סטארט אפ אידאולוגי: תכירו את סופר מיט, הסטארט אפ שיאפשר לכם לגדל את הסטייק שלכם בבית

רננה מור5 דקות קריאה
שתף:

מה דעתכם לאכול בשר בלי להרוג חיות? סטארט אפ ישראלי בשם "סופר מיט", פיתח דרך לגדל עוף ובשר במעבדה, בלי לפגוע בבעלי חיים. זה נשמע כמו מדע בדיוני, אבל לפי ההערכות הטכנולוגיה הזו כבר כמעט אפויה לגמרי ותוך שנה וחצי כבר אמורה להיות נגישה לכולנו.

 

הסטרט אפ הישראלי הוא חלק מתעשיית הפוד טק,  שהתקדמה בשנים אחרונות בצעדי ענק, והיא אמורה לשנות את הדרך בה אנחנו צורכים את המזון שלנו.

את סופר מיט הקימו שלושה הייטקיסטים טבעונים, שהתבססו על מחקר של פרופסור יעקב נחמיאס מהאוניברסיטה העברית, שמטרתו לגדל בשר תרנגולת.  

 

l46CjZRdDEccGpiGQ

 

סופר מיט הם לא הראשונים שמגדלים בשר במעבדה, אבל הפיתוחים הקודמים לא הצליחו להתרומם בעיקר בגלל העלות  האסטרונומית לצרכן. בסופר מיט מבטיחים שהמחירים יהיו הרבה יותר עממיים, כך שהמזון שיגדלו בטכנולוגיה שלהם יגיע להרבה מאוד צלחות ברחבי העולם. לפי החזון שהם משווקים במרץ, בעתיד כדי לייצר סטייק לא נזדקק לפרה או עוף, אלא רק לתאים שילקחו מהחיה בעזרת ביופסיה. מאותם תאים, אפשר יהיה "לגדל" סטייק שיורכב ממאה אחוז בשר.

 

מעבר למניע האידיאולוגי, שמדבר אל יותר ויותר אנשים שהחליטו להימנע מכל מזון שקשור בתעשיית המזון מהחי, השינוי המדהים הזה צפוי להפחית  את הפגיעה האקולוגית הקשה של תעשיית המזון בכדור הארץ, וייתכן שגם יפתור את בעיית המחסור במזון במדינות עניות.

 

 

היזמים השיקו לאחרונה קמפיין למימון המונים במטרה לגייס 100,000 דולר ולעשות באז שיפיץ את הבשורה, בתקווה שכמה שיותר אנשים יתגיסו למשימה. נכון להיום חסרים להם עוד 2.5 מיליון דולר כדי להשלים את הפיתוח, ולבנות אב טיפוס של המכונה לגידול סטייקים.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme