הגשת תביעת חוב מקוונת – כל מה שצריך לדעת כדי לעשות את זה נכון

איריס קליין2 דקות קריאה
הגשת תביעת חוב מקוונת ומה שחשוב להכיר
שתף:

ההחלטה לפרק חברה או להכריז על פשיטת רגל בהחלט איננה נדירה. אלא שהצעד הזה מעורר תהיות, בעיקר בקרב הנושים שנותרים מאחור וממתינים לקבלת התשלומים המגיעים להם. במצבים מעין אלה ניתן להגיש תביעת חוב, שהיא למעשה מסמך משפטי שבו מפורטים באופן מדויק החובות והסכומים המדוברים. אל התביעה הזו יש לצרף גם אסמכתאות מתאימות, כמובן, ואת הניירת הזו יש להעביר לידי הכונס הרשמי. לצורך הנוחות והפשטות ניתן לבצע הגשת תביעת חוב מקוונת בתוך חצי שנה ממועד מתן צו הכינוס, וכונס הנכסים יעביר את התביעה לבעלי התפקיד הרלוונטי.

 

אם כן, זה הזמן להבין מה היא תביעת חוב מקוונת, איך בכלל מגישים אותה ואיזה תפקיד מגלם הכונס בסיפור הזה.

 

תפקידו של הכונס הרשמי בהליך תביעת חוב

כאמור, פשיטת רגל או פירוק חברה הם שני צעדים שמתרחשים לא פעם, ובמצבים מהסוג הזה מועברים הנכסים של אותו הגוף המתפרק לכונס הרשמי. המפרק תפקידו להוציא את ההליך לפועל ולנהל את התיק כולו. הוא אינו רוכש זכויות בנכס של החברה או העסק שמתפרקים, אבל הוא כן מכהן כנאמן ואחראי על מגוון של תפקידים וסמכויות. כך למשל, עליו לכנס את הנכסים של החברה לפירוק, להגיש תביעה משפטית בשם החברה, לחלק את הנכסים בין כל הזכאים ולהגיע להסכמים עם נושים. התפקיד הבולט ביותר שלו, וככזה הוא ראוי לתשומת לב מעמיקה יותר, הוא לדון בכל תביעות החוב המקוונות. לכן הוא יחזיק גם בסכמות שיפוטית.

 

הגשת תביעת חוב מקוונת והמסמכים שאתם צריכים
לקראת הגשת תביעת חוב מקוונת ודאו שיש לכם את כל המסמכים הדרושים

 

צורת הגשת תביעת חוב מקוונת

את תביעת החוב אפשר להגיש על ידי המערכת המקוונת או באמצעות הגשה ידנית. ישנם שני סוגים של תביעות חוב:

  • תביעת חוב של נושה – עובד
  • תביעת חוב של נושה – פרטי, תאגיד, בנק, רשויות מדינה, רשויות מקומיות

 

הגשת תביעת חוב של נושה שהוא עובד

ככלל יש לבצע שליחה של הטופס המקוון דרך האתר, בצירוף האסמכתאות המתארות ומבססות את החוב בגינו מוגשת התביעה. בעת ההגשה תתקבל הודעה אלקטרונית בדואר שתאשר את השליחה אל הכונס הרשמי. לאחר הזנת הנתונים ובדיקת תקינותם תישלח הודעה נוספת המהווה אישור שהיא הועברה לבעל התפקיד הממונה על כך. לאחר אישור זה תועבר התביעה לביטוח הלאומי לתחום זכויות עובדים. התביעה תבחן, ובהתאם לפסיקה תשולם לתובע.

 

 

הגשת תביעת חוב מקוונת – הנחיות כלליות

לצורך הגשת תביעת חוב מקוונת תצטרכו למלא אחר ההנחיות ולפעול על פי השלבים כדלקמן: ציינו את הפרטים המדויקים של החייב או של החברה בפירוק ואת מספר התיק (פשיטת רגל או פירוק חברה) באתר של כונס הנכסים. בטרם תמלאו את הטופס המקוון בדקו כי יש בידכם את המסמכים הבאים:

  • אסמכתא שמאמתת את החוב                                                    
  • ייפוי כח חתום ומאומת באמצעות עורך דין (במצבים שהתביעה לא תוגש מטעם התובע אלא ע"י מיופה כוח)                                                                                                                                 
  • העתק מתוך המחאה של התובע על מנת לאמת את נתוני חשבון הבנק או אישור הבנק על זהות בעל החשבון
  • תלושי שכר אחרונים
  • מכתב המורה על פיטורים
  • אישור על גובה ההפקדות לפיצוי שעומדים לזכות התובע בקופת גמל

 

טופס הגשת בקשה מקוונת
כך נראה הטופס המקוון (צילום מסך)

 

הגשת תביעת חוב מקוונת של נושה פרטי, תאגיד, בנק או רשויות מדינה

בהגשת תביעת חוב מקוונת במקרה של בנקים או תאגידים למשל, יש למלא תצהיר שהוא חתום ומאומת בפני עורך דין, ואת המסמכים הללו תוכלו להגיש באתר. חשוב להקפיד לציין על גביו את מספר הסימוכין של הטופס המקוון. יש לשלוח את הטופס עם העתק סרוק של התצהיר החתום וכן עם אסמכתאות המבססות את החוב. לאחר השליחה תתקבל הודעה לדואר האלקטרוני המאשרת את שליחת תביעת החוב ולאחר בדיקה אוטומטית של הנתונים שהוזנו, תשלח הודעת מייל שמודיעה על הגשה תקינה של התביעה וכן על העברתה לממונה האחראי על טיפולה. בהנחיות להגשת הטופס המקוון חשוב למלא את ההנחיות בהתאם לשלבים המתבקשים באופן קפדני. חשוב לוודא שכל פרטי החייב מדויקים, וכן כי דייקתם גם בציון מספר התיק ומספר פירוק החברה או פשיטת הרגל. וודאו שיש מולכם את כל המסמכים החשובים שיסייעו במילוי התביעה המקוונת:

 

  • תצהיר חתום ומאומת בפני עו"ד
  • אסמכתאות לאימות החוב
  • ייפוי כח בחתימה של עורך דין
  • העתק פרטי המחאה של הנושה שמאומתים עם חשבון בנק שלו

 

 

התייעצות עם עו"ד בעניין תביעת חוב בפירוק חברה

היום בכל מקרה של פירוק חברה, הרבה יותר קל להגיש תביעת חוב מקוונת באופן עצמאי ללא עזרה, שכן ישנה הכוונה מפורטת בנושא. אך על אף זאת, יש כמה כללים ספציפיים לאופן ההגשה של התביעה ויש לעשות אותם כראוי. לעיתים יהיו תנאים להגשה של התביעה במקרים של נושים מסוג – עובד שלא תמיד מובנים עד הסוף, יחד עם זאת, לא תמיד ניתן לסרוק את כל הניירת הרלוונטית בכל נושא, בעוד שיש חשיבות בהקפדה על הגודל ומידות המסמכים שאותם שולחים למפרק. בשל המורכבות ורמת הקפדנות הנדרשת עלולים דברים להשתבש ולא להישלח כראוי, ועל מנת שתצליחו למקסם את הסיכוי שהכל יגיע כראוי ליעדו ותקבלו את מה שמגיע לכם, יהיה נכון להתייעץ עם עו"ד שמבין בתחום דיני פירוק החברות. עורך דין שיכול לסייע לכם בכל הקשור להגשת התביעה המקוונת ולוודא שהיא התקבלה ולא הוחסר ממנה דבר. 

 

לאתר משרד המשפטים לחצו כאן

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme