פשיטת רגל – כך תתמודדו איתה ביום שאחרי

רחל ברגר2 דקות קריאה
היום שאחרי פשיטת רגל
שתף:

לעולם לא נמליץ לכתחילה לעבור את הליך הכואב הזה ששמו 'פשיטת רגל'. הוא גורר אחריו נושים כועסים, שם רע, הגבלות רבות ואיבוד כסף. אבל למי שבכל זאת שם (ולמרבה הצער אנחנו נמצאים היום במציאות מאתגרת במיוחד), הכתבה הזו בשבילכם. קבלו את הצעדים הבאים שלכם בדרך לשיקום לאחר הליך פשיטת רגל.

 

 

פשיטת רגל – כך תעשו לזה סוף

בהליך פשיטת רגל, או בשמו היותר רשמי הליך 'חדלות פירעון', מודיעות הרשויות באופן מרוכז ורשמי לכל הגופים המוסדיים על 'פשיטת רגל' של החייב, על ההגבלות הכרוכות בכך. ההגבלות יוכלו להיות צו איסור יציאה מהארץ לחייב, הגבלה על חשבונות הבנק וכינוס וחלוקת נכסי החייב באופן שווה לנושים על ידי כונס הנכסים. הכרזה על הליך פשיטת רגל אינה נעימה, אך היא הן הכרחיות במדינה מתוקנת.

 

פשיטת רגל וטיסות לחו"ל
במצב של פשיטת רגל עשויות לחול הגבלות שונות, לרבות הגבלה על יציאה מהארץ

 

בשלב הראשון נסו לבטל את ההגדרה של פשיטת הרגל

תוכלו לבטל את הליך פשיטת הרגל במהירות יחסית, אם תגיעו להסדר פשרה עם הנושים. אופציה נוספת היא לפנות לבית משפט ולהוכיח שהליך פשיטת הרגל, נוצל לרעה ואינו מוצדק או להוכיח שהחובות שולמו במלואם.

 

 

צו הפטר

אם לא הצלחתם לבטל את הליך פשיטת הרגל, נסו לקבל כמה שיותר מהר את צו הפטר מבית המשפט. צו ההפטר יאשר שהנכם פטורים מתשלום החובות שצברתם טרם פשיטת הרגל, (למעט חובות חריגים) ויסיים למעשה את פשיטת הרגל. עם קבלת צו הפטר תוכלו לפתוח דף חדש בחייכם הכלכליים.

 

עדכון הרשויות על הסרת ההגבלות עם קבלת צו הפטר

קיבלתם צו הפטר? עדיין לא סיימתם עם ההגבלות שהיו כרוכות בפשיטת הרגל, כמו מגבלה על חשבונות הבנק למשל. שימו לב לאבסורד: לעומת הכרזה על תהליך פשיטת הרגל, כעת, אף גורם לא ידאג לעדכן את הרשויות שקיבלתם צו הפטר. תאלצו לעבור תהליך מייגע לעדכון כל הרשויות על קבלת 'צו הפטר' להסרת המגבלות שהיו כרוכות בפשיטת הרגל. אגב, התהליך הזה אורך בדרך כלל למעלה משנה. אם כן, התחילו לעדכן את כל הרשויות, לרבות ביטוח לאומי ומס הכנסה, בצו ההפטר שקיבלתם, וכן, גם את משטרת הגבולות על מנת שתסיר את צו עיכוב יציאה מהארץ בהקדם.

 

פשיטת רגל וביטוח לאומי
כשתקבלו צו הפטר תצטרכו להודיע לכולם בעצמכם, כולל לביטוח לאומי ולמס הכנסה

 

תעודה המסירה את המגבלות בתחומי העיסוק

למרות קבלת 'צו הפטר', מי שפשט את הרגל, עדיין יוגבל בתחומי העיסוק השונים כמו: איסור לעסוק בתיווך מקרקעין, עריכת דין או מועמדות לבחירות מקומיות. אם ברצונכם להסיר גם את המגבלה הזו, תוכלו לפנות לבית המשפט בבקשה לבחון בשנית את פשיטת הרגל. אם בית המשפט יווכח כי הליך פשיטת הרגל נערך בעקבות כשל בלתי צפוי או שהכשל לא נגרם עקב התנהגות רעה מצד החייב, כפי שיראה לנכון, יוסרו אף מגבלות אלו בתחומי העיסוק.

 

חשוב שזכור, כי למרות שהליך פשיטת הרגל אינו נעים, הרי שדווקא הוא מסייע לחייב ל'נקות את חובותיו' ומאפשר לו לפתוח דף כלכלי חדש בחייו. בל נשכח: לא מעט עשירי עולם פשטו את הרגל וקמו והשתקמו כלכלית, בצורה מרשימה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme