ההון של מי גדול יותר – כמה שווים כל אחד מבני משפחת המלוכה?

מערכת5 דקות קריאה
הכסף של בני ובנות משפחת המלוכה
שתף:

משפחת המלוכה בבריטניה היא ללא ספק משפחה עשירה. מאוד. סביר גם להניח שכל מספר הגיוני שעליו חשבתם לא מתקרב למציאות, ולפני שתתחיל לנחש הנה התשובה: המשפחה הזו שווה לפחות 88 מיליארד דולר. השאלה היא כמה שווים כל אחד מבני המשפחה, ובפרט האחים ווליאם והארי, בנות הזוג שלהם והילדים (כולל הילד שעוד בדרך).

 

 

קייט מידלטון – לפחות 7 מיליון דולר

על פי הדיווחים, השווי של קייט מידלטון הוא לכל הפחות 5 מיליון פאונד, או 6.5 מיליון דולר. יש גם הערכות לפיהן השווי שלה קרוב יותר ל-10 מיליון, אבל מה שבטוח זה שאת הכסף שלה היא לא קיבלה רק בזכות הקשרים המשפחתיים. הוריה של קייט הם בעליה של חברת Party Pieces שמוכרת ציוד למסיבות אונליין. גם קייט עזרה בעסק המשפחתי לפני שהתחתנה עם הנסיך הארי, וזאת בנוסף לעבודתה כקניינית במשרה חלקית. עכשיו אפשר להוסיף את ההון שהיא חולקת עם בעלה, ואין ספק שמדובר באישה עשירה למדי.

 

ההון של קייט מידלטון
קייט מידלטון הגיעה עם סכום נאה בזכות העסק המשפחתי

 

הנסיך וויליאם – 30 עד 40 מיליון דולר

מקייט לבעלה, הנסיך שצפוי להפוך למלך ביום מן הימים (ונאחל למלכה ולצ'רלס אריכות ימים כמובן). וויליאם, לפחות לפי הדיווחים, שווה כ-30 מיליון דולר, 19 מיליון מתוכם במזומן. כשהנסיכה דיאנה הלכה לעולמה היא הותירה לוויליאם (ולהארי) ירושה גדולה שכללה 10 מיליון פאונד במזומן, שהם כ-13 מיליון דולר. וויליאם קיבל את הכסף כשחגג את יום הולדתו ה-30.

 

בנוסף לירושה שקיבל מדיאנה, גם המלכה כבר נתנה לו ירושה משלה. על פי הדיווחים ב-BBC, המלכה אליזבת העבירה חלק ניכר מההון שלה, המוערך ב-89 מיליון דולר, לקרן נאמנות המיועדת לנכדיה ולילדיהם. זה קרה ב-1994, הרבה לפני שוויליאם פגש את קייט. האחים קיבלו מתוך הסכום הזה נתח מכובד של כמעט 18 מיליון דולר, כל אחד. חוץ מזה וויליאם גם קיבל שכר שנתי של 62,000 דולר כששירת בצבא, סכום צנוע למדי בהשוואה להון שלו. אם וכאשר יהפוך למלך, תהיו בטוחים שהוא יקבל הרבה יותר. המלכה אליזבת', למשל, שווה היום לא פחות מ-530 מיליון דולר.

 

ההון של וויליאם
ירושה מאימא וסבתא אבל גם העובדה שהוא כנראה עומד להפוך למלך – כל אלה מסבירים את ההון של וויליאם

 

ג'ורג', שרלוט ולואי – גם להם יש נתח יפה

וויליאם וקייט הביאו לעולם שלושה ילדים, ולמרות שהם עדיין צעירים מאוד, אפשר כבר להתחיל לקנא בהם. הנסיך ג'ורג' בן ה-5 הוא הרביעי בתור לכתר, מה שאומר שמצפה לו נתח מכובד מאוד. 2.4 מיליארד דולר, ליתר דיוק. תתפלאו, אבל אחת הסיבות העיקריות לכך היא אפקט הנסיך ג'ורג', כלומר ההשפעה שהייתה ללידתו על הכלכלה המקומית. הורים בכל העולם רוכשים בגדים הזהים לאלה שלובש הנסיך הקטן, ואפילו את הסינרים שאיתם הוא אוכל.

 

באופן מפתיע, האחות הצעירה שרלוט עשירה אפילו יותר. כמעט 3.9 מיליארד דולר, זה שווי השוק של הנסיכה. גם כאן החישוב נשען במידה רבה על השפעתה של שרלוט על הכלכלה, דרך אגב, ועל פי הדיווחים "אפקט הנסיכה שרלוט" משמעותי יותר מזה של אחיה הגדול, פשוט משום שהורים רבים יותר רוכשים את השמלות והפריטים שהנסיכה לובשת.

 

ומה עם האח הצעיר, לואי, שהצטרף אל משפחת המלוכה בשנה שעברה? גם לו אתם לא צריכים לדאוג, ויש לו כבר הון "קטן" של מיליארד דולר. האפקט שלו כבר נמוך יותר בהשוואה לאחיו ואחותו, אבל הוא קיים, ללא ספק.

 

מייגן מארקל – מהוליווד אל משפחת המלוכה

כמו קייט, גם למייגן לא היה חסר כסף לפני שהכירה את הארי. למעשה, ההון העצמי שלה מוערך ב-5 מיליון דולר, והרבה בזכות הקריירה הקודמת שלה כשחקנית. במשך 7 עונות גלמה את רייצ'ל זיין בסדרה המצליחה Suits ועל התפקיד הזה היא קיבלה 50,000 דולר לפרק או 450,000 דולר לעונה. במקביל היו לה גם תפקידים קטנים אחרים, מוכרים ורווחיים קצת פחות. למשל, על תפקיד קטן בסרט "זכור אותי לנצח" קיבלה 187,000 דולר ועל תפקידה בסרט The Candidate קיבלה 171,420 דולר.

 

אלא שמייגן לא הייתה רק שחקנית, היא גם מצאה דרכים אחרות לייצר הכנסה בין עבודות. בין השאר היא הייתה קליגרפית במשרת פרילנס, והיא גם שיתפה פעולה עם חברת הלבשה קנדית ליצירת שתי קולקציות שנמכרו לחלוטין. אין דיווחים מדויקים על ההכנסות שלה בתקופה הזו, וממילא היא ויתרה על העבודות הללו, כמו גם על תפקידה בסדרה Suits, עוד לפני שנישאה לנסיך הארי.

 

עכשיו, כשהיא הדוכסית מסאסקס, היא מקבלת קצבה נאה גם מבית המלוכה. הקצבה הזו מכסה את עלויות המחייה שלה, ולפי הדיווחים היא קונה בעצמה את הבגדים שהיא לובשת. הבעיה הגדולה של הדוכסית היא שהיא עדיין משלמת מיסים בארה"ב משום שהיא עדיין נחשבת אזרחית אמריקאית, ובשלב הזה היא אפילו לא אזרחית בריטית באופן רשמי. כשתקבל אזרחות או לאחר שלוש שנות נישואין, כנראה תקבל פטור ממיסים בארה"ב. מצד שני, היא עוסקת בעיקר בפעילות צדקה, כך שאין לה הכנסות אישיות לדווח עליהן.

 

ההון של מייגן מארקל
תפקיד מרכזי בסדרה Suits סידר למייגן הכנסה יפה עוד לפני שהכירה את הארי

 

הנסיך הארי שווה כמעט כמו אחיו

גם במקרה של הנסיך הארי, כמו במקרה של הנסיך וויליאם, אפשר רק לנסות ולהעריך כמה הוא שווה. חלק מההון הפרטי של המשפחה המלכותית עודנו חשאי, אבל ההערכה היא כי מדובר על הון של כ-25 מיליון דולר לפחות, וכנראה הרבה יותר. בתור התחלה, גם הוא קיבל מאמו ירושה של כ-14 מיליון דולר כשמלאו לו 30, והוא קיבל גם את קולקציית התכשיטים האישית שלה, על אף שערכה של הקולקציה הזו אינו ידוע.

 

גם המלכה אליזבת' העניקה לנכד שלה סכום משמעותי מאוד מתוך ירושה של כ-14 מיליון פאונד. בנוסף, לפי הדיווחים של פורבס, הנסיך הארי קיבל שכר של כ-53,000 דולר בזמן שירותו הצבאי, שירות שהשלים ב-2015 לאחר 10 שנים. סביר להניח שגם לילד המשותף של הארי ומייגן, שצפוי להצטרף למשפחה בתחילת האביב, יש כבר הון לא מבוטל.

 

ההון של הנסיך הארי
ירושה, קולקציית התכשיטים של דיאנה וגם משכורת צבאית – ההון המכובד של הארי

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme