצמו מימש את זכות ההצבעה שלו. בנוסף מומלץ לשקול בכובד ראש את נושא העבודה, שכן כאמור הילדים ובני הנוער לא לומדים וייתכן שתידרש לשם כך התארגנות משפחתית מאתגרת.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme