חמש יתרונות בריאותיים לחיי הרווקות

מערכת5 דקות קריאה
חמש יתרונות בריאותיים לחיי הרווקות
שתף:

לפעמים נדמה שהדעה הרווחת היא שרווקים ורווקות מרגישים בודדים, או שהשאיפה העיקרית שלהם היא להיפרד מחיי הרווקות. אלא שהדעה הזו לא בהכרח נכונה, ואם תשאלו את בלה דה-פולו, רווקה מאושרת בת 63 שהעבירה הרצאה בנושא הזה בדיוק ב-TED, מדובר בסך הכל במיתוס. המיתוס הזה מופרך לדעתה, ו-800 המחקרים שבחנה עזרו לה להגיע למסקנה הזו. המחקרים שבדקה כללו זוגות נשואים לצד רווקות ורווקים, והם הובילו אותה למסקנה אחת עיקרית: לחיי הרווקות יש השפעות חיוביות על הבריאות. מי שטרם נישא מתחזק גוף בריא יותר ומנהל קשרים חברתיים חזקים יותר. אם עוד לא עמדתם תחת החופה המאמר הזה בדיוק בשבילכם, ואם יש לכם טבעת נישואין על האצבע אולי כדאי שתוותרו על הקריאה.

 

רווקים ורווקות הם בעלי קשרים חברתיים חזקים יותר בהשוואה לנשואים

אם חשבתם שזוגות נשואים נהנים מחיי חברה עשירים יותר הגיע הזמן להכיר במציאות. מחקרים שונים מוכיחים שזה פשוט לא נכון. בפועל, רווקות ורווקים יוצרים קשר חזק יותר עם אחרים בסביבה החברתית שלהם. הם גם נוטים להתרועע יותר עם אנשים ואף לפנות אליהם לקבלת עזרה. בפשטות, חיי הרווקות הם שמאפשרים לנו ליהנות מקשרים חברתיים טובים ואיכותיים, והכלל הזה נכון לנשים ולגברים כאחד.

 

רווקים ורווקות הם בעלי קשרים חברתיים חזקים יותר בהשוואה לנשואים
גברים ונשים שטרם נישאו לרוב נהנים מחיי חברה פעילים יותר בהשוואה לגברים ונשים לאחר החתונה.

 

הכושר הגופני טוב יותר בקרב אנשים שאינם נשואים

אפשר לשער שיש אמת מאחורי הטענה שגברים ונשים נוטים להפחית את הדאגה שלהם בכל הקשור להרגלים בריאים. הם אוכלים קצת פחות בריא, עוסקים פחות בספורט ומבלים זמן ממושך יותר בבית. המחקרים הרבים מוכיחים שהגברים והנשים הלא-נשואים הם אלה ששמרו על אורח חיים שכולל פעילות גופנית, למשל. מחקרים אחרים גם מראים שגברים ונשים שנישאו שוקלים יותר בהשוואה לרווקים או רווקות.

 

רווקות ורווקים בריאים יותר
על פי המחקרים, רווקים ורווקות עוסקים יותר בפעילות גופנית ומקפידים על אורח חיים בריא בהשוואה לנשואים ולנשואות.

 

הבדלים בהתפתחות האישית של הפרט

חיי הרווקות, לפחות על פי המחקרים, הם גם אלה שמאפשרים לנו ללמוד יותר, להשקיע בפיתוח האישי שלנו ולחוות חוויות בצורה אחרת לחלוטין. המחקרים שנעשו בתחום מראים שרווקים וגם רווקות הם אלה שמרגישים שעברו צמיחה אישית לאורך השנים, בניגוד לתחושות שתיארו הנשואים והנשואות. חיי הרווקות כנראה מאפשרים לנו לעשות יותר, לחוות, להתמודד עם אתגרים גדולים, ללמוד ולהתפתח במגוון רחב של תחומים.

 

חיי הרווקות הם הזדמנות לצמיחה אישית
חיי הרווקות מאפשרים לנו ללמוד ולהתפתח יותר, לפחות על פי המחקרים.

 

גברים נעשים פחות נדיבים לאחר החתונה

המחקרים שדה-פולו בחרה לנתח בתחום הזה הם אמנם מחקרים ישנים יחסית (שנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת) אבל הם בוודאי יכולים לרמוז לנו על המצב הקיים. לפי המחקרים הללו, גברים שהפגינו נדיבות בזמן שהיו רווקים, אבל הנדיבות פחתה כחמש שנים לאחר החתונה. הנתון המעניין עוד יותר הוא שהגרושים חזרו להפגין נדיבות הרבה יותר מזו שהפגינו כשהיו נשואים. אם גם הנתון הזה לא בלבל אתכם אולי הנתון הבא יעשה את העבודה: גברים שהתגרשו ונישאו מחדש חזרו להפגין רמות נמוכות של נדיבות. הפרט הזה מפתיע יחסית, שהרי דווקא לגברים הנשואים יש מידה מסוימת של רווחה כלכלית לנוכח העובדה שהם מתנהלים מתוך שתי משכורות, ולא מהמשכורת שלהם בלבד.

 

רווקות משפיעה על הנדיבות
גברים רווקים נדיבים יותר בהשוואה לנשואים, וגם הגרושים נדיבים יותר מאלה שנישאו מחדש.

 

רווקות ורווקים נהנים מזמן האיכות שלהם עם עצמם

נושא משמעותי שנחקר רבות הוא האופן שבו משפיע הזמן שבו אנחנו מבלים לבד על הרווחה הנפשית שלנו. על פי המחקרים ההשפעה שלו בהחלט חיובית, וכשאנחנו נהנים מהזמן שלנו לבד אנחנו נעשים גם יותר יעילים ויצירתיים. אלא שגברים ונשים לאחר החתונה מבלים הרבה פחות זמן לבדם, ובהתאמה הם נהנים פחות מהיתרונות שלו. מיותר לציין שהרווקים והרווקות נהנים מהזמן הזה יותר ומנצלים אותו באופן איכותי ופרודוקטיבי. אז נכון, יש יתרונות רבים גם לחיי הנישואין, אבל אם בחרתם לחיות לבד אין ספק שקיבלתם החלטה שיש לה השפעות נפלאות על איכות החיים שלכם ועל בריאותכם.

 

רווקים ורווקות נהנים מזמן האיכות שהם מבלים עם עצמם
רווקים ורווקות מבלים יותר לבד, והם מנצלים את הזמן באופן יעיל ויצירתי – בהשוואה לנשואים ולנשואות.

 

כתבה זו הופיעה לראשונה באתר Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme