יוזמה בסין: ימי חופשה בתשלום לרווקות מגיל 30 לטובת מציאת בן זוג

מערכת2 דקות קריאה
אין תירוצים לא לצאת: חופשה בתשלום לרווקות
שתף:

להיות רווקה בישראל זה לא עניין פשוט. קצת אחרי הצבא ועוד לפני השלמת התואר הראשון כבר מגיעות השאלות, ועם התואר מגיע הלחץ של הסביבה. אירועים משפחתיים מלווים בברכת זיווג הגון ו"בקרוב אצלך", וסבתא מתחילה להזכיר שהשעון מתקתק והיא ממש רוצה לרקוד בחתונה ולראות נין או שניים או חמישה. אלא שהדרך אל הזוגיות האידאלית לא פשוטה, ומי שמשקיעה את הזמן בבניית קריירה יודעת להסביר שאין לה ממש זמן למצוא בן זוג או לצאת לדייטים. עכשיו מסתבר שהסינים כבר מכירים את התירוץ הזה – ויש להם פתרון יצירתי שאולי עוד יגיע גם לישראל.

 

חופשה בתשלום לרווקות סיניות
כנראה שדי משתלם להיות רווקה בסין

 

חופשה בתשלום בראש השנה הסיני

המעסיקים בסין החלו להציע לעובדות הרווקות, בפרט לעובדות שכבר חגגו את יום ההולדת ה-30 שלהן, ימי חופשה נוספים. מטרת ימי החופשה הזו היא לאפשר לנשים הרווקות לצאת יותר לדייטים. כך, אם התירוץ הטוב ביותר של האישה הוא שאין לה זמן לצאת ולהכיר גברים, המעסיקים הסינים מנטרלים את התירוץ הזה.

 

בינתיים שתי חברות תיירות מרכזיות במדינה כבר הטמיעו את המדיניות החדשה, זו שמעודדת את העובדות להשקיע זמן גם בזוגיות העתידית, וחברות אחרות צועדות בעקבותיהן. באחת מהן העניקו לעובדות חופשה ארוכה יותר לקראת ראש השנה הסיני, שחל השבוע. כך, כלל העובדים הסיניים מקבלים חופשה בין ה-4 ל-10 בפברואר, בעוד נשים מעל גיל 30 מקבלות חופשה ארוכה יותר בת 15 ימים. על פי נהלי החברות השונות גם את החופשה הזו ניתן להאריך במידת הצורך.

 

 

התמריץ לעובדת: בונוס על חתונה

היוזמה הסינית לא הסתיימה רק בהארכת החופשה לנשים רווקות, והנה עוד רמז להורים הלחוצים ולסבתות שרוצות לראות את הנכדות מתחתנות: המעסיקים בסין מעניקים לעובדת שתינשא לפני סוף 2019 בונוס כלכלי. מי שתמצא אהבה ותעמוד מתחת לחופה תיהנה מתוספת שמנה לשכר שלה, אם זה באמת התמריץ שיניע את הרווקות למהר למצוא חתן.

 

באופן  טבעי, הנשים בסין שמחו לקבל חופשה ארוכה יותר, וגם מנהלי משאבי האנוש בחברות השונות דיווחו על שביעות רצונן של העובדות. חלק מהמנהלים אף הסבירו כי הם מעסיקים מספר זהה של גברים ונשים, ולמרות זאת לנשים יש באופן מובהק "פחות קשר לעולם החיצון". כך נולד הפתרון היצירתי, זה שמאפשר לנשים לקבל יותר זמן פנוי ולייצר יותר הזדמנויות ליצירת קשר עם בני המין השני. אם היוזמה הזו תוכיח את עצמה, המעסיקים יחזרו עליה גם בשנה הבאה.

 

חופשה בתשלום וגם בונוס
על הצעת נישואין תקבלי לא רק טבעת – אלא גם בונוס

 

"חופשת אהבה" למורות

היוזמה של המעסיקים בסין לא התחילה עכשיו, עם השנה הסינית החדשה. למעשה, כבר בחודש שעבר הכריזה הנהלת בית ספר במדינה כי היא מאפשרת לכל מורה רווקה ללא ילדים להגיש בקשה לקבלת "חופשת אהבה" פעמיים בחודש. לטענת בית הספר המטרה היא לאפשר להן "ליהנות מהחיים".

 

אז נכון, יש מי שיכולה ליהנות מהיוזמה הזו, וכולנו תמיד שמחים לקבל עוד כמה ימי חופשה. אלא שהתמונה ממש לא ורודה כפי שהיא נראית. בסין ישנה נטייה להתייחס לרווקות בנות 30 ומעלה כאל "שאריות", מתוך אמונה כי לאחר גיל 25 היכולת של האישה למשוך גברים ולהינשא יורדת. בפועל, נשים רבות מתמקדות בקריירה שלהן ודוחות את החתונה ואת הילדים למועד מאוחר יותר, והתפיסה לפיה הן זקוקות לתמריצים כדי להשקיע יותר זמן ואנרגיה במציאת חתן היא תפיסה בעייתית שמדגישה את הלחץ המוטל על הנשים להתחתן ולהביא ילדים לעולם. לראיה, ההטבות האטרקטיביות הללו מוצעות רק לעובדות, וסביר להניח שיש למעסיקים הללו גם כמה עובדים ממין זכר שעדיין לא נישאו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme