5 משרות אם אידאליות – ואיפה בכלל תמצאו אותן?

שני ודאוקר3 דקות קריאה
הכירו משרות אם שיכולות להתאים
שתף:

לא פשוט להיות אימא בשוק העבודה. לאימהות יש משימות רבות שצריך לנהל, מה שכמובן דורש הרבה מאד זמן, מחשבה ותשומת לב. שוק העבודה ידוע כיום בתור כזה שלא מאפשר גמישות רבה, שיש בו תובענות רבה ודרישות שעלולות להתפרש לעיתים כלא מציאותיות. ברוב המקרים אם המשפחה היא זו שנטל המשפחה מוטל על כתפיה ולא תמיד נושאים שקשורים בניהול הבית והמשפחה מסתדרים היטב עם שעות העבודה או המשימות העומדות בפניה כעובדת בחברה או ארגון. יחד עם זאת, בשנים האחרונות קיימת מודעות גבוהה וגם קידום חקיקה בנוגע למתן שוויון הזדמנויות, הקלה על נשים ואימהות עובדות ובאופן כללי – שינויים רבים שנועדו לאפשר לאימהות להשתלב ביתר קלות בשוק העבודה. כך, לצד משרות אם "קלאסיות" יש גם שפע של משרות שמציעות שעות נוחות ושכר לא רע בכלל.

 

רשת האינטרנט, אתרים ייעודיים למציאות עבודה והרשתות החברתיות עוזרים מאד בשנים האחרונות לשים את האימהות במרכז הבמה, להציג את היתרונות של העסקת נשים ואימהות והכי חשוב – לסייע לאימהות למצוא עבודה שבה גם תוכלנה לשלב את ההורות שלהן עם התפקיד, גם תקבלנה גמישות והקלות ועדיין תהיה להן תחושה של סיפוק והגשמה עצמיים, של השתייכות למקום מסודר ויציב וכמובן התחושה הטובה של חלוקת הנטל בכל מה שנוגע לפרנסת המשפחה. אז איפה אימהות יכולות למצוא היום עבודה?

 

משרות אם אידאליות לאימהות
משרות אם יכולות להתאים לכל אם ולכל מי שזקוקה לשעות נוחות

 

איפה לחפש ולמצוא עבודה?

הפייסבוק הוא עולם וירטואלי שלם שיש בו הכל מהכל ובכלל זה – גם אפשרויות למציאת עבודה. העמוד של Jobs4moms, למשל, מונה מעל 55 אלף עוקבים ועוקבות ולא בכדי. בעמוד מפורסמים לקישורים לאתר של העמוד, בו אפשר להתרשם ממגוון רחב מאד של משרות אם בתחומי שונים שהמכנה המשותף הברור שלהן הוא הפנייה לנשים, ההעדפה לנשים וציון מפורש בפרטי המשרה על כך שמדובר במשרה שעשויה להתאים לאישה, אימא ובאופן כללי למי שחשוב לה לנהל את המשפחה במקביל לעבודה. דרך העמוד אפשר למצוא משרות בכל רחבי הארץ ולקבל פרטים רבים מיד עם קריאת המודעה.

 

פורטלים נוספים שלא פונים באופן מיוחד לנשים אך מכילים מאגר עצום של משרות ופרסומים הם Alljobs שנחשב לוותיק, מוכר וכזה שנותן הרבה מאד ערך לגולשים בו – שם אפשר לבחון את טווח השכר של תחום זה או אחר, לקבל טיפים ועצות איך לשפר את התוכן של קורות החיים ומאמרים שונים הקשורים בעולם העבודה בישראל ובעולם. פורטל דרושים אף הוא מהווה תשתית מצוינת לחיפוש ומציאת עבודה, כמו גם מאמרים שונים בנוגע לשכר, תנאים סוציאליים ותפקידים שונים.

 

 

שיקולים בבחירת משרות אם

אז במה כדאי לעבוד? שאלה מצוינת שיש לה כמובן אינספור תשובות. לכל אישה ולכל אימא יש את הכישורים, התכונות וההשכלה שלה, לצד העדפות, תחביבים או תחומי עניין. כל אחת תעשה את השיקולים שלה – מה חשוב יותר ממה? האם למצוא קריירה שבה אפשר להרגיש את ההגשמה העצמית אך ייתכן ותבוא על חשבון הבית והמשפחה או שאולי לחפש דווקא משרה חלקית שתאפשר להיות יותר זמן בבית עם הילדים? מי שיש לה משמעת עצמית חזקה ורוצה להישאר בבית עם התינוק או הפעוט יכולה לנסות למצוא עבודה שעובדים בה מהבית.

 

באופן כללי, מה שצריך להנחות את הבחירה והחיפוש אלה כמובן שעות העבודה, המרחק הגאוגרפי של העבודה מהבית, מתן תנאים סוציאליים על פי החוק, הסכם מפורש שייכתב וייחתם על ידי המעסיק והאישה וכמובן מהות התפקיד עצמו. חיפוש עבודה הוא תהליך שעלול לארוך לא מעט זמן ולהיות מאתגר ומתסכל ולכן חשוב כבר בשלבים הראשוניים לשים לב לכל הפרטים של המשרה המוצעת. מומלץ להרגיש חופשיה לשאול כל שאלה או לברר כל פרט שיש לו חשיבות בהמשך הדרך.

 

משרות אם נוחות
גמישות ושכר הולם הם החשובים ביותר – ומשרה כגננת יכולה להיות אידאלית

 

אילו משרות מתאימות לאימהות?

בעולם העבודה האינסופי ישנן לא מעט משרות אם שעשויות להיות מאד מתאימות לאימהות (ולא רק להן כמובן) וכדאי לחפש אותן בעדיפות. מה למשל?

1 – גננת או סייעת בגן ילדים – אם את אוהבת ילדים, נהנית בחברתם ורואה אתגר בהעברת ידע וכלים לחיים לדור הצעיר – זו המשרה בשבילך. יש בחירה רבה בתחום זה בין גנים פרטיים לגני עירייה, בין קבוצות של גילאים שונים ובעיקר בשעות העבודה. יש גנים שעובדים בהם עד שעות אחר הצהריים ויש גנים שישמחו לקבל גננת או סייעת במשרה חלקית. אם יש לך תינוק קטן ייתכן שתוכלי להשתלב כגננת בגן שבו תרשמי אותו. השכר יהיה שעתי בדרך כלל וינוע בטווח של 40-50 ₪ לשעה.

 

2 – אדמיניסטרציה ומזכירות – גם כאן יש מגוון רחב של משרות ועבודות. אפשר לבחור בין אדמיניסטרציה כללית למקצועית (רפואית, משפטית ועוד), יש משרה מלאה וחלקית והיתרון הגדול ביותר הוא שלא משנה היכן את גרה – לבטח יש מקומות עבודה רבים ממש בסמיכות לבית שלך. השכר יהיה תלוי ברצונו הטוב של המעסיק אך הנוחות יכולה להיות גדולה מאד. השכר שאפשר יהיה להגיע אליו עבור משרה חלקית עשוי להגיע לכ-4,000 ₪.

 

3 – טיפול בתינוק בבית – אם ממילא יש לך תינוק קטן שעד כה נשארת בבית וטיפל בו – למה שלא תשקלי לצרף אליו תינוק נוסף? אפשר לפנות לשכנים ומכרים, לפרסם אודותייך בגני ילדים או בתי ספר סמוכים וכך תוכלי להאריך את השהות עם הילד שלך בבית וגם לקבל על כך הכנסה. עבור טיפול בתינוק עד לשעות הצהריים אפשר לקבל כ- 2,500-3,000 ₪ ועבור משרה של יותר שעות גם 5,000 ₪.

 

4 – מוכרת בחנות – גם כאן מדובר במשרה שיכולה להיות מאד נוחה, בעיקר כשמדובר במגורים באזור שיש בו חנויות רבות. שעות הפתיחה של חנויות מגוונות ועשויות להתאים למגוון רחב של משרות ואפשר לבחור את אלה שמתאימות לאופי המשפחה. ברוב המקרים יהיה השכר שעתי וינוע בטווח של 30-40 ₪ לשעה וישנם לא מעט מקרים שבהם תתווסף עמלה על מכירה או עמידה ביעדים.

 

5 – עבודה במוקד טלפוני – נשים (אימהות) וסטודנטים יכולים להשלים אלה את אלה במשרות של מוקדים המציעים שירות מסביב לשעון – האימהות יכולות לאייש את משרות הבוקר והסטודנטים את משרות אחר הצהריים, הערב והלילה. כך יכולות האימהות ליהנות מחופש בבחירת המשמרות והתאמה שלהן לסגנון של השגרה המשפחתית. גם כאן יהיה מדובר בשכר שעתי, בתוספות שונות עבור עמידה ביעדים או עבודה טובה ובדרך כלל גם ניתנים שירותים נוספים שהופכים את מקום העבודה לבית של ממש – הסעות, ארוחות, בגדי עבודה ועוד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme