כך תתכוננו כלכלית לחיי הנישואין

מערכת5 דקות קריאה
כלכלת חיי נישואין
שתף:

החתונה, אותו אירוע יוקרתי ולעיתים פומפוזי למדי, היא נקודת ציון משמעותית בחייהם של בני ובנות זוג רבים בישראל, שבוחרים למסד את הקשר ולהקים משפחה. אלא שהטקס הפורמלי ומסיבת הריקודים הנוצצת, שעלותם לרוב לא ממש הגיונית, הם רק נקודת הפתיחה. כך, מרגע שנשברת הכוס הופכים בני הזוג ליחידה אחת, שבה יש להם אחריות זה על זו, גם במובן הכלכלי. ההוצאות רבות, המתחים עשויים לעלות עם הזמן וזוגות שנישואיהם עלו על שרטון (על אף שחלמו על הזוגיות הנצחית) מגלים שגם אחרי הגירושין לא נגמרות המחויבויות הכלכליות. אם כן, רגע לפני שאתם לובשים את הטוקסידו ואת שמלת הנסיכה הלבנה, יש כמה מהלכים מומלצים במיוחד.

 

דברו על כסף

לחלקכם זה יישמע ברור מאיליו ולרבים אחרים קצת פחות. שיחות על כסף הן קריטיות, בוודאי אם קיימת מחשבה על מיסוד הקשר ועל הקמת משפחה. לכל אחד מאיתנו מערכת יחסים שונה בכל הקשור לכסף. הרגלי צריכה וחיסכון, מטרות כלכליות ונכסים קיימים. לפני שאתם מאחדים חשבונות ומתחילים לנהל משק בית משותף עצרו ובדקו מול הצד השני שלכם האם יש לו/לה חובות, הלוואות, תכניות חיסכון, קרנות פנסיה או נכסים שלא ידעתם עליהם. באותה נשימה תצטרכו גם לחלוק את המידע הרלוונטי לגביכם, אבל בסוף השיחה הזו תדעו מה מצבכם הכלכלי ומה האפשרויות העומדות בפניכם.

 

הגדירו תפקידים

עוד בטרם תעברו לגור יחד ולחלוק מטלות הקשורות לניקיון הבית ותורנות כלים, עצרו כדי לקבוע כמה הגדרות בסיסיות הקשורות להתנהלות הכלכלית שלכם. השאלה הראשונה והחשובה מכולן היא האם תפתחו חשבון משותף לצורך ניהול החשבונות הקשורים בדירה, או שמא תעדיפו להשאיר את המצב כפי שהוא. כל בחירה היא לגיטימית בתנאי שתחליטו עליה יחד, וגם תגדירו תפקידים באופן ברור. כך אפשר ומומלץ לקבוע שצד אחד בקשר יהיה אחראי לניהול תשלומי המיסים. רצוי לקבוע גם תקציב מסודר להוצאות השוטפות, לתשלומי שכר הדירה והמיסים ולחיסכון לשעת חירום.

 

קבעו מטרות כלכליות

אחת השיחות החשובות לפני החתונה היא השיחה הזו, שבה אתם חולקים זה עם זו את השאיפות והמטרות שלכם. זוהי שיחה משמעותית משום שהיא תאפשר לכם לוודא שאתם פועלים ביחד לעבר מטרות משותפות, ולא בנפרד לעבר מטרות אינדיבידואליות שאין להן כל קשר לחיים המשותפים. זה הזמן להחליט ביחד האם ומתי תקימו משפחה, האם תקנו בית והיכן, וכל סוגיה אחרת שעולה בדעתכם. אם תגלו שהחלומות שלכם שונים בתכלית כנראה שהשיחה כבר איננה כלכלית כלל. מצד שני, אם אתם חולקים מטרות ושאיפות, זה הזמן להתחיל לתכנן איך תשיגו אותן יחד.

 

דאגו לפוליסת ביטוח

בין אם יש ילדים ובין אם לא, ביטוח הופך להיות הכרחי לאחר החתונה. בשלב הזה יש לפחות אדם אחד שתלוי בכם. אם חלילה תהיו מנועים מעבודה ופרנסה, הביטוח הזה הוא שיעזור לכם לעזור לבן או בת הזוג. כדי לקבוע מה הפוליסה המתאימה לכם, מה יהיו התנאים שלה ומה יהיה שיעור הפרמיה מומלץ שתתייעצו עם סוכן הביטוח שלכם, כמובן. באותה ההזדמנות מומלץ להקפיד על עדכון שמות המוטבים שלכם, נקודה חשובה לא רק לפני החתונה – אלא גם אחרי קבלת הגט. כרווקים אנחנו נוטים לרשום את ההורים או את האחים כמוטבים, אבל בוודאי שכאנשים נשואים נעדיף שבן או בת הזוג (ובבוא היום הילדים) ייהנו מהרכוש שצברנו. באופן דומה נעדיף שהמוטבים שלנו אחרי הגירושין יהיו בני המשפחה הקרובים אלינו מכל, ולא האדם שממנו (או ממנה) בחרנו להתגרש.

 

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme